Met hoeveel weken gingen/gaan jullie voor het eerst naar de verloskundige? En wanneer dan de eerste (termijn)echo?
Volgens mij is het meestal rond de 8/9 weken. Verschilt nogal per vk hoor. Ik ben tot 3 maanden onder controle geweest in het ziekenhuis, dus echte ervaring heb ik er niet mee. De eerste termijnecho krijg je meestal rond de 10 weken. Maar bij verschillende vriendinnen heb ik andere ervaringen gehoord, dus dat verschilde echt per praktijk.
Ok.. Ik heb de verloskundige gebeld en kan 29 maart al komen. Vind ik toch wel erg vroeg. Dan ben ik 6 weken.
Is inderdaad vroeg, maar wellicht zit je in een praktijk waar ze ook echo's kunnen maken. Dan doen ze dit wellicht en kan je al een hartje zien knipperen. Dat is wel leuk!
Ik heb vandaag gebeld en kan op 30 maart komen: ik ben dan 9 weken en een dag. Mamsey, zou je dan al een echo krijgen, of alleen een intakegesprek? 6 weken is wel heel vroeg voor een echo en als je iets minder lang zwanger blijkt te zijn, dan geeft dat wel een hoop onzekerheid. Maar goed, hopelijk mag je dan 3 weken later weer.
Nee ze hebben er geen echoapparaat. Dus ik denk alleen intake gesprekje dan. Ze vertelde me dat als ik kwam ik een papier mee krijg om een afspraak te maken voor de termijnecho in het ziekenhuis.
Ik kwam met 7 weken voor de eerste keer en met 8 weken voor de tweede keer. Ik heb een onregelmatige cyclus en we wisten niet hoe oud het beebje was. Met 13 weken (volgende week) mogen we weer.
Ik ging met 8 weken voor het eerst naar de VK.. kreeg toen ook een echo. Maar de echte termijn echo kreeg ik bij 10 weken.. ivm nekplooimeting
Hoi, Ik heb volgende week de eerste afspraak bij de vk, dan ben ik ongeveer 6 weken. Dan maken we een afspraak voor 8 weken en 10/11 weken voor de termijnecho vertelde ze mij.
Ik ging met 8.6 weken voor het eerst naar de VK en omdat ik een regelmatige cyclus had wisten we ongeveer wel hoelang ik zwanger was. De termijnecho heb ik met 11 weken gehad.
Hoi hoi, Ik heb net gebeld naar de verloskundige. En ik kan 12 april komen voor de 1ste keer. En dan ben ik 9wk zwanger. Kon wel een week eerder, maar dan kon het niet meer in de avond en wil toch wel heel graag samen met mijn vriend gaan. En de echo is op 21 april en dan ben ik 10,5 wk zwanger.
Ik ben met 8 weken en 4 dagen voor het eerst naar de verloskundige geweest. 6 april heb ik mn eerste echo, dan ben ik 11 weken en 5 dagen.