Te vroeg geboren

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dientje, 21 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo

Zijn er hier ook dames van wie het kindje veel te vroeg is geboren?

Ik ken namelijk iemand bij wie het kindje met 6 maanden al is geboren het kindje heeft het wel overleeft gelukkig alleen lijkt me dat niet fijn hoor.

Maar ik ben steeds bang dat het kindje veel te vroeg word geboren...

Ik vraag me af wie dat heeft meegemaakt.

2. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Mijn meid is maar 16 dagen te vroeg geboren via een geplande keizersnede. Maar met 26 weken zwangerschap kreeg ik te horen, dat de moederkoek voor het geboortekanaal lag en dat de kans heel groot was voor een vroeggeboorte. Gelukkig is dit niet gebeurd, maar heb me dan ook veel zorgen gemaakt.

In jou plaats zou ik me er niet tevee zorgen over maken en me te druk maken. De meeste kindjes komen gewoon mooi op tijd.

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    mijn tante is 2 jaar gelden 6 weken te vroeg bevallen van mijn nichtje. ik denk persoonlijk dat je je niet de angst moet laten aanjagen door verhalen. er gaan zoveel verhalen rond in de wereld, dat je straks helemaal niet meer durf om zwanger te worden. probeer het een beetje los telaten.

gr tacsha

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ik ben met 29 weken bevallen van de derde, waarom ben je daar bang voor, heb je daar een (medische) reden voor?

5. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Nee maisy ik heb daar geen medische reden voor maar ik word altijd gek van die verhalen die ik hoor dat is niet zo goed maar ja ik kan er niks aan doen.

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Dat is maar een klein percentage, de meerderheid van de zwangerschappen worden gewoon voldragen, enne hou in je achterhoofd dat die 'enge' en "heftige" verhalen altijd meer over gepraat wordt en ook langer blijft hangen in je geheugen! ;)

7. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja dat is idd wel waar.

8. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Denk ook dat je niet al te druk over verhalen moet maken of in ieder geval je er niet zoveel van aan moet trekken.
    En als het je zou overkomen kun je er toch niks aan doen, en gelukkig is de medische zorg onzettend goed voor zo,n klein primateurtje dat het merendeel toch wel goed gaat.

Gewoon er niet druk om maken.

Groetjes Anna.

9. sim

sim Niet meer actief

kan me wel voorstellen als het zo dichtbij is dat je daar bang voor bent, maar net wat de rest zegt, probeer je er niet druk over te maken. de kans dat je kindje later komt dan de uitgerekende datum is groter dan dat het te vroeg komt.

10. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Dientje,
    Mijn moeder was uitgerekend rond 4 april, maar ik kwam al op 21 januari.
    Heb een hele tijd in de couveuse gelegen voor ik naar huis mocht, maar uiteindelijk was het eind goed al goed :D

Ik hoop dat ik ons kindje/onze kindjes wel gewoon 9 maanden bij me mag dragen. Daar gaan we allemaal voor ;)

11. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Ik heb twee keer van dicht bij meegemaakt, waarvan één keer m'n zus die 10 weken te vroeg is bevallen. Zij had zelf het HELLP syndroom. Een hele taaie tijd gehad ook het kereltje zelf heeft slecht gelegen. Gelukkig is het allemaal goed gekomen maar het heeft voor haar nog wel mentaal een lange nasleep. Dit is de voor mij de eerste keer dat ik een vroeggeboorte negatief meemaak. Ik heb het twee keer eerder bij vrienden meegemaakt 13 weken te vroeg en 6 weken te vroeg maar daar is verder alles heel goed verlopen. Het doet mij nu maar des te meer beseffen dat je moet genieten van je zwangerschap en dat niet alles van zelsprekend is.

12. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Ik ben ook te vroeg geboren, ik was 2 maanden te vroeg.
    Moest eigenlijk pas in augustus komen, maar ik was er in juni al.
    Ben gezond, en heb er niets aan over gehouden ;)

13. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Zelf geen ervaringen van dichtbij meegemaakt wat betreft vroeggeboorte. Zelf ben ik een maand te laat geboren. Ma was op 14 november uitgerekend en ik ben op 10 december gehaald, was veel te lekker warm in mama's buik! :)

14. Niet meer actief

Mijn broer heeft op 6 november een dochtertje gekregen die met 25 weken is geboren, het meisje doet het inmiddels wel goed al zijn de gevaren nog niet geweken en zijn de afgelopen 2 weken heeel spannend geweest !

15. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Wow mvjanelle dat is idd wel erg vroeg.

Ik moet me er idd niet zo druk om maken maar ja het is makkelijker gezegd dan gedaan ;)

16. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    [/b]

17. Niet meer actief

Hoi,

Onze oudste is ruim 8 weken te vroeg geboren op 04 januari 2000, terwijl ik begin maart 2000 was uitgerekend. Na 5 weken ziekenhuis mocht ze mee naar huis en ze is nu een supergezonde hollandse meid waaraan je echt niet kunt zien dat ze zoveel te vroeg is geboren. En ziek is ze ook al nooit.

Onze tweede dochter daarentegen is 2,5 week te vroeg geboren, een spillepootje en vaak ziek.

Het hoeft dus niet altijd problemen te geven wanneer een kindje zoveel te vroeg geboren wordt. Nu had onze dochter vanaf het begin een zeer goede start dus dat heeft natuurlijk wel meegeholpen.

Het enige waar ik mij nu nog steeds aan kan ergeren is dat wanneer mensen zien dat ze 4 januari 2000 is geboren ik vaak de opmerking krijg: Oh, net geen milleniumbaby. Tja alsof ik daarvoor gegaan ben. Als ze dan horen dat ze 8 weken te vroeg is geboren en dat wij blij zijn dat ze zo gezond en wel is, weten ze vaak niks meer te zeggen.

Nu ben ik dus zwanger van de derde en weet dus dat een te vroeg geboren kindje dus ook op kan groeien tot een gezond kind, maar toch....
    ik ben blij met elke dag/week die de zwangerschap langer duurt dan de 32 weken!

gr. Naja

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Mijn broer is geboren met 26 weken en hij is inmiddels 32, getrouwd en heeft een dochter van 5.
    En een vriend van ons is met 26 weken geboren, hij is inmiddels 23, woont samen en heeft een zoontje van bijna 1.
    Hebben beiden lang in couveuse gelegen, maar ja... het is lang geleden, de medische wereld was toen echt minder ver ontwikkeld dan nu.
    Je kan nooit zeggen of het goed gaat of niet, maar toen kon het al goed gaan!

En als je geen reden hebt om te denken dat je eerder bevalt, maak je daar dan ook niet druk om, geniet van je zwangerschap. Mocht het eerder komen, dan zie je dan vanzelf wel wat er op je af komt. De onnodige stress kan je je beter nu besparen.

Groetjes Daphne

Deel Deze Pagina