Denk ook niet dat hij er iets mee te maken heeft, vorige week heeft hij er ook al een paar uur op gezeten. (alleen toen was het blijkbaar minder belangrijk nieuws )
Ja ik geloof ook niet dat hij iets met de brand te maken heeft. Hij zat er al eerder. Dat hij in de mast zit lijkt me ook meer uit protest. Maar vreselijk van die meiden en hun moeder Wat zullen die bang geweest zijn...
Een van de engste dingen die je kan overkomen denk ik, wat verschrikkelijk weer En als dit echt een brandstichting is, is diegene flink ziek in zijn hoofd.
ze zijn nu ergens anders onderzoek aan het doen. De vader woont in beers maar ze willen niet zeggen of ze daar onderzoek aan het doen zijn pfff jeetje zeg
Dodelijke brand Hermelijnkwartier in Cuijk: politie houdt rekening met misdrijf donderdag 20 juni 2013 - 13:54 CUIJK - De politie houdt er rekening mee dat de dodelijke brand die woensdagnacht woedde aan het Hermelijnkwartier in Cuijk, is aangestoken. Ruim twintig rechercheurs zijn op de zaak gezet. Bij de brand kwamen een moeder en haar twee dochters om het leven. Er is een verdachte aangehouden. De verdachte, een 23-jarige man uit Cuijk, werd donderdag opgepakt nadat hij uren in een zendmast had gezeten. De doodsoorzaak en de oorzaak van de brand zijn onbekend. De politie heeft in totaal 25 rechercheurs op de zaak gezet. De politie zoekt dan ook getuigen die vlak voor of na de brand iets is opgevallen in de omgeving van de woning. "Wij gaan onderzoeken wat de oorzaak van de brand en de doodsoorzaak is. Daar kan best wat tijd overheen gaan. Het kan ook zijn dat er sporen verloren zijn gegaan door de brand", zo legt woordvoerder Imca van Dijk uit. Identiteit tienermeisjes bekend De brand brak woensdagnacht rond halfdrie uit. Tijdens het blussen troffen de brandweermannen de drie lichamen aan van Ilse en Sanne Graat en hun moeder. Het huis - dat te koop stond en vanwege een feestje was aangekleed met ballonnen - werd door de brand compleet verwoest. Het dak is ingestort en de ramen zijn gesprongen. Een van de naastgelegen woningen liep schade op. De bewoners daarvan werden uit voorzorg geëvacueerd. De bewoners werden opgevangen. Volgens buurtbewoners huurde de moeder het huis sinds twee jaar van de eigenaar omdat hij het niet verkocht zou krijgen. De moeder is gescheiden, haar ex-man woont in het naastgelegen dorpje Beers. Buurtbewoners beweren dat de kinderen een normaal contact met hun vader hadden. Problemen binnen het gezin waren niet bekend. Gegil gehoord Een buurvrouw werd wakker door de brand. "Mijn vrouw hoorde het rolluik op en neer gaan en ze hoorde glasgerinkel. Natuurlijk van de ramen die zijn gesprongen", zo zegt haar man. "Toen heeft ze mij wakker gemaakt. Ze zei: 'Eruit, want de boel staat in brand bij de buren.' Ik heb toen gezien dat het een vlammenzee was, achter en voor. Er was geen houden meer aan. De vlammen sloegen misschien wel drie tot vier meter naar buiten aan beide kanten." Buurmannen probeerden het huis binnen te komen, maar de rolluiken zaten dicht. Een van de mannen zou een meisje nog hebben horen schreeuwen, zo werd verslaggever Jan Waalen verteld. De buren hebben vervolgens alarm geslagen. Geen les basisschool Het rijtjeshuis werd afgezet met zwarte schermen. Basisschool Harlekijn, die tegenover het huis ligt, bleef donderdag dicht op last van de gemeente. "Vanuit twee lokalen is het huis te zien", zo zegt directeur Berry Bakker van de school. "De kinderen hoeven geen getuigen te zijn van het werk van de hulpverleners. Vrijdag is de school weer open en zal er zeker over gesproken worden. Zoiets heeft een grote impact op kinderen."
Ik lees her en der op internet dat het de ex is van die oudste dochter. Maar hij zat er vorige week ook al?
Omroep Brabant: Nieuws, Sport en Evenementen 1 vd meiden zou morgen de diploma uitreiking hebben van het vmbo
Dan moet het wel echt snel gegaan zijn die brand dat ze niet meer het huis uit konden door het vuur... Wat een zieke geest heb je dan als je een huis in brand zet wetend dat er mensen binnen zijn
We wilde er zojuist een bloemetje leggen maar het is echt nog druk daar met mensen die komen kijken. Mijn schoonouders wonen in het gebied wat een beetje is afgesloten met rood/wit lint. We gaan er morgen dan een bloemetje leggen. Vandaag nog gesproken met de huidige vriend van Ilse en hij is er kapot van. Voor ons is het nog niet te bevatten. We weten wat er aan de hand is enzo maar om nu te zeggen dat we het al beseffen. Ook degene die is aangehouden. Toch de ex. Is dan wel allemaal een beetje te toevallig. Vanaf de mast kijk je als je erg hoog zit ook precies over de wijk uit en kun je ook het desbetreffende huis zien.