Slapeloosheid.... :-((

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 2e op komst, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2e op komst

20 nov 2008
    31
    0
    0
    Dag allemaal!

Ik ben nu 25 weken zwanger, en slaap al een paar weken zoooo slecht!
    Het in slaap vallen gaat nog wel, maar na ongeveer 3 uurtjes slaap, word ik wakker, moet ik naar het toilet (da's vrij normaal tijdens zwangerschap), maar kan vervolgens niet meer slapen....Meestal komt onze zoon ook nog een keer 's nachts, dus na 2 uurtjes wakker liggen mag ik weer mijn bed even uit :(
    En zo lig ik bijna de rest van de nacht wakker.
    Ik krijg momenteel maar een uur of 3/4 per nacht slaap en dat is echt te kort...
    Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik hier helemaal geen last van gehad.

Weet iemand hier iets op?

Hoor het graag!
    Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hallo daar,
    misschien kan je toch eens met je arts overleggen dat je voor 2 nachten een slaappil mag hebben, als het goed is kan dit voor 2 nachtjes geen kwaad,
    drink anders warme melk voor het slapen,
    een lekkere warme douche/bad voor slapen gaan

kan je misschien even met je man overleggen dat hij voor de andere kleine uit bed gaat, zodat jij even in de 2 nachten bij kan tanken kan je er weer even tegenaan,

we kunnen elkaar een hand geven hoor, ik heb het ook, helaas,
    al en week of 2, ga extra vroeg naar bed ook al is het alleen maar om te rusten

liefs joanita

sterkte en laat even weten of het gewerkt heeft

3. Nadia77

Nadia77 Actief lid

24 dec 2007
    286
    0
    0
    Ik heb hier al last van vanaf mijn 8ste week van de zwangerschap en heb met mijn werkgever kunnen afspreken dat ik ipv 8 uur, nu 6 uur per dag werk. Zo kan ik wat langer uitslapen en 's middags na mijn werk nog een uurtje liggen. Ik heb namelijk hetzelfde: in slaap vallen is geen enkel probleem, maar 3 uur word ik wakker en dan slaap ik niet meer in. Het spreiden van de slaapmomenten werkt bij mij erg goed, maar ik heb ook geen 2e kindje, dus kan het voor en na mijn werk echt rustig aan doen...

Sterkte!

4. winnietje

winnietje Niet meer actief

Ik heb er ook last van. Ben gewoon te moe en te onrustig om eens lekker bij te tanken. Moet nu nog 1 weekje werken ben benieuwd of het dan beter word

5. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Heb hier helaas ook last van. Heb hier alleen gelukkig niet elke nacht last van. Ik kan af en toe gewoon nog in slaap vallen nadat ik rond 3 a 4 uur in de nacht wakker wordt..

TIP:

Als je niet meer in slaap kan vallen, stap dan even je bed uit. Neem een kopje thee of warme melk. Ik lust zelf geen warme melk maar wel met zo'n anijsblokje erin. Daar val je heerlijk van in slaap.

Of ga een boekje lezen, achter de pc, tv kijken. Dat wilt ook nog weleens helpen..

Hoop dat je wat aan mijn tips hebt..

Succes!

6. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

ik heb er ook last van... kopje kruiden thee werkt wel. je hebt speciale 'slaapthee', bv van zonnatura, of even kijken bij de natuurwinkel.
    of zoals al gezegd wat warme melk...

7. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Helaas heb ik hier ook last van. Ik heb ook geen oplossing :( . Mijn man werkt onregelmatig, en als hij om vier uur moet opstaan ben ik wakker. Vandaag om kwart voor zes opgestaan omdat ik echt niet meer lekker kon liggen. Vervolgens om negen uur op de bank in slaap gevallen en tien voor 12 weer wakker geworden met een zere rug. Niet echt handig dus. Gelukkig ben ik al met verlof en hoef ik niet meer te werken, dat scheelt al de helft.

8. bleu

bleu Actief lid

2 apr 2008
    455
    0
    0
    Ik heb helaas ook hetzelfde probleem alleen kom ik gelijk al niet inslaap.
    pff.. En ik moet nog wel even..

9. 2e op komst

20 nov 2008
    31
    0
    0
    Tja, vervelende kwaal, blijkt wel weer...
    Het is hier 2 nachtjes iets beter gegaan, heb zo'n 6 uurtjes achter elkaar kunnen slapen. Maar afgelopen nacht was het weer drama... :(
    Werd om half 5 wakker van mijn zoon, ben even bij 'm geweest en hij viel gelijk weer in slaap, en ik lag dus klaarwakker in bed...grrrrr....
    Ben er om 5.11uur maar uit gegaan, en nu is het bijna half 12 's middags en vallen mijn ogen bijna dicht, hihihi....
    Hoop dat mijn zoon zo wel even lekker een middagslaapje wil doen, dan kan mama ook ff bijtanken.... Mijn zoon zit nu in zo'n tussenfase qua middagtukkies; de ene dag wel 2 tot 2,5uur slapen en de andere dag helemaal niet, komt net op een verkeerd moment dat hij aan het afbouwen is, hahaha
    Maar goed, daar kan dat mannetje ook niets aan doen.

Ik heb trouwens afgelopen nacht een homeopatisch middel geprobeerd om beter te kunnen slapen, maar het heeft dus niet echt geholpen.... :)

Wens de andere dames veel succes met de nachtelijke uren.....

10. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Yep, hier nog een... en ik zie het als 1 van mijn eerste symptomen...

Ik ga laat naar bed omdat ik niet wil slapen, maar wel moe ben, val slecht in slaap als ik eenmaal in bed lig (voel ook echt mijn liezen trekken en heb ongelooflijk zwaar vermoeid gevoel in de benen)...en als ik slaap ben ik heel vroeg weer op...

11. melissa 29

melissa 29 Actief lid

27 okt 2008
    138
    0
    0
    ziekenverzorgende
    Hoi allemaal,

Hier nog een die de nacht wakker doorbrengt,als ik drie per nacht slaap is het veel,het in slaap komen is al een probleem,nu pak ik 'smiddags even een uurtje of twee mee,maar ik vraag me af of dat verstandig is...maar a ik moet wat.Het is op deze manier erg vermoeiend en ik ben nog maar net zwanger.

Liefs melissa

Deel Deze Pagina