Brandend zuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmytje, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik zet het hier even neer, mss heeft er wel iemand 1 of andere handige tip :)

Ik heb enorm last van opkomend zuur, en wel heel de dag door, wat ik ook eet.
    Heb al Gaviscon geprobeerd, dit helpt niet, dan Maalox gekregen van de gyn, dit hielp wel maar nu niet meer...

Iemand andere tips?

Groetjes

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Gewone rennies al geprobeerd?
    En bij de vorige kreeg ik antigel of zoiets

3. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    rennies, gaviscon, pudding alle andere tips geprobeerd mar niks hielp.
    Nu heb ik zakjes sucralfaat van de huisarts, 1 in de morgen en 1 in de middag. En ja hoor het helpt!!

4. Kimmytje

Oh, ga ik eens navragen bij de HA dan, sucralfaat!
    Thx :)

5. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Antagel werkt super! Kun je gewoon bij apotheek kopen. Ik zweer erbij!

6. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Rennie duo's werken het beste bij mij.

7. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Bij mij helpen de rennies! Zodra ik het opvoel komen neem ik 2 rennies! Helpt binnen half uurtje! Meestal heb ik aan 2 rennies per dag genoeg!

8. Pimkey

Pimkey Bekend lid

1 jan 2013
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zweer ook echt bij antagel, gewoon verkrijgbaar bij de apotheek!

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik had ook alles geprobeerd en niks hielp echt! Rennies, Antagel, Gaviscon, niks....

Nu heb ik pilletjes Omeprazol en die werken perfect!! Elke ochtend 1 pilletje en nergens meer last van :D

10. Aylen

Aylen Niet meer actief

Omeprazol kreeg ik voor de zwangerschap ook ivm maagzuur, maar daar moest ik mee stoppen toen ik zwanger was omdat het niet goed was voor de baby...

Vanillevla hielp soms bij mij, maar ook niet altijd. Ik heb menig nacht rechtop in bed gezeten :(

11. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Das raar, want ik kreeg het na overleg met de huisarts, die weet dat ik zwanger ben!
    En sommige krijgen het van de gyn!

Je kan het gewoon veilig gebruiken volgens alle onderzoeken die gedaan zijn!

12. Kimmytje

Ik ga ook is navraag doen ivm de antagel en omeprazol.

Vanillevla is voor mij geen optie, krijg ik echt niet binnen.

Dat zuur kan idd heel vervelend zijn, bij mij doet het zelfs heel veel pijn op mijn borst(kas), dan krijg ik precies eventjes geen lucht meer. Extreem denk ik...
    En eten blijft precies in mijn keel zitten.

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ff beker melk 15 min in de vriezer zetten en dan opdrinken.

14. Mimime

Mimime Niet meer actief

O ik zweer ook bij antagel, rennies helpen hier voor geen meter, maar antagel werkt direct bij mij!
    Twee weken terug voor het eerst gehad toen ik in het ziekenhuis lag voor een blindedarmoperatie, van een tevens zwangere zuster die zei dat dat echt geweldig werkt! En ja!
    Nu ook thuis staan, in de apotheek gekocht!

15. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ik heb ook Omeprazol van de huisarts gekregen, is gewoon veilig tijdens de zwangerschap! Ik sliep niet meer door het maagzuur en moest er regelmatig van overgeven. Na het eerste pilletje had ik gelijk nergens meer last van, heerlijk!!!

16. boeboe

boeboe Bekend lid

23 apr 2012
    628
    0
    0
    volgens mijn zusje is Anta (of anti) gel heel erg goed..
    die had er ook erg last van maar dat spul hielp erg goed

17. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Ik drink liters melk... Het enige wat mijn maagzuur ín mijn maag houdt ;)

's Nachts gebruik ik rennies, maar als het heel erg is (net als vannacht, na een BBQ) dan stuur ik manlief naar beneden voor een glas melk, anders slaap ik niet meer in...

Buiten alles wat helpt als je het al hebt, ook wat preventieve tips misschien... Geen (of zo min mogelijk) vet eten, kleine porties eten verdeeld over de dag, geen 3 grote maaltijden, hoofdeinde van je bed wat omhoog, nooit liggen direct na t eten, en proberen bij niet te bukken, maar echt door je knieën te gaan ;)

Verder heb ik van de verlos begrepen dat er in zwangerschap 2 redenen zijn waarom je er last van kunt hebben, hormonaal (de klep die je maag afsluit werkt niet goed meer) en de beeb, die in de maag duwt (vanaf t laatste trimester ongeveer)...

Super vervelend, maar meestal is het meteen na de bevallig weer over, dus daar hoop ik ook maar op ;)

18. Kimmytje

Ik heb er al een hele tijd last van... En vooral dat eten dat precies in je keel blijft zitten kan ook erg vervelend zijn. Blijf het gewoon enkele uren "proeven" en voel het naar boven komen, als een soort reflux denk ik.

Melk krijg ik helaas ook niet binnen, melk en alles wat met vanillepudding te maken heeft brrrr...

Morgen moet ik naar de HA voor mijn bloeddruk, ik ga dus zeker de antagel aanhalen :)

19. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    krijg maagzuur als ik bv zoute chips heb gegeten neem dan gewoon een rennie is het enigste wat helpt bij mij

warme melk wilt ook nog wel eens helpen

20. Kimmytje

Ja, ik heb ook al gemerkt als ik chips eet dat ik het hard heb :(

Deel Deze Pagina