probleem: Brandend gevoel IN borsten Ik merkte het al vanaf dag vier, een brandend en iets stekerig gevoel IN mijn borsten. Vooral op links (de grootste borst). Dit gevoel heb ik vooral na het voeden (als ze zich vullen?) en ook als mijn borsten heel vol zijn. Opkomende borstontsteking ? Nee Nu was ik eerst bang voor een borstontsteking, maar ons zoon is inmiddels als 4,5 week oud en ik heb het nog steeds. Spruw, maar over Van 1,5 week tot en met 3,5 week had ons zoontje spruw, maar dat lijkt nu over. Ik wijdde de pijn in mijn borsten daarom toen daar aan. Fenomeen van Raynaud Nu heb ik het fenomeen van Raynaud (bultjes en verkleuring op vingers) en zie ik soms ook dat het puntje van mijn borsten wit kleurt. Maar kan Raynaud ook IN de borsten merkbaar zijn? Als ik met blote borsten in een koude slaapkamer is, merkte ik dat de pijn beduidend erger werd. VRAAG: Hebt u een idee waar de brandende pijn in mijn borsten door komt? Deze pijn zit dus IN de borsten zit, voornamelijk aan de onderzijde en voor mijn gevoel loopt de pijn via lijntjes.
Kan inderdaad te maken hebben met het vullen (toeschieten) van/in de melkgangen. Raynaud voel je vaak inderdaad aan de tepels. Wanneer je lang pijn hebt gehad (spruw, kloven) treedt soms raynaud op als reactie van het lichaam op de pijn. lees ook dit eens: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Aandoeningen - Vaatkramp en Syndroom van Raynaud