heb ik ook gehad, op mn werk naar laten kijken en bleek dat ik veselijk klemde 's nacht waardoor ik de afdrukken van mn tanden en kiezen in mn tong had staan. zag eruit als bulten aan de zijkant van mn tong en voelde ook als verbrand aan.
Dokter gaat uit van spruw. Medicatie gekregen (spoelmiddel dat ik daarna door moet slikken). Spruw is toch wit? Nou ja, eerst maar proberen.
Dus toch een schimmelinfectie. Spruw kan ook in de vorm van rode puntjes/vlekjes ontstaan. Wel minder dat je de medicatie door moet slikken, brrrr, zou er kokhalsneigingen van krijgen. Maar dan ben je over een dag ofg 2 iig van de pijn af!
hm klinkt beetje zelfde als wat ik 2x heb gehad...eerst beetje rode puntjes en dat werden blaasje hele kleine. voelde als een verbrande tong en toen die blaasjes dr waren kriebelde t ook:S was niet naar huisarts gegaan ging na paaar dagen weer over, maar kwam later nog wel keer terug... wel ff andere tandenborstel etc nemen...
Ja spruw is een schimmel infectie. domi heeft dat gehad tijdens BV.. ze heeft er heel lang mee gezetten, ongeveer 3 weken medicatie moeten gebruiken.. later weer omdat het terug kwam.. rot spul dat spruw.
Nou, ik hoop dat het werkt. Tsjonge, mijn tong staat gewoon in brand en mijn gehemelte is knalrood. Ook is de achterkant van mijn keel helemaal rood. Voor mij geen zesgangendiner de komende dagen...
ALs het niet minder wordt of weer terug komt, moet e op b12 prikken. Ik heb een b12 tekort en regelmatig last van een brandende tong en rode plekjes in mijn gehemelte