Hoi iedereen. Ik weet dat je tijdens de zwangerschap moet oppassen met vitamine A (die bijvoorbeeld in smeerworst zit). Maar nu was ik vandaag het pak van mijn multivitamine fruitdrank aan het lezen en kwam daar deze vitamine A weer tegen. (gewoon AH eigen merk multifruit drank en ACE fruitdrank) Ik drink bijna 1 liter per dag hiervan. Kan dit kwaad? Of kan je dit met een gerust hart gewoon drinken? Wie weet hier meer over? IK kon namelijk niks vinden hierover op het forum en op google. Liefs, Sharon.
Vitamine A | Voedingscentrum Het voedingscentrum zegt dit, max 3000 microgram. Geen idee hoeveel er in multifruit zit maar zou er toch wel een beetje mee oppassen of iig geen lever meer erbij eten!
Volgens mijn vk ging dit (deze beperking v/d inname vitamine a) alleen over dierlijk vitamine a. In plantaardig vitamine a zou je lichaam dit alleen in vitamine a omzetten, zodra daar behoefte aan is. Let wel ik heb het dus niet over speciaal toegevoegde vitamine a, ik weet niet of dat het geval is bij deze pakken sap. Maar wortels mag je dus gewoon eten : )
Een liter sap? Wow, dat is echt heel veel! Niet die vitamines die er kunstmatig aan zijn toegevoegd maar al dat suiker... Kun je niet iets anders drinken? Zoals water? Lijkt me erg ongezond zoveel suikers naar binnen te werken...
Ik zou me hierbij ook eerder zorgen maken over de suikers dan over de (plantaardige) vitamine A. Het gaat inderdaad om dierlijk vitamine A, waar je mee moet oppassen.