Kriebelhoest en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieke1978, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Zoals je kan zien ben ik 24 weken zwanger nu. Echter heb ik een kriebelhoest waar je helemaal gek van word. Ik slaap al 2 nachten hooguit 2 tot 3 uurtjes, moet overgeven van het hoesten ...

Nu heb ik de huisarts gebeld omdat ik gewoon "niet meer kan". Ik zit er helemaal doorheen van die nachten en dat hoesten. Vanmiddag na 15 uur lag er iets klaar bij de apotheek.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ze me nu wat doen gezien ik zwanger ben?

Grtz Marieke

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Oh heel herkenbaar, ik heb precies hetzelfe gehad, op een gegeven moment zat ik 's nachts jankend op de bank omdat ik zo moe was maar niet normaal kon slapen. Ik heb toen noscapect gekregen van de huisarts, dit kun je ook zonder recept halen. Ik had niet het idee dat het echt hielp eerlijk gezegd, maar ik mocht niks anders helaas. Daarnaast heb ik me het ongans gestoomd, dat hielp wel.

Later heb ik neusspray gekregen, beclometason. Det helpt tegen allerhande allergische reacties, de huisarts had nl. het idee dat ik ineens allergisch reageer op dingen (welke dingen geen idee, wellicht hooikoortserig).

Je kunt er eigenlijk vrij weinig tegen doen, maar wellicht heeft de huisarts voor jou wel iets gevonden dat werkt (en dat je mag gebruiken!). In dat geval hoor ik graag, voor het geval ik er weer last van krijg.

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    helaas kan ik erover meepraten. ik hoest me helemaal gek en pies daarbij ook nog in mijn broek. Afgelopen nacht ook nog 3 keer een bloedneus gehad omdat ik zoveel kracht zet bij het hoesten. ik lees dus even mee voor tips

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Ik lees ook even mee.
    de kriebelhoest is weer wat over maar steekt zo nu en da de kop weer op.
    vreemde kriebelhoest anders dan normaal wij denken dat dit komt omdat ik nu gestopt ben met roken (nu zo'n 13 weken)

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    ik zit tegen keelontsteking aan, gister ook slijm overgegeven van het hoesten. lekkerrrr!!
    En idd mn blaas is nogal zwak dus kan ook regelmatig dwijlen (en dan jank ik weer natuurlijk want dan schaam ik me weer)

Maar krijg niks!
    Heb een hoestdrankje om slijm los te maken (Etos) en verder moet ik maar drop eten en stomen, maar uitkijken met salmiak en menthol... En een molletje pakken voor de pijn.
    handig he...

Succes!

6. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Nou advies was; Noscapine of Dampo Stroop halen bij de apotheek, maar daar houdt het ook echt mee op. Stomen kan inderdaad ook helpen maar verder gewoon doorbijten en uitzieken, verdikkie!

Meer kan ik er dus niet van maken dames, helaas!

Hopen dat het slapen vannacht tenminste iets beter gaat. Sterkte allemaal

Grtz Marieke

Deel Deze Pagina