Ik ben nu 37 weken zwanger en sinds een week of twee heb ik ontzettend vet haar, zelfs als ik gedoucht heb en t is droog (ik föhn niet) is het alweer vettig. Ik moet wel zeggen dat ik een ph neutrale shampoo gebruik omdat ik sinds de zwangerschap een erg droge rughuid heb en door gewone shampoo meer last kreeg. Maar van de een op de andere dag heb ik er ineens last van?!
Ik had het juist aan het begin van de zwangerschap. Gebruikte yes-to-tomatoes (dat is sls- en parabenen vrije shampoo) maar ben toen tijdelijk overgestapt op andrelon. Kreeg trouwens ook ineens erg last van roos in die periode, er was echt niets met mijn haar te beginnen. Na een aantal weken ging het weer over, en ben ik weer teruggegaan naar yes-to-tomatoes. Dus misschien toch even een wat agressievere shampoo proberen? En anders werkt droogshampoo ook wel goed, bijv die van andrelon. Inspuiten als het haar echt goed droog is, uitborstelen, en dan is het echt niet vet meer, en duurt het zeker een dag voordat het vet weer terug is.
Hier ook aan het begin,mijn haar was in eens vet en moest het vaak wassen, niet te warm water,niet teveel aan het haar zitten. Als je blond bent kun je ook talkpoeder gebruiken.(gebruikte ik als noodoplossing) . Nu na de zwangerschap heb ik het weer: ( Succes