Branderig gevoel met kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wendyp, 23 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dag dames...

Ik heb een vraag...

De aantal keren dat ik gekolft heb, kan ik op 1 hand tellen (flesweigeraar) dus heb er eigenlijk geen ervaring mee....
    Heb oooooit eens een handkolf gekocht, paar maanden terug.

Nu heb ik als advies gekregen, om savonds af te kolven en een beetje te mengen met rijstebloem, zodat Sasha savonds wat langer doorhaalt. (Ze komt namelijk tussen half 8 en half 11 ongeveer 6-8 keer! Mama zag het even niet meer zitten) (Als iemand anders andere adviezen heeft, zijn ze welkom!)

Dus ik had vanavond gekolft, 90 cc, maar ik had, eigenlijk begon het tijdens het kolven al, echt een branderig gevoel. Deed ik iets fout?

En wat kan ik er nu tegen doen? Heb helaas geen Bepanthen in huis, wel sudocreme? Kan ik dat er ook op smeren. Tis geen beginnende borstonsteking of tepelkloven hoor (al heb ik die nooit gehad, maar volgens mij is dat het niet) gewoon echt branderig gevoel....

(Ennnee.... Sasha heeft voor het eerst 90cc flesje gedronken! Ben echt supertrots! Moest er ook even uit hihi, had het een beetje opgewarmd en denk dat Mevr. dat lekkerder vond :D )

2. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat stoer dat je toch weer een keer hebt gekolfd! En 90cc is echt goed, hoor!

Ik zou geen Sudocreme smeren, want dat blijft zo zitten en dan wil je kindje straks niet meer aan de borst, van die geur, zou ik bang zijn. Bepanthen is dan idd beter. Misschien tot die tijd eerder kiezen voor vaseline. Wat nog het beste werkt is insmeren met mamamelk. Dit werkt ook desinfecterend.

Ik weet niet hoe dat branderige gevoel kan komen. Misschien eens vragen aan een lactatiekundige of vrijwilliger via www.borstvoeding.com. Zou je de hard gekolfd hebben?

Succes ermee!

3. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Branderig gevoel was bij mij een schimmelinfectie. Met aanleggen merkte ik het niet maar met kolven wel.

Deel Deze Pagina