brandend maagzuur: tabletten of drankje van Gaviscon?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hanna76, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Voor de Gaviscon-gebruikers. Wat is handiger/effectiever bij brandend maagzuur: het drankje of de tabletten?
    En mag je het net zo vaak nemen als bijv. een Rennie?

Groetjes,
    Hanna

2. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Ik heb een drankje via de huisarts. Dat heet Antagel en dat werkt bij mij heel goed.
    Rennies (vind ik ten eerste heel vies) werkte niet bij mij.
    Als je iets bij de drogist haalt moet je even goed opletten of je deze mag gebruike bij een zwangerschap.

3. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Hoi,ik gebruikte gaviscon....Vind het drankje effectiever.Ook sneller weg te krijgen...Het is best ranzig namelijk en die tabletten smelten echt heeeel traag...

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Keej bedankt! Dan weet ik wat ik zometeen ga halen! ;)

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.557
    113
    antagel kun je trouwens ook zo bij de apotheek halen

6. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Antagel raadde de verloskundige mij ook aan of rennies

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Is dat beter, Antagel?

8. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik gebruik gaviscon, de siroop daarvan. Vind het beter (sneller en langer) werken dan rennies.

9. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Als je Antaglel vaak nodig hebt, krijg je het vergoed.
    De apotheek zei dat het na 3 flesjes (in een korte periode) vergoed zou worden door de ziektekostenverzekering.
    En aangezien ik ca. 1 flesje (€ 8,00) per week gebruik is dat wel prettig.
    Ik vind de smaak ook niet erg vies, smaakt een beetje naar tandpasta.

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    in het begin kon ik mijn branend maagzuur goed tegen gaan met een paar lepels vanille vla. Veel later in de zwangerschap hielp dit niet meer en moest ik het met antagel doen. Dat vond ik overigens ook niet echt lekker smaken...

En verder: op mn linkerzij slapen, hoofd iets hoger in bed en opletten met dingen waar je echt het zuur van krijgt: koffie, scherp eten enz.

Liefs

11. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    gaviscon hielp bij mij niet erg lang dus uiteindelijk was rennie mijn favoriete snoepje tijdens de zwangerschap hahahaha

12. Coupie

Coupie Niet meer actief

Hier heb ik tijdens de laatste periode van mijn vorige zwangerschap talloze flesjes gaviscon gebruikt, kan totaal geen kwaad.

Nu ben ik weer aan de Rennies maar deze helpen maar heel kort en blijkbaar mag je deze ook niet te lang in je zwangerschap gebruiken (zei de doktersassistente). Heb nu recept gekregen van huisarts, ga ik zo ophalen.

13. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik heb een tijdje rennies gebruikt, maar die werkten bij mij niet heel goed. Drink nu veel melk en af en toe Gaviscon. Maar waar ik zelf dus achter kwam: daar zit dus wel aspertaam in (in de pilletjes in ieder geval), dus zou er niet teveel van gebruiken.

14. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik ga zo gelijk eens kijken op het flesje wat ik hier heb staan!

15. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Heb de rennie duo gisteren aangeschaft, en daar zit volgens mij geen aspertaam in. En het werkt beter dan de normale rennies/geviscon (bij mij dan). Wel erg vies trouwens, maar ja.

16. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Antagel werkt hier super! Werkt binnen een kwartiertje en heb er de hele dag plezier van.
    Via de gyn gekregen ;)

17. HOG

HOG Niet meer actief

Antagel werkt bij mij niet :( Ik moet overgeven van de maagzuur en krijg er zelfs pijn in mijn oren van. Ga nu maar rennies en graviscon proberen.

18. Mel23

Mel23 Actief lid

5 jan 2010
    317
    0
    0
    Ik neem altijd een flesje Gaviscon, werkt bij mij idd ook beter dan rennies! En de tabletten van Gaviscon werken lang niet zo effectief als het drankje..

19. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Ik heb het toch maar eens bij de apotheek nagevraagd en zij raadden mij Antagel aan, omdat dat de enige is die echt effectief is en bewezen geen schade aan kan richten aan het kindje. Heb het nu twee dagen en werkt bij mij beter dan Gaviscon of Rennie duo...en ik omdat het vloeibaar is en niet al te vies smaakt, vind ik dit wel prettig!

20. Tink

Tink Niet meer actief

Antagel ja!
    Gaviscon heb ik ook gehad maar mèn, dat is smerig!! Ik ging er bijna van over mijn nek, dat hielp dus ook niet echt :D

Deel Deze Pagina