Brandende tepels na voeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ranne, 16 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranne

    Ranne Lid

    7 feb 2014
    10
    1
    3
    NULL
    NULL
    Sinds een paar dagen heb ik na een voeding brandende tepels. Wie heeft een idee wat daar tegen helpt en wat het zou kunnen zijn?
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Spruw?
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik dacht ook meteen spruw.
     
  4. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Spruw inderdaad! Is het een brandend gevoel en heb je een parelmoer glans over de tepel?
    Zie je iets in het mondje van je kind?
     
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Als het geen spruw is kunnen gelpads zoals van Rite aid verlichting bieden. Lekker koel.
     
  6. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Bij mij was het combinatie van eczeem (huid ruw en droog) en Raynaud (vaatkramp), beter aanleggen en goed vettig insmeren (lanoline) waren hier oplossing.
    Geen tekenen van spruw bij mij of baby, maar zou daar wel als eerste aan denken.

    Edit: als mijn kindje tandjes kreeg had ik ook altijd last van branderige/pijnlijke tepels, speeksel van kindje veranderd dan van samenstelling en ik was daar altijd gevoelig voor. Dan was er niets te zien...
     
  7. Ranne

    Ranne Lid

    7 feb 2014
    10
    1
    3
    NULL
    NULL
    We gaan nu idd behandelen als spruw. Er zijn niet echt tekenen maar alle symptomen wijzen er wel naar. Hoop na enkele dagen toch verbetering te merken.
     
  8. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ik weet niet of je al lang voedt, maar bij mij was het dus geen spruw maar de eerste weken denk ik echt wennen van de tepels, erg gevoelige huid etc. Nu na 3,5 maand fulltime live voeden nergens last meer van. Hier hielp inderdaad ook goed vet houden met Lanoline. Hopelijk ben je er snel vanaf!
     
  9. Ranne

    Ranne Lid

    7 feb 2014
    10
    1
    3
    NULL
    NULL
    ]Ik weet niet of je al lang voedt, maar bij mij was het dus geen spruw maar de eerste weken denk ik echt wennen van de tepels, erg gevoelige huid etc. Nu na 3,5 maand fulltime live voeden nergens last meer van. Hier hielp inderdaad ook goed vet houden met Lanoline. Hopelijk ben je er snel vanaf!

    Het is de derde die ik nu zelf voed. Hij is nu zes weken. Het lijkt vandaag wat beter te gaan. Af en toe nog steken of opeens jeuk!
     
    Dee-tje vindt dit leuk.
  10. Dee-tje

    Dee-tje Fanatiek lid

    17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Aah oke, ja bij mij ook derde kindje en derde x bv! Maar toch ook wel af en aan weer wat last gehad in de eerste periode. Fijn dat het beter lijkt te gaan!
     
  11. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik had dit als er tandjes kwamen.. dat kan het ook nog zijn.
     

Deel Deze Pagina