Brandend maagzuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dreamcatcher, 13 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Als je er 's nachts last van hebt kan het wel eens helpen om op meer kussens te liggen zodat je niet plat ligt

2. Feutelina

Feutelina Lid

30 mei 2017
    41
    8
    8
    Vrouw
    Hier last sinds 6-8 weken zwanger tot nu (36+3). Zal ook wel zo blijven. Heb het met alles wat in mijn maag komt, sinds een paar weken ook met water. En vooral bij platliggen, maar soms ook als ik rechtop zit. Ook geen last direct na het eten, het komt altijd een paar uur later. Soms wordt ik 's nachts wakker omdat het dan mijn mond in stroomt. Dan moet ik snel rechtop zitten, anders krijg ik het niet weggeslikt.
    Heel irritant en vaak ook pijnlijk, maar ja...nog even....

De gyn adviseerde gaviscon of maalox. Maalox heb ik niet geprobeerd en gaviscon werkt fantastisch, maar daar werd ik erg misselijk van. Ik gebruikt nu rennies, meestal is dat voldoende. Eentje bijt ik stuk en vervolgens zuig ik er dan nog 1 op. Een enkele keer komt daar een derde bij, maar dat is zelden. Ik gebruik het overdag ook zelden, maar wel vaak 's nachts voor het slapen.

Bij lichte klachten doen een paar happen vanillevla het ook goed, dat doe ik vaker overdag. Of een half glaasje kokos-rijstmelk oid.

Deel Deze Pagina