brandend maagzuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gup1982, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gup1982

    Gup1982 Niet meer actief

    Hoi hoi,

    Ik heb even een vraagje, ik heb al sinds week 24 last van brandend maagzuur en het wordt met de dag erger :( . Zelfs zo erg dat ik 's nachts bijna in me eigen zuur stik.
    Ik ben al lang aan de rennie (vloeibaar) maar heb het idee dat dat ook steeds minder helpt en wil niet te veel van dat soort middeltjes innemen want heb toch het idee dat het een soort chemisch spul is.
    Ook slaap ik bijna zittend in me bed en heb het zelfs als ik gewoon een bruine boterham heb gegeten.
    Hebben jullie misschien tips die echt hebben geholpen.

    bedankt

    groetjes
     
  2. Ariel

    Ariel VIP lid

    8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ik heb er zelf nog geen last van gehad, maar heb gelezen dat een lepel suiker helpt en vanille vla. Hoop voor je dat het gauw minder word! Veel succes!
     
  3. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Overleg met je verloskundige wat te doen..

    Bij de apotheek kun je antagel kopen, dit is toegestaan tijdens de zwangerschap en helpt goed tegen zuur en oprispering.

    Erg vervelend gup24 hoop dat je er wat aan hebt.
     
  4. taatje

    taatje Fanatiek lid

    14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Antagel is echt super het was mij aangeraden door de VK en ik heb het tot de geboorte kunnen gebruiken
     
  5. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik heb juist niets aan antagel...helpt bij mij gewoon niet, maar heb er wel veel goede verhalen over gehoord dus kun je altijd proberen.. Rennies zijn mijn middel en helpen mij perfect..ook helpt vanillevla erg goed en vooral GEEN zure en scherpe dingen eten en drinken..
     
  6. Britt16

    Britt16 Actief lid

    18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Mijn zus gebruike Graviscon, mag ook tijdens zwangerschap gebruikt worden hoor.
    Ik heb het de eerste weken gebruikt tegen de misselijkheid, en het hielp echt, terwijl het officieel voor brandend maagzuur is.

    Sterkte ermee, dat is niet fijn zeg.
    Hoop dat het snel beter gaat.

    Liefs Britt
     
  7. daddys princess

    daddys princess Actief lid

    23 mei 2007
    164
    0
    0
    emmen
    ik heb er ook last van :s verschrikkelijk wat bij mij helpt is sportlife kauwgom en coca cola hoop dat je hier iets aan hebt =)
     
  8. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    ik gebruik ook antagel en werkt prima bij mij ik heb ook eerst rennie vloeibaar gebruikt maar die mag je niet lang achter elkaar begruiken las ik op de bijsluiter.
    Wat ook wel eens kan helpen is voor het naar bed gaan of gele vla of een stukje wit brood.
    succes ermee
     
  9. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    bij mij heeft zowel bij de 1e twee zwangerschappen als deze gaviscon telkens goed geholpen (en helpt nog steeds goed)...

    werkt dat bij jou niet kan je ook antagel gebruiken (of andersom natuurlijk)

    of idd vanille vla dat gebruikte men vroeger vaak, cola zou ik niet doen daar word het vaak nog erger van...

    succes meid, tis vervelend, maarre het gaat weer over hoor ;)
     
  10. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik heb er zelf gelukkig (nog niet) geen last van ,...
    wel weet ik dat je (indien je het nog niet doet) eens moet proberen op je LINKERZIJ te gaan slapen ,..dit blijkt het te voorkomen,...
    tevens is je eten op het moment dat je er last van hebt belangrijk,...

    hier een stukje hierover:


    Eet- & drinkgewoonten
    Wanneer jij last hebt van brandend maagzuur, wil het nog wel eens helpen om kritisch naar je eet- en drinkgewoonten te kijken. Zo is de houding waarin je eet belangrijk. Eet met aandacht (lees: niet te snel) en zorg dat je goed rechtop zit. Kauw je voedsel extra goed. Vaak scheelt het enorm wanneer je in plaats van drie maaltijden per dag overstapt naar bijvoorbeeld zes kleinere porties, over de dag verdeeld. Eet sowieso niets meer in de drie uur vóór je naar bed gaat. Probeer vet eten, scherp gekruid eten en citrusvruchten te vermijden en let goed op hoe je lichaam reageert wanneer je knoflook, peulvruchten, uien of koolsoorten eet, want ook deze voedselsoorten kunnen zuurbranden opleveren. Drink daarnaast niet teveel koffie, thee of alcohol en kijk uit met koolzuurhoudende dranken. Stop met roken, of rook zo min mogelijk.


    helpt het nog niet, dan kun je medicijnen/middeletjes proberen

    succes, het lijkt me verschrikkelijk,...
     
  11. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hai Gup,

    hier ook al last van maagzuur vanaf week 17 ongeveer, toen was het nog wel redelijk te doen, maar laatste tijd met vlagen veel last van.
    Vanillevla werkt bij mij dus niet echt. Bij ieder is het weer verschillend. Ook hoe je op de meds reageert. Ik heb nu idd kleinere porties verdeeld over de dag en probeer echt rustig te eten. Net als adviezen van Hope (hierboven) heb ik in het begin ook Regla Ph gebruikt (ook via vk), dat werkte een tijd prima. Zij gaf ook aan dat als dat niet meer voldoende werkte ik kon overstappen naar een ander merk. Ben sinds een weekje aan de Gaviscon, lijkt nu wel goed te helpen. Neem het zeker niet elke dag, maar soms voel je het gewoon al opkomen. Ook als het niet zoveel prikt neem ik toch wel de Gaviscon in. Heb nu al paar keer geprobeerd zonder het in te nemen te gaan slapen als het toch wat prikte, maar uiteindelijk krijg ik er dan 's nachts toch last van. Zit dan ook middenin de nacht rechtop in mijn bed.
    Misschien werkt voor jou dat schepje suiker wel of de cola (was dat trouwens met of zonder bubbels drinken dan?) Je zult toch wat dingen moeten uitproberen om te kijken wat voor jou werkt.
    Beterschap ermee,

    Eva.
     
  12. Gup1982

    Gup1982 Niet meer actief

    bedankt voor jullie goede adviesen, erg lief.

    En heb ontdekt dat een bekertje warme melk voor het slapen ook eventjes werkt al is het maar om inslaap te vallen.

    Liefs
     
  13. die warme melk wou ik net schrijven. Hielp me ook bij Liene.

    En vanillevla ook.

    Een postitieve noot: de moment dat ik bevallen was, had ik er geen last meer van. Gewoon helemaal verdwenen.
     

Deel Deze Pagina