Brandend maagzuur tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Roozz, 19 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozz

    Roozz Nieuw lid

    18 nov 2019
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal, ik ben een Master student en ik ben bezig met een onderzoek naar brandend maagzuur tijdens de zwangerschap. Ik heb daarom een paar vraagjes voor jullie. Hopelijk kunnen jullie me helpen!

    Ik vraag me ten eerste af of jullie veel last hebben van brandend maagzuur, en wat jullie daar nu aan doen. Gebruiken jullie medicijnen of hebben jullie andere oplossingen voor dit probleem? Zijn er bepaalde producten die je dokter je heeft aangeraden?
    En hoe staan jullie tegenover het gebruik van medicijnen tijdens de zwangerschap? Zouden jullie liever een natuurlijk product gebruiken als dat zou kunnen?
     
  2. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Hi Roozz,

    Ik heb er niet echt veel last van. Alleen als Ik teveel eet oid en daarna ga liggen. Mijn oplossing is dus proberen na 2000 niks meer te eten. Verder vallen bijvoorbeeld sinaasappels etc niet lekker dus die eet ik gewoon niet meer. Geen behoefte aan medicatie, als zou ik dat wel gebruiken als het heel heftig zou zijn. Aard vd medicatie vind ik minder belangrijk als het maar zou werken en veilig is voor de baby. Succes!
     
  3. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.240
    1.046
    113
    Ik heb het alle zwangerschappen al gehad. En steeds vroeger. De 1e bij 15 weken, de 2e bij 13 weken en de 3e al bij 9 weken. Ik gebruik omeprazol in de ochtend en echt nergens geen last meer van. Heerlijk wonder middel!
     
  4. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    In de eerste zw heel erg last gehad van maagzuur, toen heeft mijn vk me omeprazol aangeraden. Als ik er nu last van krijg (gelukkig een stuk minder) neem ik wel zo'n pilletje. Maar het liefst zo min mogelijk :) Als er een natuurlijk product zou zijn wat ook net zo goed helpt, zou dat zeker mijn voorkeur hebben!
     
  5. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.689
    33.072
    113
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Bij beide zwangerschappen erg veel last van gehad.
    Enige wat hielp was omeprazol.
    Het liefst natuurlijk geen medicatie tijdens de zwangerschap.
     
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Gelukkig alleen na bepaald soort eten en dat vermijd ik zoveel mogelijk. Ik heb begrepen dat omeprazol verslavend werkt dus zou liever iets anderd hebben. Maarja ik heb makkelijk praten met weinig last..
     
  8. Kimmie235

    Kimmie235 Lid

    16 apr 2019
    13
    0
    1
    Hoi Roozz,

    voordat ik ongesteld word, weet ik al dat ik zwanger ben aan de hand van mijn maagzuur. Dit is de eerste zwangerschap die goed loopt (38,5 week), en de gehele zwangerschap last gehouden van veel maagzuur. S nachts drink ik geen water omdat ik weet dat ik s nachts hier wakker blijf door de maagzuur. Overdag veel rechtop zitten. Ik vind het by far de meest vervelende kwaal tijdens de zwangerschap, mijn bekkeninstabiliteit is er niks bij.

    Ik gebruik alleen Rennies, zo min mogelijk, en ben heel erg tegen omeprazol, het schijnt slecht voor de darmen, ik wil dat risico niet lopen met de baby. Mijn vader gebruikt het al jaren en heeft er tintelende handen van. Hoewel de verloskundige het me wel een paar keer geadviseerd heeft. Het lijkt me hoe dan ook niet goed.

    Hopelijk kun je er iets mee!
     
  9. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.993
    15.459
    113
    Ik heb in mijn eerste zwangerschap hele hevige maagzuur gehad. Het begon met een week of 15 en het belemmerde me erg! Ik kreeg er pijn op de borst van, kon nauwelijks slapen, was erg vervelend... Met 19 weken heb ik omeprazol voorgeschreven gekregen door mijn gynaecoloog. Een eerste “standaard” dosering werkte niet voldoende, ik heb toen een zwaardere dosis voorgeschreven gekregen die beter hielp. Ik heb de rest van de zwangerschap erg last van maagzuur gehouden maar er was toen mee te dealen.
    Tuurlijk gebruik ik liever geen medicatie tijdens mijn zwangerschap, maar het was redelijk een must.... En ik vertrouw dan mijn gynaecoloog maar die aangeeft dat het gebruik tijdens zwangerschap uitvoerig getest en als ‘veilig’ beschouwd wordt.

    Mijn tweede zwangerschap was beter qua maagzuur. Ik slikte wel vrijwel dagelijks Rennies en op z’n tijd een omeprazol (in de dosering waarin je dit bij de drogisterij kopen, heb mijn gynaecoloog niet gevraagd om een recept), daarmee was het goed te doen.
     
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja, ik ging kapot.
    Ik heb maar 1 woord: Omeprazol. Zo snel mogelijk en is gewoon veilig.
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nee langdurig werd Omeprazol bij me afgeraden, beter pantrazol gebruiken. Maar dan heb ik het over tientallen jaren. Omeprazol is veilig tijdens de zwangerschap. Slecht vd darmen nog nooit gehoord. Maar ik had echt niet zonder gekund. Ik vind het een wondermiddel
     
  12. Nvd

    Nvd Bekend lid

    15 mrt 2019
    650
    543
    93
    Vrouw
    Hier vanaf week 4 al maagzuur. Nu 22.5 en nog steeds. Ik kan bepaalde dingen niet eten zoals augurken, oude kaas, krenten, chocolade. Ik houd hier zoveel.mogelijk rekening mee met eten maar soms kan het niet anders. Dan probeer ik zoveel mogelijk te rekken en als ik niet meer weet waar ik het zoeken moet dan neem ik een rennie of ander soort maagzuurremmers. Nooit meer dan 4 per dag en probeer dit zoveel beperken.
     
  13. lovejay

    lovejay Bekend lid

    19 sep 2014
    728
    455
    63
    Ik heb in mijn vorige zwangerschap last gehad van maagzuur maar alleen geprobeerd om met rennies dat te verlichten maar dat hielp niet.

    Deze zwangerschap weer last van maagzuur, nu omeprazol gekregen. Sinds ik dat gebruik echt top! Kan alles eten en heb nergens last meer van.
     
  14. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Is niet waar hoor ;)
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.870
    14.187
    113
    Hadden ze mij ook mogen vertellen destijds! Ik begon met rennie en kon verder de antagel gebruiken. Kan je verzekeren t helpt een beetje maar tis snel over. 18 weken lang zittend geslapen, nouja zo veel sliep ik niet, opgeteld 2.5 uur per dag, vanwege t zuur.

    Omeprazol staat bij deze op mn lijstje voor t geval dat nr 3 toch nog gaat komen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  16. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.870
    14.187
    113
    Nou ja, wel een beetje tis t enige wat helpt als ik t zo lees, daar raak je best gehecht aan lijkt me :D Ik had alleen antagel die liefde was snel over.
     

Deel Deze Pagina