Jonge meiden... ik ben 21...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Denise85, 6 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Hallo meiden!

Ik lees een aantal berichten over vrouwen die al wat ouder zijn en zwanger willen raken maar hoe zit het met de jonge meiden?

Ikzelf ben 21 en sinds 2 1/2 maand gestopt met de pil. Ik woon bijna 2 jaar samen met mijn vriend, ik studeer niet meer ben nu lekker huisvrouw en we willen graag een kindje... Ik denk dat veel mensen mij aan de jonge kant zouden vinden want veel van mijn vriendinnen studeren en gaan nog volop uit. Maar dat zijn mijn vriendinnen... Ik weet dat er ook meiden zijn die hetzelfde willen als ik dus:

Ik zou het leuk vinden om jullie verhaaltjes te lezen!

Groetjes!

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    er zitten hier ook veel jonge meiden .
    ik krijg geregeld pendel aanvragen van meiden van af 17 a 18 jaar die zwanger zijn of willen worden.
    ze zijn er wel dus wie weet komen ze wel op je af.

gr sonja

3. Female

Female Niet meer actief

halllooo! ;) Ik meld me ook bij je!

22 jaar, net als jij woon ik bijna 2 jaar samen met mijn vriend en we zijn er helemaal klaar voor! vriend heeft een goede baan en ik zal waarschijnlijk 2 daagjes gaan werken... heb er nu al vreselijk veel zin in!

22 is ook relatief jong. maarja valt niks te zeggen over leeftijd he, 20, 30... dat voel je alleen zelf het beste... ik heb het voorzichtig al een aantal mensen om ons heen verteld en we hebben alleen nog maar positieve reacties gehad!

succes met zwanger worden!

liefs female

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik beoordeel mensen nooit op hun leeftijd als ze zwanger willen worden. Dat hangt naar mijn idee samen met hun levensstijl. ben je gesetteld heb je een stabiele relatie waarom zou je dan niet al jong beginnen. als ik op die leeftijd een stabiel leven had had ik ook graag heel jong moeder geworden. nu is het 8 jaar later maargoed alsnog heel blij

ik wens je heel veel succes en geluk samen met je mannetje en hoop dat je snel zwnager mag zijn.

er zitten inderdaad genoeg jonge meiden hier!

5. jessey

jessey Actief lid

18 sep 2006
    293
    0
    0
    secretaresse
    nieuwegein
    Hallo denise85

ik ben 23 jaar en wil graag een kindje, ook mijn vriendinnen stappen bijna elk weekend en ik ook niet zoveel. Als jij graag een kindje wilt( en je vriend ook natuurlijk) moet je dat zelf weten. en moet je zeg maar schijt aan je vriendinnen hebben het is nl jou leven. Ik heb 2 beste vriendinnen allebei ook een vriend maar nog lang niet bezig met kinderen en ik wel. omdat ik dat wil.

Ik wou ook graag beginnen toen ik 21 was maar door een paar financiele tegenslagen hebben we besloten om nog ff te wachten. en nu zijn we dus in de 1e ronde beland.

Listen to your hart

xx jessey

6. debbie1983

debbie1983 Actief lid

21 apr 2006
    294
    0
    0
    ik ben 23 en woon al 6 jaar samen met freund.. die is 33 en voor meerdere info kunnen jullie even gluren naar mijn onderschrift.. :D

ik wou en wil altijd al graag een jonge mams worden.. gelukkig is dat zo gegaan in mijn leven maar je hebt het niet altijd voor het zeggen als je zo jong je geluk treft

7. Amle

Amle Niet meer actief

Hey ladies,

Ik kom me ook even 'melden'.
    Ik ben 23 jaar en al 6 jaar erg gelukkig met mijn vriend van 26. We wonen nu bijna 4 jaar samen. Alles is stabiel op dit moment: net een nieuwe huis gekocht, allebei een vaste baan en nog steeds knettergek op elkaar! Ook ik wou altijd al jong moeder worden (dit ook omdat mijn moeder 23 was toen ze mij kreeg). Vanaf mijn 21ste heb ik al een sterke drang naar kinderen. Helaas was mijn vriend er toen nog niet aan toe... tot kort geleden. Nu zijn we in de 2e cyclus en de 1e echte klusronde.
    Ik :thumup: voor iedereen die zwanger probeert te worden; ongeacht welke leeftijd!

Gr. Elma

8. vissie26

vissie26 Actief lid

15 sep 2006
    272
    0
    0
    Leeftijd maakt mijns inziens niet zo veel uit. Als je het kind een veilige en liefdevolle omgeving kan bieden, dat is volgens mij waar het om gaat. En je wordt wat meer aan huis gebonden.

9. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Hoi, ik wil me hier graag bij aansluiten...
    Ik ben 23 mijn vriend 24 ik had ook graag eerder aan kinderen willen beginnen maar door de financien vond ik dat geen goed idee. Wij wonen nu bijna 2jaar samen en hebben al 5,5jaar een relatie. Samen hebben we begin juni ervoor gekozen om aan kinderen te beginnen...ook ben ik afgelopen maandag ten huwelijk gevraagd \:D/ , ook hier moeten we nog aan wennen omdat we in andere ogen vrij jong lijken. Maar het gaat erom hoe je er zelf voorstaat en of je het allemaal aankan.

Veel succes met zwangerworden iedereen.

10. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ik meld me ook aan bij de jongen meiden club:D
    Ik ben zelf 18 en me vriend 30 en we zitten al in de 7de Ronde Ik ben zelf net klaar met studeren en we zijn twee jaar samen en wonen een jaar al samen. me moeder vind het ook leuk dat we aan kinderen gaan beginnen want ze is al 3 keer oma geworden en de 4de is op komst bij mijn zus en zo liggen alle klein kinderen een beetje bij mekaar en vind ze het helemaal geweldig.

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Gezellig hier! Ik ben 22..(bijna 23) en er al helemaal klaar voor! Dat is het belangrijkste toch? Veel succes meiden!

Liefs

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik ben zelf 24, en dat schijnen voor heel veel mensen ook al jong te zijn....

Hoor weleens van vriendinnen. jah maar je bent nog zo jong, je moet nog wat van je leven maken (alsof ik dat niet al gedaan heb) lekker uitgaan (been there, done that) carriere maken (heb een goeie baan?) Wat wil je nog meer...

Ben helemaal verliefd op mijn kerel, die is 29, wonen al 3 jaar samen, en gaan al 3,5 jaar met elkaar...

13. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Idd helemaal mee eens, ik ben afgelopen maandag ten huwelijk gevraagd en nu vertellen we dat tegen iedereen natuurlijk....tot nu toe alleen nog maar goede reacties, maar vanavond ga ik stappen met wat vrienden en dan vertellen we het hun ook...ben heel benieuwd hoe die reageren. Ik denk ook dat het van sommige mensen soms ook wel jaloezie is, tenminste dat zie ik wel eens bij kennisen.(bijv toen we een huis kochten)
    Ach ja...

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hoi hoi ik ben welliswaar niet de jongste hier van de groep, met mijn 27 jaar maar dat leeftijd een rol voor slagen of al dat niet slagen voor wat dan ook zal spelen dat klopt niet.

Ik leerde mijn man kennen toen ik 17 was, we hebben een huis gekocht toen ik 19 was. We zijn inmiddels al 10 jaar bij elkaar en sinds 1 september getrouwd.
    Ik wilde heel bewust wachten tot we getrouwd waren en dat wilden we pas nadat we verhuist waren naar de stek waar we nu zitten, anders waren we al veel jonger aan kinderen gaan denken.

Dus leeftijd .... er zijn er zoveel geweest die zeiden tegen ons : jullie kopen wel erg jong een huis.
    Trek je er niets van aan en trek jullie eigen plan, zorg wel dat je de zaakjes goed geregeld hebt, en je zeker bent van jullie keuzes. Dan zit het altijd goed.

15. Moons

Moons Fanatiek lid

2 jul 2006
    1.633
    0
    0
    huismoeder / administratie schildersbedrijf van mi
    provincie Groningen
    He meiden, ik ben 28 jaar en mijn hubbie is net 32 geworden. Wij zijn bezig voor ons derde kindje. Onze oudste is geborden toen ik net 22 was en onze jongste toen ik 24 was, bijna 25. Ik zie ook dat de meeste moeders bij school ouder zijn. Ook bij de zwangerschapsgym van de oudste was ik de jongste. Mijn ouders en schoonouders hebben ook jong kinderen gekregen, dat vind ik wel een voordeel. Mijn moeder is nog maar 49, is voor de kinderen wel leuk zo'n jonge oma.

als je denkt dat je eraan toe bent moet je er voor gaan, en niets van anderen aantrekken wat die ervan vinden.

Veel succes met zwanger worden.

Liefs Moons

16. Niet meer actief

hoi allemaal

ik vind discusieren over leeftijd wel erg lastig. ik bedoel, je wil niemand voor het been stoten maar ik heb er wel een eigen mening over.
    omdat er op dit forum gezegd wordt dat je altijd je eigen mening mag uiten zolang je het netjes houd zal ik toch even mijn mening erover geven. maar nogmaals, dat is mijn idee erover, dus een ander kan daar heel anders over denken.

ik vind als je onder de 18 al een kindje wil je erg jong bent.(want als je onder de 18 bent ben je nog een kind ook al vind je dat zelf misschien niet) tuurlijk zijn sommige kinderen al volwassen voor hun leeftijd maar een kind opvoeden is niet alleen leuk, dat is een hele moeilijke taak zelfs als je wel al volwassen ben.
    en ik weet, dat als je 17 bent je denkt dat je al heel volwassen bent, dat dacht ik ook altijd maar je begint dan pas met volwassen worden. misschien heb je wel een opleiding maar nog geen levenservaring. dat klinkt heel oud bollig en dat vond ik ook toen ik 17 was maar nu ben ik bijna 26 en ik kan als ik terug kijk echt zeggen dat ik dingen nu anders doe en anders over bepaalde onderwerpen praat dan toen ik 17 was. en ik vond me zelf toen echt volwassen hoor. en andere zeiden ook dat ik ouder was dan ik daadwerkelijk was. maar je blijft nog een jong meisje die nog weinig levenservaring heeft en toch anders denkt dat een ouder iemand.
    bovendien werk ik in de zorg en ik zie zooo vaak dat gezinnen met moeders die nog tiener waren het heel moelijk hebben met de opvoeding, financieel, emotioneel en vaak heeft dat zijn invloed op de kinderen. maar goed dit is mijn mening, nu vind ik 18, 19 ook jong hoor maar iemand onder de 18 beschouw ik zelf nog als kind, ondanks zij zich volwassen noemt.

maar ik vind ook (en nu worden er vast een heleboel mensen weer boos, maar zoals ik al de hele tijd zeg, dat is mijn mening) zwanger worden na je 40e niet echt gepast.
    ten eerste vanwege je lichaam,vanaf je 40e veranderd je hormoonhuishouding, je hele cyclus, je licmaam, je kan in de overgang raken, dat zou je lichaam niet doen als het normaal is om tot je 50e zwanger te raken.
    ten tweede vind ik het voor het kindje niet leuk om een vrij oude moeder te hebben.
    maar dat is mijn mening.

groetjes

17. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Hoi!

Ik ben 19, mijn vriend is 34. Wij waren al 11 maanden bezig voor een eerste kindje. Met mijn 18de een miskraam gehad, en nu ben ik dus alweer zwanger. Wij gaan begin volgend jaar trouwen, want ben al ten huwelijk gevraagd. En inderdaad, ik krijg ook rare reactie's. Niet van alle mansen, maar er zijn mensen die menen dat ze op een of andere manier toch moeten zeggen dat het hun niet zint of dat ze afgunstig zijn. Omdat ik dit zoveel al heb meegemaakt, trek ik me er niks meer van aan. Zolang je zelf weet hoe de vork in de steel zit, dan is het goed. Het is zaak dat je zelf gelukkig bent en wordt, en blij bent met je gemaakte keuze's. Tuurljik is jong moeder worden een zware taak, want je heb de lusten en de lasten ervan. Maar ik heb wel degelijk goed de leuke en minder leuke dingen overwogen. En ik heb er absoluut geen spijt van!

Veel liefs xxx

Debby

18. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Wat leuk dat jullie allemaal hebben gereageerd! Ik kan me vinden in een hoop van jullie reacties. Ik sta zelf natuurlijk ook voor 100% achter mijn (onze) beslissing om ervoor te gaan en heb schijt aan de rest haha! Ik wilde altijd jong moeder worden mijn moeder zelf was jong mijn oma ook! En mijn schoonmoeder zelf was 18 toen ze me vriend kreeg en ik moet zeggen dat ik dat zelf jong vind maar nu heb ik wel een jonge schoonmoeder (46 me vriend is 28) en dat is natuurlijk wel extra leuk! haha! Leeftijd maakt niet zoveel uit het gaat om het gevoel dat je erbij hebt. Mijn zus zegt dat ze voor haar 30e geen kinderen wil en dat is haar keuze, zo kijkt iedereen er anders tegenaan! Ik kan iedereen alleen maar veel succes wensen! En lekker door blijven schrijven want ik vind het onwijs leuk om alle reacties te lezen!

19. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ja ik ken het probleem ook va nde rare reacties ik ben 22 en vorig jaar ben ik getrouwd. mensen vind dat dat zonde van mn jeugd, zonde van mn vrijheid, en denk dan niet na van.. oh misschien is het WEL leuk om jong te trouwen?
    Ik ben sinds een aantal maanden gestopt met de pil. veel vriendinnen vinden het raar, 'je geeft je vrijheid toch niet zo maar op nu al?' maar ja gelukkig is dit forum wel vol met mensen die er allemaal mee bezig zijn.. ook al ben ik 22, ik voel me toch begrepen op dit forum en das prettig!

20. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    En dat vind ik nou ook!

Deel Deze Pagina