bevallen!! :)

Discussie in 'Geboren' gestart door Marieke1983, 9 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ben gister bevallen van mijn zoontje Ties. bevalling ging goed al was ik heeeeeeel blij met de ruggeprik ;)

ben met exact 40 weken bevallen, heb echt vanaf de positieve test in december tot en met uitdrijving van de nageboorte alles volgens het boekje gehad :)

bevallingsverhaal volgt binnenkort, ga nu genieten van het mooiste mannetje op de hele wereld :) :)

2. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hoi Marieke, gefeliciteerd met je kleine man! Wat heerlijk dat je gewoon op je (onze) uitgerekende datum bent bevallen en dat alles goed is gegaan! Ben benieuwd naar verhalen en foto's strakjes, maar wat je zegt: eerst lekker genieten!

Hebben jij en Assi toch nog van me gewonnen... ;)

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Gefeliciteerd :)

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Gefeliciteerd met jullie zoon Ties! Lekker genieten :)

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Wat heerlijk, gefeliciteerd!

6. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Meis, gefeliciteerd met de geboorte van Ties!
    Klim snel weer op je wolk en geniet van je mannetje!

7. Marieke1983

bedankt!! Miepie hopelijk mag je ook snel!!

Hier is mijn verhaal, uitgebreide versie ;)

Gisterochtend om 03.45 uur werd ik wakker van pijn in mijn onderrug. ik ging een paar keer naar de wc in de tijd daarop en zag op een gegeven moment wat bloederig slijm op mijn wc papiertje. toen dacht ik dat het misschien begonnen was.
    de weeen kwamen wel, maar waren onregelmatig. soms zat er 4 minuten tussen, soms 15. ik wist dus heel lang niet of het echte weeen waren of de oefenversie ervan. later verloor ik weer wat bloed.
    ik belde de vlos om te melden dat ik dacht begonnen te zijn en of ik met bloedverlies in bad mocht. dat mocht :)

na 2 uur in bad ging ik eruit, om verder te gaan opvangen op de bank. maar dit ging helemaal niet. het deed best wel pijn en na nog een uur onregelmatige weeen belde ik weer de vlos.

die kwam en constateerde 4 centimeter, dus het waren echte weeen!! :) ik besloot dat ik pijnstilling wilde, dus op naar het zkh, die gelukkig aan het einde van onze straat ligt.

in het zkh kreeg ik eerst een ctg, daarna braken ze mijn vliezen (water was helder) en werd me gevraagd welke pijnstilling ik wilde. ik koos voor de ruggeprik mocht over een half uur naar de anesthesist.

dat halve uur wachten was echt niet leuk. de weeen kwamen heel vaak en ik kreeg ze echt niet weggepufd. ik ben vloekend op de ok belandt (en ik vloek nooit!)
    de ruggeprik had een paar pogingen nodig. de verdoving werkte steeds niet dus dat deed best pijn. ik was heel bang dat het niet zou lukken maar uiteindelijk zat ie.

de weeen verdwenen en direct kwam er persdrang voor in de plaats!! ik was in zeer korte tijd van 4-5 centimeter naar een dikke 9 gegaan. (geen wonder dat het zo'n pijn deed)

terug op mijn kamer hebben ze me een uur laten liggen met de persweeen. ik moest ze over me heen laten komen en mocht meeduwen als ik wilde. pas als Ties ver ingezakt was zouden we actief gaan persen omdat het lichamelijk heel vermoeiend is.

na dat uur belde ik de arts omdat ik voelde dat Ties bijna kwam. en dat was ook! toen we actief gingen persen was hij er binnen een kleine 10 minuutjes! :)

ik kwam er goed vanaf want ik ben niet ingeknipt of gescheurd en had slechts 1 miniscule hechting.

Ties maakt het uitstekend, is alleen een beetje misselijk maar het wordt al minder.

ik vond de bevalling pijnlijk maar bijzonder. ik zou het zo nog eens doen, maar wel wéér met de mogelijkheid tot pijnstilling als ik wil ;)

8. Marieke1983

en een foto:

9. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Owwwwww, schattiggggg!!!!!

En wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt overgehouden aan je bevalling en vooral: wat heerlijk dat ze zo makkelijk waren over pijnbestrijding!!!! Alhoewel je het eigenlijk -vloekend en wel :)- gewoon zelf hebt gedaan.

Nogmaals gefeliciteerd en geniet ervan!

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met je mooie mannetje! Fijn dat alles zo goed gaat met jullie.

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wauw...een mooie bevalling al met al en een schitterend jochie. Gefeliciteerd!

12. ProudMama84

3 aug 2009
    35
    0
    0
    Vig-er
    Gefeliciteerd met je zoontje Ties

13. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    meissie van harte gefeliciteerd!!!!!!!

14. Stillewens

Stillewens Actief lid

28 mei 2008
    375
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met Ties! Geniet er lekker van hoor. En wat fijn dat je zo goed terugkijkt op je bevallingsdag.

15. Bri

Bri Niet meer actief

De állermooiste baby ooit lag in april 2008 in een wiegje bij mij thuis :) maar Ties mag er wezen hoor, wat een beauty!
    Gefeliciteerd, geniet lekker van hem.
    Fijn dat je terug kunt kijken op een mooie en goede bevalling. Eigenlijk helemaal niet zo gek, om niet meteen als een dolle te gaan liggen persen... dan heb je tenminste kracht over voor het moment supreme!

16. ZusjeVoorLynn

ZusjeVoorLynn Bekend lid

16 sep 2008
    563
    0
    0
    full time mamma :)
    super gefeliciteerd!!!! :D
    Wat een mooi kereltje zeg ;)

17. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    wow, inderdaad ook een positief verhaal! hihi geeft weer moed.
    Ook erg leuke naam, geniet van ties...
    gr.rensje

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik verplaats je bericht even naar: geboren!
    Dit nieuws moet toch iedereen horen! ;)

Elmo

En van harte gefeliciteerd met jullie Ties!

19. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Ties :D

20. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

gefeliciteerd en wat een schatje! :)