Wie herkent dit ????

Discussion in 'Zwangerschap' started by OumAbdullah, Apr 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. OumAbdullah

Nov 16, 2008
    9
    0
    0
    Huisvrouwtje
    Amsterdam
    Hoi collega-zwangeren,

ik ben nu 38,5 week zwanger en heb sinds een paar weken regelmatig erg last van sterke krampjes in m'n onderbuik als ik bepaalde bewegingen maak zoals opstaan, gaan zitten enz.

Sinds een paar dagen is het echter verergerd, ik voel het constant! Het wordt extreem pijnlijk als ik nu opsta/ga zitten enzo maar ook als ik gewoon zit voel ik het. Bij bepaalde bewegingen van de baby weet ik van gekkigheid niet wat ik moet doen, zo'n pijn doet het.

Het zijn echter geen oefenweeën, al gooit de verloskundige het daar wel op. De pijn is er nl de hele dag door wel, maar alleen in de situaties die ik net noemde verergert het, en dan wordt het weer minder als ik eventjes in diezelfde houding sta. Het voelt alsof er een soort van ontsteking zit, heel beurs. Ik kan bijvoorbeeld ook niet gewoon zitten, want dan drukken m'n bovenbenen tegen mijn buik aan en dan krijg ik weer zo'n pijnscheut.

Ik was gisteren bij de verloskundige en toen bleek mijn bloeddruk wat hoger dan voorheen, (85) maar nog niet té hoog. Ook voel ik me al dagenlang niet zo lekker, veel hoofdpijn, weinig eetlust enz.

Wie herkent dit/ kan me raad geven? Het voelt ECHT niet goed, het wordt ook erger, maar mijn verloskundige blijft het houden op voorweeën en de huisarts verwees me weer terug naar de verloskundige toen ik het daar probeerde...

Ik hoop dat jullie me tips kunnen geven ik ben erg teleurgesteld in de huisarts en de VK...

Mamatje

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Oei wat rot voor je zeg....ik zou me ook opvreten als ik dit zou hebben en niemand zal me serieus nemen....

Bij je huisarts naar binnen lopen (of bij je vk) met je vuist op tafel slaan en zeggen IK voel hier niet prettig bij en IK wil nu serieus genomen worden.
    Het is toch de bedoeling dat hun deskundig genoeg zijn om jou gerust te stellen, je loopt je nu op te vreten en te stressen en dat is helemaal niet goed voor je.
    En dat weten hun ook, dat stress niet goed is, dus of ze leggen het beter uit, onderbouwen hun mening en je wordt kalmer of ze gaan onderzoeken wat het nou echt is.

Of aan je man vragen of die even een vuist wilt maken als je dat zelf niet kan/lukt/durft?

3. OumAbdullah

Nov 16, 2008
    9
    0
    0
    Huisvrouwtje
    Amsterdam
    Hey Sylvia !!

Superbedankt voor je reactie! Het feit dat in elk geval ÉÉN iemand mij serieus neemt is al een hele verlichting, hihi!

Ja het punt is een beetje,... Ik heb het al verschillende keren aangekaart en ze blijven hetzelfde herhalen. Dan heb ik die vuist toch al gemaakt? Hoevaak moet ik hem blijven maken? Dat zou wel heel stoer van me zijn haha ik ben niet zo'n assertief persoontje !!

In elk geval SUPERBEDANKT !!

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    lijkt mij dat je kleine is ingedaald en nu met z'n koppetje in je bekken ligt... is bij mij ook zo, heb ook een hekel aan opstaan/zitten/lopen... doet pijn onderin! maar hoort er verder wel bij volgens mij

5. Que

Que Niet meer actief

Ehm ik ben dan wel nog niet zo ver als jouw al is het verschil niet heel groot. Maar ik heb het ook, bij opstaan vanuit zit of lig. En omdraaien als ik lig. Ik was me ook al aan het afvragen wat het was.

Share This Page