Brandende tong en rode puntjes in gehemelte, wie weet wat het is?

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    heb ik ook gehad, op mn werk naar laten kijken en bleek dat ik veselijk klemde 's nacht waardoor ik de afdrukken van mn tanden en kiezen in mn tong had staan. zag eruit als bulten aan de zijkant van mn tong en voelde ook als verbrand aan.

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Dokter gaat uit van spruw. Medicatie gekregen (spoelmiddel dat ik daarna door moet slikken). Spruw is toch wit? Nou ja, eerst maar proberen.

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dus toch een schimmelinfectie. Spruw kan ook in de vorm van rode puntjes/vlekjes ontstaan.
    Wel minder dat je de medicatie door moet slikken, brrrr, zou er kokhalsneigingen van krijgen. Maar dan ben je over een dag ofg 2 iig van de pijn af!

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hm klinkt beetje zelfde als wat ik 2x heb gehad...eerst beetje rode puntjes en dat werden blaasje hele kleine. voelde als een verbrande tong en toen die blaasjes dr waren kriebelde t ook:S
    was niet naar huisarts gegaan ging na paaar dagen weer over, maar kwam later nog wel keer terug...
    wel ff andere tandenborstel etc nemen...

5. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Ja spruw is een schimmel infectie. domi heeft dat gehad tijdens BV.. ze heeft er heel lang mee gezetten, ongeveer 3 weken medicatie moeten gebruiken.. later weer omdat het terug kwam.. rot spul dat spruw.

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Nou, ik hoop dat het werkt. Tsjonge, mijn tong staat gewoon in brand en mijn gehemelte is knalrood. Ook is de achterkant van mijn keel helemaal rood. Voor mij geen zesgangendiner de komende dagen...

7. janineke

janineke Actief lid

15 dec 2010
    376
    0
    0
    NULL
    Limburg
    ALs het niet minder wordt of weer terug komt, moet e op b12 prikken. Ik heb een b12 tekort en regelmatig last van een brandende tong en rode plekjes in mijn gehemelte

Deel Deze Pagina