Hoihoi, ik ben 35 weken zwanger en heb veel last van brandend maagzuur. 'k Moet eerlijk zeggen dat ik soms ook zo'n konijn ben om gewoon pepernoten en chocola te gaan eten...heb 't idee dat het daar nog erger van wordt Maar ja, 't is zo verleidelijk hè? Ik probeer er wel om te denken dat ik niets 'zwaars' eet voordat ik naar bed ga. Vandaag overdag niet bijzonders gegeten en toch mega veel last van zuurbranden! Heb er soms 's nachts ook veel last van...wordt er soms wakker door. Wie heeft er tips voor me? Wat moet ik doen of juist niet doen?
hi je moet in iedere geval geen pepernoten eten haha dat is echt niet bevoordelijk haha. Ik had tijdens mijn eerste zs vanaf vijf maanden heel erg het zuur. Een rennie hielp bij mij wel. Ik had het voornamelijk savonds. Volgens mij komt het doordat die kleine hoger ligt lekker tegen je maag aan. Ik heb al vanalles geprobeerd met eten maar ik kreeg het op een gegeven moment overal van. Nu ook weer trouwens. de ene dag eet ik iets en dan heb ik zooo het zuur en de keer erna nergens last van. Ik krijg het wel erger met frisdrank of zoals je zelf zei pepernoten haha. Als je teveel rennies eet moet je even aan de VK een recepje vragen voor iets milders want teveel rennies zijn ook niet ok. Nou succes. Ik pak zo mijn speculaas want ik hebhet zuur er wel voor over hahah
Irritant he! Heb er nu ook soms last van, alhoewel gelukkig minder dan de vorige keer. Inderdaad, dingen als vet of zoet eten vermijden en niet te veel eten. Met die Rennies, ik weet niet of het nu aan mij ligt maar toch... Ik heb het idee dat ze wel helpen, maar dat het ook veel sneller terug komt. Als ik niets neem, is het ook na een tijdje weer weg en lijkt het ook langer weg te blijven... Als je er 's nachts veel last van hebt kan je iets onder je matras aan je hoofdeinde leggen waardoor die wat hoger ligt, dan schijn je er minder last van te krijgen. Uiteindelijk helpt bevallen het beste En misschien dat het wat minder wordt als je kleine indaalt? Of is dat al gebeurd?
ik heb er ook bij vlagen last van. Neem af en toe rennies. Neem 's avonds een beker hete melk voor het slapen gaan en moet zeggen dat ik 's nachts weinig last heb, maar of dat nou echt door de melk komt.....??
Heb er ook veel last van. Eet al maanden Rennies (het lijkt of ik aandelen heb in de fabriek). Vorige week bij de gyn aangegeven dat ik eens wat anders wilde omdat de Rennies minder goed lijken te helpen. Ik heb nu Antagel (zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek) en dit helpt goed. En verder uitkijken met wat je vooral 's avonds eet en het hoofdeind van het bed omhoog. Ik kan niet wachten totdat onze uk gaat indalen zodat ik wat meer plek krijg voor mijn maag. Ach .. of ze moet natuurlijk snel komen.
Nou toevallig heb ik gister van een vriendin van me nieuwe tabletten gekregen om eens uit te proberen want rennie's hielpen bij mij helemaal niets (en vind ze gewoon ook vies). Ze heten Regla PH en zijn gewoon vrij verkrijgbaar en raad eens...vanacht gewoon doorgeslapen en zelfs vandaag overdag geen last gehad. En dat op 2 tabletjes voor het slapen gaan gisteravond. Deze mogen natuurlijk gewoon in de zwangerschap en in de bv periode dus misschien helpt het voor jou
die pilletjes heb ik vandaag ook voorgeschreven gekregen want de rennie's werken bij mij niet en nu zeiden ze dat ik dan deze eens uit moet gaan proberen zijn ze weg te krijgen? ik heb ze nog niet gehaald, denk dat ik dat dondermiddag even kan gaan doen
Bij mijn zoontje had ik het idd ook zo erg! kon soms wel janken... Ik at na 17.00 uur geen avondeten meer en had standaard naast mijn bed een pak melk staan om te 'blussen'... dit hielp wel een beetje! Ik heb nu al een pak rennies naast mijn bed staan... heb er nu al erger last van dan bij mijn zoontje en ben pas 12 weken
Ik kon ze bij de kruidvat niet krijgen maar de DA had ze hier wel. Mijn vriendin zei ook dat de apotheek ze wel had
Ik had ook antagel destijds. Hielp prima. Beter dan Rennies Bij mij hielp een slokje melk vaak ook om het beter te maken. Of een bakje vanillevla Koffie en scherp eten moest ik gewoon vermijden. Dan had ik zeker een avond/nacht last.
Vanillevla schijnt ook te werken.... Neem je bv bakje vanillevla voor het slapengaan... Zou je kunnen proberen. Ik doe het nu ook, maar pak ook nog een rennie erbij voordat ik ga liggen, en kom de nacht dan ook vrijwel zonder maagzuur door. (al is er dan wel weer wat anders waarvoor ik eruit moet.....:S ) hahha Succes!
Maaagzuur soms zo erg in mijn eerste zwangerschap dat ik er wel om kon huilen heb rennies gevreten niet gegeten en nu ik er langer over na ben gaan denken denk ik dat die rennies daar zeer zeker aan mee hebben geholpen. Nu ben ik zwanger van mijn tweede en dat zwangerschapskwaaltje komt weer terug nog niet zo erg als met me eerste maar ben nu pas 22 weken dat belooft wat voor de komende weken. Nu helpt een glas koude melk nog maar als het niet meer helpt ga ik toch aan de gyn wat anders vragen dan rennies, Ik weet niet of het toeval was maar mijn zoon werd toen geboren met een tand denk wel eens van al dat kalk dat hij binnen heeft gekregen van de rennies en de melk maar o oo ik zie er nu al tegen op Groetjes Patricia zoon 7-11-00 dochter uit gerekend 15-02-2010