altijd maar ongerust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door clairette, 11 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clairette

clairette Lid

31 jul 2009
    93
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    dordrecht
    hai,

hebben meer meiden dat die net zwanger zijn. Ik maak me continu zorgen of het wel goed zit. Ik ga de 28 naar de gyn. Tot nu toe moet ik maar het beste hopen maar ga me van alles in mijn hoofd halen als ik iets voel. Ik heb af en toe last aan een kant van mijn on derbuik een soort zeurend gevoel komt soms als een steekje en voelt als iets beurs maar dat ebt dan weer weg en komt op allerlei momenten. Ga dan denken ik heb toch geen bbz maar ja ik weet dat het geen zin heeft om om zorgen te maken want je verranderd er toch niks aan maar het blijft in mijn hoofd zitten. kennen jullie die zorgen. Ik probeer echt wel te genieten want tot nu toe is mijn droom uitgekomen ik hoop dat het gezond blijft zitten

liefs claire

2. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    Ja, ken die zorgen heel goed! Zelf ben ik er ook de hele dag mee bezig. Gelukkig kon ik al vroeg voor mijn eerste echo en heb ik een hartje zien kloppen, maar de bezorgdheid blijft :(

Die steekjes en dat zeurende gevoel herken ik ook, dat is gewoon je baarmoeder die ruimte aan het maken is voor je kleine. Kunnen ook je darmen zijn die daardoor plaats moeten gaan maken. Het is daardoor ook niet makkelijk om het even van je af te zetten he, als je lichaam je er continue aan herinnert dat je zwanger bent ;)

Probeer een beetje te genieten, ook al weet ik als geen ander hoe moeilijk dat is...

Liefs, Fleur

3. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb me ook de eerste weken/maanden (nog steeds eigenlijk) echt EXTREEM ongerust gemaakt.

Klopt het hartje wel bij de eerste echo? Ik heb buikpijn; is dat wel goed? Ik heb geen buikpijn; is dat wel goed? Klopt het hartje wel en is ie goed gegroeid bij de tweede echo? Is de nekplooimeting goed? Klopt het hartje wel bij de verloskundige? Is de 20-weken echo wel goed? Wat als ze wat raars zien bij de pretecho? Wat duurt het nog lang voor hij levensvatbaar is.....

Vooral voor de eerste echo (bij 7 weken) en de tweede echo (bij 11 weken) was ik ZO nerveus dat ik niet kon slapen/eten/denken.

Ik denk dat het er een beetje bij hoort, ook omdat je er zelf helemaal geen grip op hebt. Ik ben verder (ook nu ik zwanger ben) een heel stabiel en gelijkmatig persoon dus ik wijt het maar aan de hormonen :p.

Het enige dat je kunt doen is bedenken dat het bij 9 van de 10 vrouwen goed gaat.

Liefs

4. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    hey echt kei normaal or het is ook super onwerkelijk in het begin en iedereen is onzeker in het begin niks raars aan die steekjes horen er bij je lijf is aan het veranderen plek aan het maken voor het nieuwe leventje veel hormonen daar door kan je ook sneller onzeker zijn en anders reageren dan normaal kortom hoort erbij laat het maar gewoon even over je heen komen en als je je zo voelt en je wilt even niks doen of juist je gedachten verzetten door iets te doen lekker aan toegeven want je bent toch echt zwanger succes met alles.

groetjes en fijne zwangerschap

5. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ja hoor , het is heel herkenbaar... en ik kan je zeggen je blijft je tijdens je zwangerschap altijd zorgen maken ;)
    Zodra je je eerste echo hebt gehad ben je even gerustgesteld, maar al gauw komen weer die onzekerheden..Voel ik het al? of ooo ik voel het al een tijdje niet meer..
    Dan ga je op naar de 20 weken echo en vraag je je weer af of alles wel goed is..
    Je blijft je gewoon telkens zorgen maken en afvragen of alles wel goed is...
    Heel normaal dus ;)

Deel Deze Pagina