Dag allemaal, Na eerdere berichten kan ik nu eindelijk zeggen dat ik officieel zwanger probeer te worden! Ik ben kort geleden getrouwd en deze maand is onze eerste poging.. Ik denk alleen dat we net te laat waren met proberen omdat ik denk dat mijn eisprong al geweest was. Toch heb ik na een paar dagen na onze eerste poging last van brandend maagzuur, iedere dag heb ik er last van en soms ook echt de hele dag door.. Toen ik last van brandend maagzuur kreeg, kreeg ik direct ook erg last van gevoelige borsten. Alleen dat is sinds gisteren voorbij. Ik verwacht vandaag of morgen ongesteld te worden... Ik hoop natuurlijk dat ik niet ongesteld word! Maar ik heb gelezen dat zwangere vrouwen al na hun bevruchting last kunnen krijgen van brandend maagzuur vanwege het verhoogde gehalte progestoron.. Groetjes
Zou kunnen natuurlijk. Alleen stijgt in het prille begin het Progesteron nog niet zo hard. Je krijgt eerst een flinke stijging van het HCG-hormoon. Vanaf een week of 12 wordt het HCG-hormoon iets minder en vervangen door een fikse dosis Progesteron. Vandaar dat de meeste vrouwen juist later in hun zwangerschap last krijgen van brandend maagzuur. Dat wil niet zeggen dat je niet direct in ronde 1 zwanger zou kunnen zijn. Gewoon even testen en ik hoop dat je heel snel een positieve test in handen mag houden!
Ik heb al wel last van brandend maagzuur (ong. 4,5 week zwanger), maar alleen direct na het avondeten, en het trekt na ong 1 uur weg.. Lang leve de rennies!
Ik had dit tijdens de cyclus van februari. Niet te doen!! Kreeg niets naar binnen en niets smaakte me. Ruim voor de nod een lichte positieve test. Helaas verdween dit na een aantal dagen werd ik gewoon ong. Dus ik denk dat het zeker kan en hoop dat het voor jou veel goeds betekent!
dankjewel voor de reacties en sorrie voor mijn late reactie! ben zelf een beetje druk.. net getrouwd.. voor het eerst samenwonen én een eigen bedrijfje Tja ben nog steeds niet ongesteld. zou al wel kunnen testen maar mijn man en ik willen dat nog niet. Ik heb wel eens uitschieters met late menstruatie, dan ben ik dag 33 ongeveer ongesteld, gebeurt eens in de paar maanden. we wachten dus nog een paar dagen. Ik heb best wel last van die ongi-krampen.. dan denk ik echt ongesteld te worden en alsnog komt het niet. Maar dan durf ik niet te hopen en denk ik 'ach ik word morgen vast ongesteld'. zit tussen hoop en zelfbescherming in. De maagzuur is al veel minder geworden en ook heb ik veel minder gevoelige borsten nu. We gaan het zien!
Ik had dat ook in de eerste week! En nu nog soms....terwijl veel zwangeren om me heen vaak zeggen dat het pas in de laatste weken voorkomt. Een raar brandend gevoel. Ook dacht ik dat ik gewoon ongesteld zou worden: mijn borsten deden pijn, ik had wat buikkrampen, enz. Toch heb ik echt het geluk gehad dat ik WEL zwanger ben! Dus ik hoop voor jou dat het ook zo zal zijn! Het enige wat ik heel vervelend vind is dat mijn borsten echt MEGA pijn doen, echt niet normaal, ik kan 's avonds niet eens een t-shirt verdragen.... Succes en keep my fingers crossed voor je!!
Hallo! Opnieuw een late reactie, maar ben eindelijk een beetje bekomen van het goede nieuws: ik ben zwanger! En alle klachten zijn dubbel en dwars weer teruggekomen, de maagzuur en de pijnlijke borsten.. obstipatie.. moe moe moe... eigenlijk heb ik last van alle klachten behalve misselijkheid (afkloppen)! Maar 'last' kan ik niet zeggen.. ben zo blij! te blij om er last van te hebben! ik heb liever dat ik het voel zodat ik weet dat er een kindje in mijn buik groeit, dan dat ik niks voel en in angst zit. In angst zit ik wel een beetje.. ik hoor steeds mensen die een miskraam met zes weken hebben gehad. Daar moet ik natuurlijk niet teveel bij stil staan.. het kan nou eenmaal wel gebeuren. Maar ik hooooop dat alles goed blijft gaan en ik in december een mooi en gezond kindje mag baren!!
Hey Mysore, Gefeliciteerd met je huwelijk en zwangerschap!!!! Heb weleens in het verleden je eerdere berichten gelezen, super dat het nu zo goed gaat!!! Nu hopen dat de kleine lekker blijft plakken!!! XxX
dankjewel! ja ik hoop ook dat hij of zij blijft plakken ben er best wel bang voor hoor, gisteren veel krampen gehad (niet echt superpijn maar wel dat je je hoopt dat het niets raars is). Heb er ook slecht van geslapen. Maar nu valt het wel mee en nog geen bloed te bekennen ofzo.. dus ga er maar vanuit dat het goed is! Vandaag mijn zwangerschapsdagboek binnen gekregen, heel leuk, van Anne Geddes. Heeft mijn zusje voor mij besteld. Ga ik lekker invullen zo! 3 mei heb ik trouwens een afspraak bij de verloskundige, met 8 weken. Sommige mensen hebben geen echo dan zie ik en anderen wel. Ik hoop ik wel! Wat zekerheid is toch wel fijn!
@Mysore: Wauw!!! Gefeliciteerd meid! Wat heerlijk voor je! Toch vind ik het grappig om te weten dat brandend maagzuur bij jou dus een heel duidelijk teken was. Ik zal er in de toekomst eens op letten. Geniet van je zwangerschap!
Gefeliciteerd! Wat fijn dat je al zo snel zwanger bent! Ik heb momenteel ook veel last van maagzuur (normaal nooit last van), dus ik hoop dat het voor mij ook een goed teken mag zijn. Geniet ervan meid!
Ik had de 1e echo met 7 weken, ik had bloedverlies. Met 9 weken ongeveer had ik de termijnecho.. Die krampen heb ik ook in het begin heel veel gehad, ongeveer tot week 10. Net of je ongesteld wordt. Niks om je zorgen om te maken, hoort er allemaal bij. Is de groei van je baarmoeder Geniet ervan meid!
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik heb zelf al vanaf het begin van mijn zwangerschap last van maagzuur. Het was ook de eerste kwaal die ik had voordat ik uberhaupt een zwangerschapstest had gedaan. Je leest inderdaad veel dat het pas in de laatste weken voorkomt, maar het kan dus zeker ook al vanaf het begin zijn. Mijn VK zei toen dat het ook nog wel kan afnemen wanneer je lichaam gewend is aan de zwangerschap, maar helaas is dit bij mij dus niet het geval. Pas hadden we een voorlichtingsavond en daar vertelde een vrouw dat het maagzuur ook veroorzaakt kan worden doordat het klepje van je slokdarm niet goed meer sluit door het toegenomen bloed in je lichaam. Hopelijk kom jij er nog wel vanaf!