positieve ervaring marktplaats!

Discussie in 'De lounge' gestart door suus02, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    Afgelopen periode meerdere malen een negatief bericht gehoord over de verkopers op mp. Ben zelf ruim 7 jaar actief en gelukkig geen noemenswaardige dingen mee gemaakt tot gisteren. Leuk jurkje overgenomen, laten verzenden. Bleken er een aantal kleine gaatjes in te zitten. Verkoper direct gemaild met foto. Gelukkig direct antwoord dat ik het geld terug kreeg. Zelfs de verzendkosten! Gelukkig zijn er dus ook nog oprechte mensen.

2. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    *Klikt op de 'vind ik leuk' knop!* :)

3. Verox

Verox Niet meer actief

Ook hier een hoop goede ervaringen met Marktplaats!
    Meeste mensen zijn net als ik goed van vertrouwen en behulpzaam.
    Als ik zelf iets koop en het op laat sturen dan betaal ik braaf vooraf, en heb altijd de producten mogen ontvangen.
    Een enkele keer valt het tegen, maar dat vind ik mijn eigen risico met verzenden. Soms vraag ik van tevoren nog een keer specifiek naar de staat van het product. Eventuele minimale beschadigingen of gebreken worden dan vaak alsnog eerlijk doorgegeven of ik ga zelf even kijken.
    Grote producten worden door behulpzame verkopers regelmatig thuisbezorgd sinds wij geen auto meer hebben.
    Een verkoper zette een kast bij mijn voordeur terwijl ik niet thuis was en nog niet eens betaald had! Geweldig lieve mensen! Fijn dat er nog wat wederzijds vertrouwen is!

Mijn slechtste ervaring met Marktplaats was redelijk traumatisch.
    Iemand haalde een product op bij mij thuis, betaalde contant en klaagde een paar dagen later. Ze had het zolang in de schuur of garage gezet en het was volgens haar kapot en verroest.
    Natuurlijk bood ik meteen aan dat ze het terug mocht brengen en haar geld terug kon krijgen, maar ze weigerde het terug te brengen, dreigde dat ze ons wist te wonen, en dat er geweld aan te pas kwam als haar man het geld moest komen halen... :$
    Ik heb weken lang angstig gereageerd als er een vreemde auto voor de deur stopte en nog maanden daarna niets meer met Marktplaats durven doen... :)

4. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    positieve ervaring met marktplaats? Ja tuurlijk hier en daar gaat het normaal-zoals het hoort. Maar moet eerlijk zeggen zowel met kopen als met verkopen
    bv ik bied op iets , mail daarbij ook dat ik het op wil halen dat ik diezelfde dag of het weekend erop nog kan langs komen. null, nada geen enkele reactie. Niet 1x maar dit gebeurd heel vaak.. Dan denk ik hallo je zet het op MP je wil toch verkopen? Geef dan minstens een reactie
    Maar ook met verkopen, mensen die bieden of reageren. Je wilt met ze afspreken en je hoort niks meer. Of mensen die belachelijk laag onder de waarde gaan zitten.
    BV een aquarium 200 nieuwprijs en allerlei toebehoren ook zo'n 100 euro (staat erbij in de advert.) en dan mensen die €20 bieden, ja doei doe ff normaal zeg..

En wat Verox zegt heb ik ook al eens gehad. Stond blijkbaar iets verkeerd in mij advert. Vrouw had het opgehaald, woonde in de buurt. Dag later ja het is de verkeerd... Aangeboden dat ze hem terug kon brengen krigjt ze geld terug. Dat hoefde ineens niet ze wilde het houden en dan geld terug, jaaa daag het is niet gratis. Al is het de verkeerde dan kan ik hem nog wel aan een ander verkopen.. Uiteindelijk niets meer gehoord maar had toen ook sterk het gevoel van ja ze weet waar ik woon..

Maar sowiso ook, mensen komen in je huis, kijken rond ow wat een mooie stereo en mooie tv.. ze weten wat je hebt staan als er iemand tussen zit emt verkeerde intenties.

Verder met mijn werk natuurlijk altijd het risico dat het 1 van mn klanten is die dan direct weet waar ik woon.
    Dus kijk alijd goed naar de naam en laat vaak mn man het afhandelen zodra ze langskomen..

En ben een keer via MP opgelicht, nou was dat ook een beetje mijn eigen navieviteit. Het zou een bedrijf zijn nagecheckt leek idd ene bedrijf moest vooraf betalen, gedaan maar nooit geleverd gekregen.. Aangifte gedaan bij de politie maar daar hoor je nooit meer wat van. Sindsdien ik haal alles op, is het te ver dan jammer dan wacht ik tot het product een keer in de buurt erop komt. En kopers kunnen bij mij alleen afhalen ik stuur niks op.
    Heb al vaker van mensen gehoord, eerst geld gehad, gestuurd. Zeggen ze niks gekregen te hebben eisen ze hun geld terug en jij hebt geen bewijs dat het niet gewoon bij ze in de kamer staat..

5. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    #5 Vosjejemi, 5 jan 2013
    Laatst bewerkt: 5 jan 2013
    netjes dat het zo opgelost is. zo hoort het ook.. wij hebben vorige week nog een mega grote curver box gevuld met duplo gekocht met 3 grote grontplaten en piraten boot en auto s van duplo voor 20 euro heeeeeel goedkoop dus(ik mailde mv wat haar uitersenprijs was en dat was 20 euro).. sommige mensen willen afentoe rijk worden van mp volgens mij. die mv waar ik de duplo heb gekocht zei. ik ben allang blij als een ander kind mee speeld. ojah wij halen ook alleen op. en hier kunnen ze het ook komen halen.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.551
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb tot nu toe 1 slechte ervaring.... ik heb begin december geboden op een pakket kinderkleding, direct vooruit betaald en alles.... maar ik zit dus nog steeds te wachten op mn kleertjes.... en op de mail wordt niet meer gereageerd.

verder altijd zeer tevreden over de afhandeling. Zelfs al een paar keer kleding gekocht en aan mn stiefdochter laten sturen... ook altijd goed.

Oh ja, deze is ook zo lief.... ik heb voor mn stiefdochter geboden op drie traphekjes, aangegeven dat ik ze graag wilde laten opsturen gezien de afstand. Nou ja, best, zij zou kijken wat het ging kosten etc. ging boven de 10 kilo zijn, ala. Maar toen liep ze tegen het verpakkingsprobleem op. Dus afgesproken dat we gingen kijken of we het viavia alsnog konden op (laten) halen. Begin december zouden we daar in de buurt zijn.... afspraak gemaakt. Helaas door ZH-opname van partner en ziekte van de kinderen ging het niet ddoor.... maar straal vergeten om haar bericht te doen :) Dus na vier dagen alsnog gemaild. Ze had er alle begrip voor en de traphekjes staan nog steeds klaar :D

7. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    wat wel hier gebuurd is. ik had me meubels te koop staan op mp. en ik krijg een bot voor de kast. ik mail terug dat is oké. maar de kast is erg zwaar en vol houd u zult het met meer dan 2 man moeten op tillen. nou ze komen die dag met 4 man. ze tillen de kast op tot voor aan de deur. en sjah daar glee die dus uit de handen.. helaas onder een stukje eruit en waar het melk glas mee vast zat die houtjes los...balen natuurlijk maar ja daar kan ik ook Niks aan doen. vond het wel lullig voor ze.

8. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Wij hadden iets verkocht met pakket en netjes de verzendkosten betaald gekregen, nu bleek het geval meer dan 10 kilo te wegen en is het 5 euro meer verzendkosten,

Die mensen hebben later alsnog die 5,00 extra overgemaakt, top! :)

Deel Deze Pagina