Hoe lang mag een eerste menstruatie duren na curettage

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Anto1909, Jan 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anto1909

Anto1909 Actief lid

Aug 18, 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had eerder al bij u de vraag gesteld of mijn bloedverlies (20 dagen na curettage, dus bij een cyclus van 26dgn als je vanaf start miskraam telde) echt een menstruatie was. Dat is het zeker gebleken. Na een start die gelijk staat aan het normale patroon (enkele keren heel weinig bloedverlies, naar bloed bij het toilet bezoek en in maandverband). Maar nu loop ik toch met de volgende vraag. De vraag is: hoe lang mag nu deze menstruatie duren??
    Normaal was ik 3 dgn ongesteld toen ik de pil gebruikte, sinds ik gestopt ben ben ik 7dgn ongesteld.
    Nu ziet het er niet naar uit dat ik straks wakker wordt en het gestopt is. Nu wordt het dag 10. Ik heb echt geen idee wat het qua duur na een curretage mag zijn.
    Ik heb zoals altijd amper een buikkramp (gehad) en ook geen andere klachten dus voor zover is het een normale menstruatie voor mij alleen langer dan ik ooit was. Ik heb af en toe een mini bloedstolseltje bij het afvegen.
    Bedankt alvast voor het beantwoorden van mijn vraag

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedemiddag,

ik kan me voorstellen dat je hier onzeker van wordt, maar toch is het wel normaal dat de eerste menstruatie na een miskraam vaak heviger is. Dit kan gepaard gaan met meer bloedverlies of de menstruatie kan langer duren. De menstruatie na de miskraam is vaak een "grote schoonmaak" van de baarmoeder. Meestal verlies je dan ook wat kleine stolseltjes. Ik zou me dus niet al teveel zorgen maken. Succes!

Groetjes Monique

3. Anto1909

Anto1909 Actief lid

Aug 18, 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Super bedankt voor het antwoord!!!! Het steld mij gerust.

Share This Page