Vrouw bevalt in vliegtuig naar Schiphol - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland] Hopelijk is alles goed gegaan!
er staaT Vliegtuig vanuit afrika en even later staat er het is onbekend uit welk land ze kwamen.. weirdddddd
Dan was het ofwel een echte vroeggeboorte ofwel heeft ze zichzelf knap door de controles heengekregen. Hoogzwanger gaan vliegen was jarenlang in Afrika een bekende truc om kind ander paspoort (en hopelijk betere toekomst) te bezorgen. Ik vloog destijds met 35 weken vanuit Afrika naar Nederland om te bevallen, maar mocht alleen aan boord met zeer uitgebreide verklaring van gynaecoloog dat kind voorlopig nog binnen zou blijven.
Dat is nog eens wat anders bij een bevalling helpen ipv koffie rond brengen en demonstreren hoe het reddingsvest werkt ..
Ben met 35 weken plus 6 nog gevlogen, wat een stress was dat. Hier was ik echt onwijs bang voor, hoop dan ook dat alles goed gegaan is met vrouw en kind!
ik vroeg me idd na het lezen van het bericht af of het overal zo was dat je na een bepaald aantal weken niet meer mocht vliegen. maar dat is dus zo.
De meeste maatschappijen hanteren 36 weken als grens, en dan moet je een verklaring van de gyn of vk hebben wat je uitgerekende datum is (iedereen kan wel zeggen dat ze nog niet zo ver is). Natuurlijk kan een gyn niet beloven dat de baby binnen blijft, maar kan wel zeggen dat mevrouw X 35 weken zwanger is, en dat ze geen verhoogd risico op een vroeggeboorte heeft. En dat is ook precies wat vliegmaatschappijen verlangen als je meewilt met heel dikke buik.
24 uur voor vertrek uitgebreid onderzoek en uitgebreide echo, en daarna verklaring met gestationele datum en opmerking dat de kans dat ik binnen 24 uur zou bevallen uitermate klein was.
Ik vraag me af hoe een gynacoloog dat kan garanderen? Mijn dochter is 7 weken te vroeg geboren, maar totaal onverwacht en had niemand zien aankomen...