Baby 10 wk eet ineens minder

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 01Patricia, Dec 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 01Patricia

01Patricia Actief lid

Jun 16, 2012
    463
    1
    16
    Mijn zoontje van 10 weken eet sinds 3 dagen echt minder. Hij weegt 5.5 kg en zou dus zo'n 825cc per dag moeten binnen krijgen. Echter dronk hij donderdag: 750cc. Vrijdag: 620cc en vandaag: 660cc

Kan dit kwaad? Wat denken jullie hierover?

Hij oogt niet ziek ofzo.

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Als je kijkt is het gemiddelde, waar jij ook naar verwijst, 150 cc per kg per 24 uur.
    Echter daar zit ook een speling in; 120cc als minimum en 180cc als maximum.

Als ik kijk naar het minimum kom je uit op 660cc per 24 uur. Vrijdag zit je er iets onder, maar de andere dagen nog boven. Je zegt zelf dat hij niet ziek oogt.
    Een tevreden, alerte baby zegt veel meer dan alleen een minimum advies. In jouw geval en met deze informatie zou ik denken dat het goed gaat en je je geen zorgen hoeft te maken.

3. X11

X11 Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,768
    1
    0
    Kan een virusje zijn. Baby's mogen een paar dagen minder drinken als ze niet lekker zijn. Zolang ze minimaal 50% van de normale hoeveelheid drinken, kan dat.
    Mits ze alert blijven. Bij sufheid (niet goed reageren tijdens wakkere momenten) of niet meer wakker zijn altijd even een arts bellen. Zelfde voor 3 dagen hoge koorts die niet verbetert.

4. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze dochter deed dit een paar weken geleden ook, ik heb er nog een topic over geopend. Na 2,5 week rommelen ging ze de een op de andere dag weer goed drinken. Ik denk dat ze een behoorlijk sprongetje gehad heeft

Share This Page