Ik ben me net rot geschrokken en het zit me nog steeds niet lekker. Ik hoop van harte dat iemand weet wat het is. Een uurtje geleden voelde ik 'iets' lopen. Omdat ik dat gisteren ook had en het toen een mega hoeveelheid waterige afscheiding was, dacht ik dat het dat weer zou zijn, of misschien een beginnende menstruatie. (Net gestopt met anticonceptie dus geen idee van mijn cyclus momenteel ). Maar het was niet hetzelfde als gisteren want er zat een soort slijm in mijn slip wat ik nog niet eerder gezien heb en plus een dikke klodder bruin, heel erg taai slijm, ter grootte van een flinke knikker. (Nogmaals sorry ). Iets daarvoor, en nu nog steeds, heb ik krampen gekregen. Niet in het midden, maar aan de zijkanten, uitstralend naar mijn rug. Het voelt anders dan menstruatiekrampen, of misschien voelen menstruatiekrampen anders zonder anticonceptie? Ik ben er echt van geschrokken, want ik ben 39 en heb dit nog nooit eerder gezien. Alhoewel het verdraaid veel op een slijmprop leek. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik denk baarmoederweefsel. Dat kun je zomaar verliezen en is in principe niets om je zorgen om te maken.
Dat dus. Verder zou het ook een ovulatiebloeding kunnen zijn. Dat is ook vaak slijmerig vermengd met bruin/roze/rood bloed. Wellicht heb je gezien je krampen ook last van middenpijn/ovulatiepijn. Ook zou het een aanloop kunnen zijn naar je eerste natuurlijke menstruatie na pilstop. Je natuurlijke menstruaties verschillen vaak van pilbloedingen. Ze kunnen zelfs gepaard gaan met stolsels baarmoederslijmvlies. Je bent net gestopt net de anticonceptie en je natuurlijke cyclus gaat weer op gang komen. Ik vaag me wel af wat jij denkt dat het was aangezien je zo schrok.
Nou ja, omdat ik het nog nooit eerder had gehad en het er zo raar uitzag, plus dat de K - ziekte in onze familie vaker wel dan niet voorkomt, gingen mijn gedachten alle kanten op. Maar hoogstwaarschijnlijk heeft het toch te maken met mijn ovulatie, want mijn test was vanmorgen zo donker, dat ik denk dat ie vanmiddag / vanavond wel positief is. Als het tenminste gaat zoals het altijd ging.