Hoi dames!! Hebben jullie tips tegen brandend maagzuur? De hele dag heb ik er last van. Ik mag in mijn handen klappen als ik 3 uur slaap heb per nacht.. Word er zo gek van!! Ik hoop dat jullie tips hebben zodat ik ook weer lekker kan slapen. Bedankt alvast!!
Hoi Kirstennn, Heb er zelf ook, met vlagen, last van. Bij mij werkt rennies nog, werkt dat niet meer, kan je aan je vk veen drankje vragen. Wat ook goed helpt voor in de nacht is het hoofdeinde van je bed iets hoger zetten, hierdoor komt het maagzuur niet zo hoog en blijft het klepje tussen je maag en je slokdarm beter gesloten. Succes en hoop dat je wat beter gaat slapen!
Hier nog eentje met dezelfde kwalen... Voor het maagzuur.. Kleine beetjes eten zo ie zo.. Rennie gebruiken of gaviscon drankje werkt ook heel prima.. En beter slapen heel lastig bij mij kan ik het verlengen na een uurtje of 6 à 7 als ik een voedingskussen tussen mijn benen leg en wat extra kussens op de pijnlijke plekken.. Ik hoop dat je d'r wat aan hebt.. Succes meid. Veel liefs Mariska.
Hier ook erg veel last van maagzuur. Het wordt steeds erger en erger. Gelukkig hoef ik niet zo lang meer. En bij mij helpt rennie wel een beetje. En ik raad het je niet aan om pikant te eten. Want dan gaat maagzuur jou echt killen!!
Rennies (maar die werken niet bij iedereen) Regla-PH (bij de apotheek te krijgen) Antagel (apotheek) Gaviscon (drogist) Kleine beetjes eten geen melkpproducten. Dit verlicht voor korte tijd, maar melk producten zorgen weer voor meer zuur dus blijf je in het cirkeltje rondgaan.
Van vet eten of sinaasappelsap krijg ik ook weleens maagzuur. Wat ook helpt is alleen op je linkerzij slapen. Schijnt dat je slokdarm een beetje schuin loopt en dus op je linkerzij omhoog loopt waardoor het maagzuur minder makkelijker omhoog kan komen.
Ik had ook heel erg last van maagzuur. Toen rennie en gaviscon niet meer werkte huisarts gebeld. Eerst antagel geprobeerd, maat daar kon ik niet tegen. Nu omeprazol, werkt wel aardig.
Bij mij hielp er niks.... Rennies, Gaviscon, Antagel.... het deed niks! Nu elke ochtend een omeprazol en nergens last meer van! Echt een aanrader!! Sterkte! (en kleine tip.... zoek eerst even op het forum voordat je een nieuw topic opent. Dit onderwerp is al zo vaak voorbij gekomen)
-Niet te vet of te pittig eten (ow en geen tomaten ben ik achter!) -Je hoofdeind van je bed wat omhoog zetten zodat je niet helemaal plat ligt. -Niet teveel water drinken -1 rennie gewoon stukbijten en daarna nog eentje die je langzaam laat oplossen en succes want maagzuur is echt enorm klote