Dag meiden, Ik vroeg mij wat af. Sinds dat ik zwanger ben, heb ik veel last van (witte) afscheiding. De verloskundige noemde dat dit normaal is. Sindsdien draag ik inlegkruisjes om dit op te vangen. Maar sinds enkele weken moet ik wel 2 tot 3 x per dag een schoon inlegkruisje in doen. En het is nu niet allemaal maar afscheiding. Het lijkt of het ook urine is (gelig). Ook voel ik dit vaak 'lopen'. Ik voel dit meestal als ik net naar het toilet geweest ben. Soms ben ik bang dat het vruchtwater kan zijn . Maar dat lijkt me niet? Heb afgelopen maandag nog een goede echo gehad. Vrijdagochtend heb ik een afspraak bij de VK en ga het daar ook aangeven. Meer meiden die dit hebben? Of er meer over weten?
Ik heb dit ook af en toe, nu minder. Ik ga naar een bekkentherapeut en die heeft me instructies gegeven om goed uit te plassen. Recht op zitten de tijd er voor nemen en aan het einde als je denkt dat je klaar bent met je bovenlichaam even van voor naar achteren bewegen. Oja en van mijn vk mocht ik geen inlegkruisje gebruiken, maar moest ik vaker een schone slip aan doen... Vond ik wel een beetje vreemd dat dat niet mocht.
Inlegkruisjes zorgen er juist voor dat het wat meer gaat broeien, waardoor je meer afscheiding krijgt en het risico op een schimmelinfectie verhoogt. Beste is gewoon katoenen ondergoed te dragen, geen te strakke broeken. Mocht je daar te veel afscheiding voor hebben, gebruik dan inlegkruisjes zonder plastic. Ik geloof dat Naturella geschikt is. Tijdens je zwangerschap kan je afscheiding echt water dun worden en gelig is ook normaal, zolang het maar niet stinkt en je geen jeuk of pijn hebt. Dus mogelijk is het toch afscheiding en geen urine.
Urineverlies na het plassen duidt op niet goed leegplassen van de blaas en kan leiden tot blaasontsteking. Daarom als tip deze link met plasinstructies onderaan de pagina, ze werken echt: Bekkenfysiotherapie > Veelvoorkomende klachten bij vrouwen > Urineverlies of incontinentie - Fysiotherapie Miltenburg Natuurlijk zijn er enkele (zwangerschaps-)gerelateerde aandoeningen waar incontinentie een bijverschijnsel kan zijn (Ischias bijvoorbeeld), maar onder normale omstandigheden kan het verholpen worden door de plasinstructies te volgen.