Ik heb helemaal geen trek in eten. Ik eet iets omdat het moet, want ben wel hongerig maar gewoon geen trek ( ook niet misselijk ) Nu las ik dus dat je bepaalde voedingsstoffen per dag echt binnen moet krijgen en ik eet momenteel hooguit een plakje ontbijtkoek en een banaan ofzo, dus veelte weinig. Is dit schadelijk voor de groei of krijg ik hierdoor een grotere kans op een miskraam? Nog een klein vraagje ik las op een site dat je geen eieren mag eten, maar dit kan toch geen kwaad?
je mag geen rauwe eieren eten ivm een eventuele salmonellavergiftiging die je ervan kunt oplopen. gekookte en gebakken eieren mag je dus wel. vervelend dat je geen zin om te eten hebt, nu groeit de baby nog niet zo, maar als ie gaat groeien moet je wel zorgen dat je voldoende binnen krijgt. ik raad je aan om vitamines te slikken speciaal voor zwangere vrouwen om eventuele tekorten aan te vullen. een goeie is Gravitamon (te koop bij etos en apotheek) ik weet niet in hoeverre dat het nu al schadelijk is dat je zo weinig eet, maar ik zou toch wel proberen wat melkproducten te gebruiken en wat extra fruit en graanproducten, succes
Zorg dat je zeker genoeg drinkt.. dat is het allerbelangrijkste! En je beebje neemt wat het nodig heeft, dat komt wel goed. Zorg goed voor jezelf en doe niet teveel, dat kan helpen om je beter te voelen. En ik heb het idee dat bananen en ontbijtkoek allebei voor verstopping kan zorgen, du misschien ander fruit om goed te kunnen poepen? Anders ga je je ook snel vol voelen. Succes, dit komt goed!
Ontbijtkoek is niet verstoppend hoor Bbelly, juist niet. Bananen wel. Probeer echt meer te eten Ilona. Je kindje neemt wat ie nodig heeft, maar teert wel jouw reserves op. Stel dat je dadelijk wel misselijk of ziek wordt, dan kan je maar beter nu voldoende binnenkrijgen, zodat je een beetje wat bij te zetten hebt. In elk geval vitamines slikken.
Je hoeft je echt geen zorgen te maken meid. Jouw kindje pakt wel wat ie nodig heeft. Er blijft dus even iets minder over voor jezelf, dus als het enigszins kan, zorg dan wel dat je je normale voedingsstoffen binnen krijgt. Als het niet lukt in de hoeveelheden die je normaal eet, is dat niet erg. Alle beetjes helpen. Probeer in elk geval genoeg te drinken, anders droog je uit.
Pffff, ik leef met je mee. Bij mij begon het met 5 weken! Rampzalig! Was ineens zoooo kieskeurig met het eten...ik luste ook praktisch niks meer. Kon het niet meer luchten of zien. Nog steeds last van, hoor. Maar in iets mindere mate... Maar avondeten doe ik nog steeds niet... Hooguit een soepje. Maargoed, ik heb nu ineens heel snel last van een opgeblazen gevoel en ben snel luchtig. Wat dus pijn doet in de buik. En nadat ik gegeten heb word het alleen maar erger. Vooral na het eten van zuivel.
@Assi en Ilona Toen ik zwanger was van mijn zoontje was ik enorm misselijk en nu weer. Ik at toen bijna niks en nu ook niet. Mijn zoontje is na 41 weken en 6 dagen geboren en is niks te kort gekomen dus zal het nu ook wel goedkomen. Ik vind het wel enorm vervelend, maar ja je moet er wat voor over hebben
hallo ik heb ook geen zin in eten alleen wel heeeeeeel erg in snoep e.d (vreten dus) drop,salmiak,koek,chocola enz. het is mijn derde zwangerschap ben 12 weken en 1 dag en groei als een gek. ik heb ook geen zin om in de keuken te staan om te koken maar zal wel moeten met 2 kids en een man. ik hoop dat het snel weer draait naar wel gewoon eten en veeeeel minder snoep. probeer trouwens wel om veel fruit en brood te eten en uiteraard ook wel avondeten alleen niet zoveel meer als voorheen. groetjes
Gelukkig meer lotgenoten hier haha. Ik kan ook al een hele tijd bijna niets eten. Smorgens moet ik niet denken aan brood en eet dan ook maar een appeltje. Aan het eind van de middag een komkommer en met het avond eten alleen een beetje groente en een broodje appelstroop. Ik heb steeds wel een honger gevoel, maar bij de gedachte aan eten verdwijnt alle trek. Als ik zomaar toch brood een ofzo dan wordt ik misselijk en krijg ik buikpijn. Echt vervelend. Snoep staat me ook niet aan. hoop dat het snel over gaat, ik word namelijk snachts ook wakker van de honger, maar krijg gewoon niet naar binnen. Ik probeer het wel steeds op te bouwen door steeds iets meer te eten, maar het is wel moeilijk.
Weet 1 van jullie of er een middel tegen misselijkheid is wat werkt? Steeds kleine beetjes eten helpt ook niet
Ik heb het ook al een week of 2. Heb het nagevraagd en kan geen kwaad. Mij is aangeraden om elke 2 uur iets te eten. Al is het maar een appel ofzo. Op die manier krijg je toch nog best veel binnen op een dag. Is ook beter tegen misselijkheid die nog kan komen en tegen klachten met je darmen. Zowiezo slik ik Puur Mama van VSM en dan krijg je alle vitaminen hoe dan ook binnen. Maar echt, probeer maar eens elke 2 uur iets, went vanzelf. Ik doe dingen als een geroosterde boterham, appel, kiwi, liga, allemaal kleine dingen.
meiden geloof me dit komt goed. op een gegeven moment ben je 35 weken zwanger en freet je alles op wat los en vast zit!
Dat geloof ik niet hoor. Dat had ik de vorige keer ook niet en elke 2 uur kleine beetjes eten dat doe ik wel, maar dat helpt niks
Maak je maar geen zorgen hoor, over een tijdje is het het tegenovergestelde. Wellicht zul je je dan zorgen maken omdat je te veel eet.
Inderdaad, gelukkig wat lotgenoten... Ik krijg echt bijna niks weg, alleen brood of beschuit met kaas en dan moet ik mezelf dwingen om te eten. Maar warm eten, snoepen, alles waar ik altijd zo van hou: ik word al misselijk als ik eraan denk, bah. Ik ben dan ook al een paar kilo afgevallen. Heel soms heb ik trek, dan eet ik meteen want zo krijg ik tenminste nog wat binnen. En ik slik vitaminen als aanvulling op.... tja, op wat eigenlijk Ach, ik ga ervan uit dat de kleine van me neemt wat het nodig heeft en zelf heb ik genoeg reserves. Ik ben niet heel dik, maar een goede maat 42 dus daar valt nog genoeg te halen, haha! En verder hoor ik van iedereen om me heen (ook vrienden die arts zijn) dat het wel goed komt met die kleine en het niet heel gevaarlijk is. Maar eet, zodra je ook maar een beetje trek hebt!