In de avond werken en borstvoeding.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door sylvia90, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Nadat mijn eerste borstvoeding ervaring met mijn zoon niet gelukt is heb ik mijn dochtertje 15 maand borstvoeding mogen geven en nu ik weer zwanger ben gaan we natuurlijk weer voor borstvoeding!

Echter was ik bij mijn dochtertje totaal thuismoeder en werk ik nu 2 avonden van 5-8uur en 1 dag/avond van 2-9uur avonds.
    Ik weet dat mijn dochtertje vaak avonds extra voeding vroeg en vraag mij af hoe dit te doen met ons 3e kindje.
    Overal lees ik op internet tips wat betreft werken en borstvoeding maar niet als je zoals ik ( 12 uren per week contract, en 2x 3 uur en 1x 7 uur) werk.
    Zit dan ook met de vragen als: waar heb ik recht op? moet ik kolven? wat is dan handiger in aanschaf kwa kolf hand of elektrisch.
    Bij onze dochter heb ik dus alleen zelf gevoed en is er geen fles aan de pas gekomen ook omdat zij dit zelf weigerde wat ik geen probleem vond aangezien ik altijd thuis was en overal schaamteloos voed.

graag hoor ik wat tips en krijg ik heel graag advies.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Je kan gewoon borstvedingen geven, ook als je 's avonds werkt.
    Je kindje zal dat als "gewoon" ervaren, het is gewoon zo.

- Kolf op je werk op de tijden dat je kindje eigenlijk zou drinken.
    - Start met fles oefenen tussen de 6-8 weken.
    - Oefen 1 fles per dag, het hoeft echt niet direct een hele voeding te zijn, het gaat om het oefenen. Je kindje gaat vanzelf meer uit een fles drinken.
    - Gebruik de Medela Calma of de Breastflow fles. Dit zijn borstvoedingsvriendelijke flessen.
    - Ga 2 weken voor je gaat werken na de ochtend voeding nakolven om een voorraadje melk op te bouwen, zodat je kindje moedermelk krijgt met de fles.
    - Vries niet al te grote hoeveelheden in, zodat je makkelijk een beetje extra warm kan maken als je kleintje nog trek heeft.
    - Op je werk heb je recht om te kolven in de baas zijn tijd en zij horen een hygiënische, afgesloten ruimte voor je te hebben met een goede stoel. Kijk in je CAO wat er staat over hoeveel tijd.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina