Even een snel vraagje, kon het zo snel niet vinden Gister een Thais gerecht gemaakt met boontjes en kokosmelk. Zaten ook gekookte eieren in maar die heb ik sowieso net er maar uitgehaald. Ik heb het gerecht dus net opnieuw in de pan opgewarmd, laten koken. Dan kan ik het toch gewoon opnieuw eten? (Ben zwanger ).
Als die eieren kwaad zouden kunnen, dan maakt het geen verschil dat je ze er uit haalt. De schadelijke stoffen zouden dan ook al in de rest van het eten zitten. Het belangrijkste van een gerecht is de bewaring: zo snel mogelijk in de koelkast. Dan is het 's anderdaags haast altijd nog wel een keer op te warmen.
Geen warm voedsel in de koelkast zetten; dan stijgt de temperatuur in de koelkast, waardoor ander voedsel sneller bederft én het ks niet erg energie zuinig... Ik schep het meestal in een wat grote bak, zodat het relatief snel afkoelt, desnoods die vak even in een laagje koud water zetten, en dan daarna de koelkast in.
'Zo snel mogelijk' als in: nadat het is afgekoeld. Als het afkoelen niet snel genoeg gaat, dan een handje helpen inderdaad. Het is gewoon niet de bedoeling dat het uren buiten de koelkast staat.
Nee idd, wilde dat vooral benadrukken, niet om jou het idee te geven dat ik je op je vingers tik ofzo he