maagzuur en indalen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dinky, 30 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Klopt het dat zolang je nog last hebt van brandend maagzuur, dat je baby nog niet helemaal is ingedaald? Of is dat een fabeltje.. Het klinkt heel aannemelijk omdat de maag vrij hoog zit en de beeb er dan dus nog tegenaan drukt. Ik vraag me af of dat irritante maagzuur nog es ophoudt binnenkort want ik ben grootverbruiker in rennie's al een aantal weken :oops: :(

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, de hoogte van je baarmoeder wordt weer wat lager als de beeb indaalt.

Als je maagzuur vnl veroorzaakt wordt door de verhoogde druk op je maag, kan t idd afnemen.
    Maar maagzuur wordt ook veroorzaakt door de verhoogde concentratie progesteron, waardoor oa de afsluiting van slokdarm naar maag verslapt. Het maagzuur komt zo makkelijker omhoog. Dit zal door t indalen niet veranderen.

Ik heb al continu last van maagzuur vanaf een week of 16/17, toen was mijn buik nog plat. Het maagzuur gaat bij mij dus echt niet weg, maar ik merk de laatste dagen wel dat de druk op mijn maag minder wordt. Na het (avond)eten hoef ik niet meer zo erg 'achterover' te zitten om mijn maag ruimte te geven.

Nog een paar weekjes en dan zal t zeker minder worden ;)

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    En dan wordt het weer erger omdat je kindje alle ruimte in neemt en pas na het indalen wordt het soms wat beter. Mijn kindje daalde in met ongeveer 35 weken en daardoor ging het gelukkig beter met het maagzuur.. want dat was toch wel heel vervelend! Indalen kan ook pas aan de orde zijn bij de bevalling zelf... :(

Sorry dat ik geen beter nieuws heb :rolleyes:

4. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klopt idd dat het zuur minder word bij het indalen... heb dat geluk 1 week mogen hebben... toen was madam weer los gekomen en pas weer bij de bevalling ingedaald...

Antagel werkt wel goed bij maagzuur!

5. sinada

sinada Niet meer actief

Ik heb nu ook al 3 weken last van maagzuur. Midden in de nacht word je wakker daardoor. Heeft dus niks met de beeb te maken aangezien die nog ergens rondjes bij mijn navel zwemt.

Heel erg vervelend is het wel he

6. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    ik heb elke nacht een glas melk naast mijn bed staan. Als ik last van maagzuur heb neem ik een paar slokken melk en dat neutralizeert wel. misschien een tip. ik ben ondertussen 38 weken zwanger en beebje is ingedaald, maar maagzuur is niet weg helaas, het is wel wat minder.

7. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Dank jullie voor de antwoorden. Ik dacht dat ik zo misschien kon merken of de beeb was ingedaald of niet. Ik heb helaas nog steeds s avonds erge last van maagzuur. De vorige keer bij de VK stond er bibi op nb zwangerschapskaart, dus ze is nog niet ingedaald. Ik hoop maar dat het wel wat minder wordt, want ik ben dat zuur echt helemaal zat.. blehhh

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik bedoelde met die paar weekjes ook als ze eruit is ;)

Deel Deze Pagina