Brandende pijn ter hoogte van ribbenboog

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hummel, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hallo,

Ik vroeg mij af of er meer meiden zijn, die last hebben van een brandende pijn ter hoogte van de ribbenboog.

Ik heb hier enorm last van en ik weet soms niet eens meer hoe ik zitten moet. Het is een enorm irritant gevoel.

Ons kleintje is trouwens al wel ingedaald, dus ik heb al iets meer plek bovenin.

Weten jullie toevallig ook waar die pijn vandaan komt?

Liefs Hummel.

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik had dat ook in mn laatste zwangerschap, t ging bij mij alleen weg als ik ging liggen.
    Wat het is weet ik niet.

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ja is herkenbaar. Helaas.

4. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    zou maagzuur kunnen zijn

5. Niet meer actief

Denk idd ook dat het maagzuur is.. heb ik ook heel erg veel last van

6. Hummel

Hummel Niet meer actief

Nee, het is in ieder geval geen maagzuur. Daar heb ik namelijk ook last van en dat voelt heel anders.

Het gevoel wat ik heb is echt een pijn en het zit voornamelijk aan de rechterzijde van de ribbenboog.

Liefs Hummel.

7. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    had ik ook! eerst dachten ze aan zw.vergiftiging.dit was het gelukkig niet. en toen dachten ze aan een maagwandirritatie. DIt kwam doordat alles geprikkeld was van binnen bij mij. Hiervoor kreeg ik medicijnen n toen was het weer goed. Dit viel uiteindelijk wel mee. hopelijk bij jou ook!

8. Hummel

Hummel Niet meer actief

Ik moet donderdag a.s weer naar de verloskundige. Ik zal eens aan haar vragen wat het kan zijn.

Ik heb ook enorm veel last van maagzuur. Ik gebruik nu antagel en rennie's (rennie's is makkelijker om mee te nemen), maar beide werken voor geen meter.

Liefs Hummel.

9. Nadine1977

18 sep 2008
    8
    0
    0
    Hoi Hummel,

Ik heb daar ook enorm veel last van. Had vorie week al een bericht geplaats maar daar heeft verders niemand op gereageerd. Helaas heb ik ook geen oplossing, het enige wat bij mij een heel klein beetje helpt is het dragen van een buikband en verders gewoon liggen..... Dat was dit bericht:

Ik ben momenteel 28 weken zwanger en loop al weken te tobben met vreselijke pijn rechts onder mijn ribben (ter hoogte van de galblaas). Ik ben in het ziekenhuis al helemaal door de molen gegaan (bovenbuik echo, bloed onderzoeken) maar daar kwam (gelukkig/jammergenoeg) verders niets uit. Ik heb nu geen galstenen of ontstoken alvleesklier of iets dergelijks. De pijn is de hele dag zeurend en ook een aantal keren per dag stekend. Dit is vaak rond een uurtje of 18:00 (niet persé nadat ik heb gegeten). Het straalt uit naar mijn ribben en naar mijn rug waardoor ik niet langer dan 20 min kan staan, lopen of zitten, daarna moet ik echt weer gaan liggen om het te laten zakken. Ik ben 2 maal naar een ostheopaat geweest en die denkt dat mijn galblaas geirriteerd is en heeft het "soepel gemaakt". Alleen allebei de keren dat ik door hem behandeld ben werd het daarna eigenlijk alleen maar erger. (dit is niet omdat het geen goede ostheopaat is, maar ik denk dat het bij mij gewoon niet werkt). Gisteren ben ik uit pure wanhoop naar een magnetisuer geweest en dat heeft enigzins voor verlichting gezorgd, maar evengoed blijft het pijn doen. De magnetiseur zegt dat het komt omdat ik van nature erg slank ben en omdat ik nu zoveel ben aangekomen (17,5 kilo) mijn banden/spieren het gewoon heel erg te verduren hebben. En omdat alles wordt opgeschoven in mijn buik ik last heb van mijn galblaas. Is er iemand die hier ook zo'n last van heeft? En misschien een geweldige tip heeft?

10. muffie

muffie Actief lid

27 jan 2007
    187
    0
    0
    hoi Hummel en anderen!

ik heb dit ook! het is een soort beurs gevoel aan je ribben net op het randje van je baarmoeder toch? Ik heb dit al meerdere keren aangegeven bij de vk maar te horen gekregen dat het geen reden tot zorgen is. Volgens haar is het de kleine die met zijn billen tegen je ribben drukt. Dit kan goed zijn, want sinds de baby is ingedaald zijn de klachten minder... Helaas geen gouden tip dus maar hopelijk wat geruststelling... nog even volhouden dan maar en als je gevoel zegt dat het niet te vertrouwen is gewoon langs de huisarts gaan!

11. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik heb het ook en heb het bij mijn andere twee zwangerschappen ook gehad. Het heeft te maken met de ruimte van de baby die bij je ribben op de zenuwen drukt. Na de bavalling van de eerste heb ik nog zeker een half jaar geen gevoel op die blek gehad. Als ik dan over mijn huid heen wreef voeld eik dat niet. Het is nu weer zo en precies op dezelfde plek. Hier blijken ook vaak de billen te liggen. Als ik op mijn rug lig is het al een stuk minder maar mestal draai ik op mijn andere zij.

12. niccy15

niccy15 Nieuw lid

2 okt 2008
    1
    0
    0
    Ik ben 38 weken zwanger (morgen precies) en heb het ook al een tijdje. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik er ook last van alleen toen aan de linkerkant en nu aan de rechterkant. Met billen heeft het niets te maken en het is ook niet minder geworden nu de kleine ingedaald ligt. Eerst dacht ik dat het door te strakke bh kwam, maar zonder bh heb ik dezelfde pijn. Alleen liggen helpt, maar ligt er ook aan hoe ik dan lig. Denk dat er gewoon iets knel zit, want huisarts weet het ook niet. Vorige keer wel bij bevalling last van gehad, maar hopelijk deze keer niet. Na bevalling was het wel meteen weg.

13. joel

joel Fanatiek lid

10 jun 2007
    1.162
    0
    0
    kapster
    best
    dus het kan geen kwaad want ik heb het ook steekachtig en brand achtig en ene keer rechts en dan links.
    t zit net buiten de baarmoeder rand
    kei irritant maar ben ook bang voor vergifitiging maar hebnog bleod onderzoek gehad dinsdag enz dus alleen mijn bloeddruk was nu 150 75 en normaal 120/65 of 130/70 dus maar dat was geod zei ze.

14. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb het ook gehad bij de eerste, bij mij was het een symptoom van zwangerschapsvergiftiging. Heb dus ook zw vergiftiging gehad.

15. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    bij de eerste had ik inderadad zwangerscahpsvergiftiging maar bji de tweede absoluut niet en had ik er ook alst van. Nu heb ik er ook soms last van en mijn bloeddruk, bloed en urine was ook dit keer prima in orde.

16. Aukje1976

Aukje1976 Lid

15 mrt 2008
    32
    0
    0
    Haiu meiden,

Weet niet of iemand dit nog leest. ik heb in mijn eerste zwangerschap een alvleesklierontsteking gehad wsc veroorzaakt door galstenen. Die pijn die sommigen van jullie omschrijven kan daarvan zijn. Galstenen of broblemen met de galblaas komen vaker voor tijden de zwangerschap. In princiepe is dat niet schdelijk maar wel erg vervelend.

Helaas kan het in enkele gevallen ook een alvleesklierontsteking veroorzaken en dat is dus wel heel gevaarlijk ( voor de moeder ).

@ Nadine, bij jou hebben ze er al wel op gerikt las ik. Bij mij bleven mijn bloedwaardes heel lang normaal en was het pas heel laat te zien. Hou het dus in de gaten, zou ik zeggen.

17. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    heb ik ook een aantal weken flink last van gehad! en gaat inderdaad alleen weg als je loopt met zitten is het het ergste.. maar heb hier niet tot het einde last van gehad gelukkig! tot n week of 36 toen trok het weg...

18. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    In de eerste zwangerschap had ik dit rechts, en bleek ik dus HELLP te hebben.

In de tweede zwangerschap had ik het links, en vond ik het dus al eng, maar dit waren toch de billen van Fay.

19. sasgirl

sasgirl Actief lid

21 feb 2008
    202
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb het helaas ook... en ook maagzuur!

Bij mij helpt Maalox tegen het maagzuur goed (voor de rest helpt niets meer) en tegen de brandende pijn helpt alleen maar plat liggen maar dan krijg ik weer maagzuur... pffff

Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben Hummel, we zijn er bijnaaaa! :D

20. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    ik heb ook last van het branderige gevoel
    en me vk zei dat het de baarmoeder was die duwt tegen 2 zweefribben die je daar hebt zitten
    en ook dat de kleine er steeds tegen aan schopt of ligt.

maar een fijn gevoel is het niet, gaat alleen weg als ik lig.

Deel Deze Pagina