Brandend maagzuur voorkomen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Druif, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

aaah, de halve nacht door het huis lopen spoken op zoek naar Rennie of iets anders dat mijn maag zou kalmeren. Vreselijk dat brandende gevoel.

Inmiddels is de voorraad Rennie aangevuld, maar liever voorkom ik deze nachtelijke avonturen natuurlijk.

Wat helpt er bij jullie ter voorkoming? Bepaalde dingen laten staan? 's Avonds niet meer eten en drinken? Of is het gewoon niet anders en moet ik het er maar mee doen?

2. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    wat bij mij heel goed helpt het klinkt gek maar dat is een rijstenwafel eten als ik snachts wakker werd en had zo veel last van maagzuur dronk ik ff wat water en nam een droge rijstewafel en ik was er vanaf ik hoop dat het bij jou ook werkt het is idd heel vervelend die maagzuur

liefs diane

3. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik zou savonds niet meer hele zware vette producten eten. Neem neutrale dingen.
    Dus ook geen zure dingen zoals fruit.

Zet de bovenkant van je bed iets omhoog zodat je niet helemaal recht ligt.. wil ook wel eens helpen.

Succes!

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bij mij is frisdrank een drama. Dus dat drink ik niet meer. Als ik 's avonds of 's nachts last heb neem ik een paar happen vla of wat warme melk, helpt mij goed. Verder niet te laat meer eten en niet te vet en gekruid. Rotkwaal is het :(

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik krijg het alleen erg van pittig en erg gekruid eten.

6. Niet meer actief

Je kan ook voor je gaat slapen of als je snachts wakker wordt, wat biscuitjes of droge crackers ofzo eten, dan is je maag niet helemaal leg en krijgt maagzuur minder kans. Dat zelfde geldt ook vla enzo, als het maar neutraal is, dat het niet juist stimuleert enzo.

7. Lynn1980babyboy

Lynn1980babyboy Actief lid

14 jul 2007
    113
    0
    0
    comm. medew. + danseres
    Heemskerk
    Hee,

frisdrank en snoepjes daar kreeg ik het onwijs van.
    Ik heb het al vanaf mijn 7e week.
    Maar ben nu 39 weken en krijg het momenteel van alles wat ik eet.. hi hi.

gewoon melk en rennies..... dat werkt bij mij.

Succes !

Groetjes,
    Lynn

8. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    probeer antagel eens! werkte super bij mij!

9. Samama

Samama Niet meer actief

Bah ik heb het ook overal van. behalve van frisdrank haha dat is zo vaag. Drink ik Roosvicee krijg ik het zuur, drink ik cola gaat het goed... weet ook niet goed wat je ertegen kan doen..

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb mijn man een keer midden in de nacht op pad gestuurd om een rennie te scoren ;)

Bij mij komt het standaard rond 10 uur, of ik nou super gezond of heel ongezond eet. Ik krijg het wel heel erg van kroketten en kaas, dus dat eet ik niet meer.

11. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Voorkomen kun je het nooit helemaal, die kleine duwt je maag omhoog. Als je er nu echt last van hebt: antagel helpt, kun je zonder recept kopen bij de Apotheek. Echt een wonderspulletje, het werkt bij mij beter dan rennies

12. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Ik ben er sinds vandaag achter dat ik de chocola moet laten staan.

13. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Pff ik heb het ook zo erg. Ik heb al een kussen onder mijn matras gelegd, ik eet al niet meer 's avonds voor ik naar bed ga, ik drink geen koolzuur. Ik heb al van alles geprobeerd, antagel, rennies, een schep suiker, Bij Zuur van Ayurveda, melk, droog brood.. Niks helpt bij mij. Het is iedere nacht raak. Nu heb ik Gaviscon gekocht. Kijken of dat werkt. Ik wordt er echt helemaal gestoord van pfff...

Succes

14. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik eet 's avonds geen chips meer of andere vettige dingen. En dan voordat ik ga slapen een droog beschuitje en eventueel wat melk.
    Sterkte!

15. marber

marber Lid

17 mei 2007
    98
    0
    0
    Ik had er vanmiddag ook erg last van. Maar ik had ook trek in een snoepje, dus heb ik een aantal stophoestjes gegeten en op een of andere wonderbaarlijke manier was het daarna nagenoeg over. Ik weet niet of dit toevallig is maar als ik weer klachten krijg ga ik het weer proberen en dan laat ik het even weten. Met vanillevla heb ik trouwens ook wel positieve ervaringen.

16. Diaantje23

Diaantje23 Fanatiek lid

29 mei 2007
    2.644
    0
    0
    Telefoniste
    Tolkamer/Gelderland
    Nou vanillevla hielp bij mij ook niet, maar misschien helpt het bij anderen wel. Stophoest wil ik ook nog wel eens nemen, maar dan is het een 15 minuten en dan begint het weer... meestal een schepje suiker en dan blijft het wat langer weg bij mij

17. Niet meer actief

Toch wel apart dat voor sommigen Antagel als een soort wondermiddel werkt en bij anderen (ik bijvoorbeeld) het helemaal niks doet. En ook Rennies en andere middelen helpen bij mij niet. Helaas, maarja, nog een paar weken en dat is t als t goed is weer over...dan komt er vast wel iets anders voor in de plaats ;)

18. dandy

dandy Lid

4 aug 2007
    64
    0
    0
    IJsselmuiden
    hoi, wat bij mij wel aardig goed heeft geholpen is VLOEIBARE RENNIE.
    Je neemt 1 of 2 lepeltjes en daat dan lekker naar bed toe.
    ook oppassen met pittig eten, cola en voor het naar bed gaan niet meer veel eten of dirnken.

groetjes

19. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    ja ik heb er ook al lang last van ook vanaf het begin van de zwangerschap,en ben uit gaan testen waarvan het allemaal komt en bij mij is het tot nu toe cola ook maar ook paprika chips,chocola,te gekruid eten of ineens teveel,of als ik juist te lang wacht met eten ik heb gaviscon nu en dat helpt bij mij perfect.
    Maar ja ook al weet ik dat ik het van sommige dingen krijg het zijn wel heel erg lekkere dingen dat ik ze soms maar gewoon neem dan is de drang zo groot :oops: .
    Veel succes groetjes jeslin

20. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Ik heb nu sinds een aantal dagen gaviscon anijs en dat helpt tot op heden beter dan rennies.
    Eet 's avonds ook bijna niets. Zou dan eventueel aan het eten moeten liggen.
    Het begint bij mij ook meestal al half de middag al en de hele avond :(

Deel Deze Pagina