brandend maagzuur en gele vanillevla

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hanna76, 28 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo allemaal,

Ik ben maar weer eens m'n bed uitgestapt (zie tijdstip). Lig maar te draaien en te woelen in m'n bed: last van m'n kuiten/benen, kramp in m'n billen èn last van brandend maagzuur.

Nu weet ik dat gele vanillevla nogal eens kan helpen bij brandend maagzuur. Maar moet je dat dan gaan eten op het moment zelf dat je d'r last van hebt? Of kun je dit de hele dag door al gaan eten, preventief, bedoel ik dan.

Wie weet dat?

'k Ben trouwens 34 weken zwanger nu.

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    het makkelijkste is op dat moment ;)... zuivel producten helpen soweiso wel (niet bij iedereen trouwens) ik drink ook graag een beker met warme anijsmelk dit kalmeert ook je maag erg goed.

Mocht dit alles niet helpen neem ik voor het slapen Graviscon vloeibaar, dat kan je bij de drgist halen... 10 ml en ik slapa als ee roos ;)

3. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Je kan het het beste nemen op het moment dat je er last van hebt dan helpt het eventjes! Ik zou het niet preventief nemen want als je teveel zuivel eet/drinkt krijg je het ook weer zuur!

Groetjes Lysanne

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik snap niet dat vla kan werken als je ziet waarvan het is gemaakt; van al die ingredienten kan je al het zuur op zich krijgen!

Vla is een volle melk/ zetmeelpap met veel suiker, zout en geur- kleur - en smaakstoffen.

Van vet en suiker krijg ik giga het zuur, dus dat vermijd ik.

Je kan denk ik beter een droge cracker eten en een kopje lauwwarme kamille- of venkelthee nemen en even goed rechtop zitten, die vla geeft alleen even een lekkere smaak in de mond en een goed gevoel in de keel, meer niet.

5. Sandra79

Sandra79 Lid

2 sep 2008
    35
    0
    0
    administrateur
    Breda
    Hoi,

bij mij helpt de vanillevla wel een beetje. Gewoon een paar happen als je 't zo zuur hebt, niet teveel. Een droge cracker en thee ofzo doet echt helemaal niets bij mij, dan blijft 't branden! Zo zie je maar, gewoon proberen. Bij iedereen werkt 't weer anders. Verder helpt Gaviscon vloeibaar anijs bij mij ook wel.

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    bij mij hielp vla of vanilleyoghurt ook altijd goed. Maar ze zeggen idd dat je niet teveel melkproducten moet nemen omdat je er anders weer maagzuur van kan krijgen.

7. Niet meer actief

Tijdens mijn zwangerschap waren de Rennies niet aan te slepen. Had er standaard een paar op mijn nachtskastje, in de auto, in mijn tas, enz. En die hielpen heel goed!

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik hoefde het ook niet te snappen indertijd; als het maar lang genoeg werkte om in slaap te komen ;) en dat deed het!

@ts: Idd pakken als je last hebt!

9. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

heb er nu al 2 dagen last van.
    Alleen als ik ga slapen.
    Heb maar een rennie genomen en...
    die werkt niet :(
    Vla lukte ook niet (ivm koemelk allergie ga ik t niet verder proberen)
    Wat een rot gevoel is dit zeg :(

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    gele vla helpt bij mij dus niet het enige wat helpt zijn rennies

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Probeer eens zo min mogelijk vet en suiker te eten, dat zijn echt boosdoeners!

12. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    ik heb thuis op elke verdieping, en eerst ook nog op mijn werk een flesje Gaviscon. Je mag daar ook weer niet onbeperkt van (zie bijsluiter), maar ik moet het bij de hand hebben. Voor onderweg helpen Rennies eventjes.
    Gele vla heb ik wel eens geprobeerd, maar kon niet zeggen dat het super hielp.

13. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Ik heb antagel gehaald bij de apotheek en dat werkt super!
    Van rennies werd ik zo beroerd en hiervan niet.
    Vanillevla helpt bij mij niet, dan liever een slok melk. Maar dat helpt me absoluut d enacht niet door.
    Nu neem ik dus 's avonds 10 ml antagel en dat werkt prima. En natuurlijk opletten met eten. Bij mij gaat het niet om wat ik eet, maar vooral om de hoeveelheden. Paar uur voor slapen gaan niks meer eten scheelt ook al.

14. efina

efina Actief lid

13 jul 2008
    283
    0
    0
    thuishulp
    emmen
    Ik heb zon last van maagzuur dat ik me begin af te vragen of het eigenlijk wel van mn zwangerschap komt:(:(

Heb bij het opstaan smorgens al last, en bij mij komt het echt zover naar boven dat ik wel 10 keer in de nachts wakker schrik omdat ik denk dat ik moet overgeven, overdag brand het zo op mn borst dat ik ervan moet huilen, tis echt een ramp....

Gaviscon is bij mij ook echt het enige dat helpt, vloeibare.

En ind geen vet, suiker en kleine hoeveelheden eten...maar dan nog heb ik last helaas! heel vervelend kwaaltje!

succes meiden!

Deel Deze Pagina