Hoi zwangeren! Ten eerste van harte gefeliciteerd! Ik ben er gister achter gekomen dat ik zwanger ben, maar ga volgende week een weekendje weg met vriendinnen. Ik wil het natuurlijk nog geheim houden dat ik zwanger ben maar hoe ga ik dat in vredesnaam doen? Normaal gesproken zitten we lekker met z'n allen aan een wijntje... Ze weten wel dat ik ermee bezig ben omdat ik ze verteld heb dat ik een miskraam heb gehad in februari.. maar ik wil het gewoon nu nog niet bekend maken.. Bedankt voor jullie tups alvast!
Ik zou het gewoon vertellen. Hoe ga je zoiets geheim houden? Als je normaal gesproken altijd een wijntje meedrinkt en nu het hele weekend niet valt dat echt wel op. Daar valt denk geen smoes voor te bedenken... En als je bang bent dat het evt mis zou gaan ( niet te hopen!!) Kan je hun steun ook goed gebruiken.
Je kan ook zeggen dat je geen wijntjes meer drinkt omdat je graag gezond wil zijn ivm het zwanger worden 😜
Hier iets soortgelijks gehad. Was toen al 8 weken zwanger en wilde het nog niet vertellen. Heb toen gezegd dat het bekend is dat als je zwanger wilt worden je beter niet kan drinken om dat het je kansen verhoogd. Zelfde geldt voor koffie. Daar is nog geen woord van gelogen ook. Wat ik wel lastig vond is dat ik misselijk was vooral 's morgens. Had een ontbijtkoek bij me om 's morgens wat van te eten voordat ik me weer onder de mensen begaf. Succes
Je kan ook zeggen dat je een antibioticakuur hebt voor iets en dat je daarom niet mag drinken . Begrijp heel goed dat je het nog niet wilt zeggen hoor.
Die is echt goed . Ik ben (nog) niet zwanger, maar mocht het aankomende maand raak zijn gaat dit de smoes worden hahahahah
Ik heb binnenkort een verjaardag en blijf dan slapen. Dus de smoes van de Bob kan ik dan niet gebruiken. Ik had ook bedacht te zeggen dat ik antibioticakuur heb voor blaasontsteking, heb ik eerder gehad dus hopelijk wordt er dan niks achter gezocht
Ik wil het juist nog niet vertellen al zal dat wel lastig worden, ik wil gewoon niet dat mensen het weten totdat ik zelf weet of alles wel of niet goed is. Als ik het al iemand eerst vertel is het mijn moeder ik ben benieuwd hoe lang ik het nog geheim kan houden. Maar ze weten idd dat ik zwanger wil worden dus ik denk gewoon dat ik ga zeggen dat ik geen risico wil lopen omdat ik niet weet of ik al zwanger ben op dat moment! Thanks allemaal voor jullie tips
Blaasontsteking is misschien ook wel een idee... lastig hoor smoezen verzinnen die eigenlijk niet waar zijn!
Ikke, ik heb ook gezegd dat ik medicijnen slik en dus geen alcohol drink dit werkt wel goed moet ik zeggen
Ik kwam net voor carnaval erachter dat ik zwanger was. Zelf was ik aktijd een carnavaller die wel vam een borrel hield.. Was ook zo bang dat ze het zouden merken dat ik niet dronk. Heb het toen op antibiotica gegooid voor een luchtwegen infectie ( veel nep hoesten en heb toch astma) Feestje daarop heb ik net gedaan of ik dronk door appelsap met water te mixen. ( 1 vriendin was op de hoogte die me hielp) Een ander feestje heb ik een fles alcohol vrije wijn meegenomen in mijn handtas en op de wc de echte wijn door gespoeld en de alcohol vrije wijn gedronken. Maar voor z'n weekendje zou ik het op antibiotica gooien!
Ik zou die antibiotica- smoes dus niet gebruiken, zo doorzichtig! En daarnaast mag je tegenwoordig bij heel veel antibiotica gewoon drinken. Mijn ervaring is dat dat je er zelf vaak een groter probleem van maakt dan dat het is 😃 Ik ging ook een weekendje weg met vriendinnen toen ik net zwanger was en ook wij houden ervan om een borreltje te drinken. Ik heb gewoon fris gedronken en ondanks dat ik bang was voor vragen, heeft er geen haan naar gekraaid 😉 En daarnaast: is het zo erg dat ze een vermoeden zouden hebben? Ze weten dat je ermee bezig bent dus vroeg of laat kom je (zeer waarschijnlijk) toch wel een keer met het goede nieuws! Veel plezier met je weekendje!!
Geen idee waar je naartoe gaat, je kan vooraf even bij personeel van hotel of restaurant je " probleem " delen. Zo heb ik ook wel eens van barman appelsap, dubbelfris etc. Gehad wat voor wijn door ging. En 0.0 bier. Kon mij schelen dat die barman wist dat ik pril zwanger was. Die zag mij toch nooit meer terug. Op de rekening mocht hij de drankjes duur aanslaan. wel belangrijk om iets herkenbaar te zijn voor personeel Of je loopt naar binnen met wijn om borrelnootjes te halen en doet wissel truc. Antibiotica verhaal is heel doorzichtig. Die heeft bij mij niet gewerkt. Nog tip, neem je foliumzuur los in zakje of in ander vitamine potje mee. Anders is dat ook wel duidelijk dat je serieus bezig bent of zwanger bent.
Als ik jou was zou ik het je vriendinnen gewoon vertellen. Ik heb het mijn vriendinnen ook altijd meteen verteld, ze zouden me ook kunnen steunen als het mis zou gaan.
Ik vind het eigenlijk wel een goeie..zeggen dst je niet meer drinkt omdat je zwanger wilt worden. Niks aan gelogen!
Die antibioticasmoes werkt alleen bij domme mensen, die niet weten dat je bij veel antibiotica gewoon met mate mag drinken. En zeggen dat je preventief niet drinkt kan, maar wil je het stigma van overbezorgd en totaal niet meer relaxt, alleen nog met baby's bezig na een miskraam? Ik zou niks zeggen, maar gewoon niet drinken. Beetje vriendinnen snappen toch wel hoe laat het is, maar dat je geen zin hebt om het al te vertellen.
Ik zou mijn mond niet kunnen houden denk ik. Ook ben ik een beetje bijgelovig en zou ik niet durven liegen over waarom ik niet drink, bang dat ik dan gestraft wordt voor mijn leugens. Klinkt heel zweverig haha, gelukkig drink ik überhaupt niet dus hoef nooit een smoes te verzinnen.
Sorry maar dat vind ik niet kloppen dat antibiotica alleen werkt bij domme mensen.. Dan waren al mijn vrienden met carnaval dom😎. Ligt eraan hoe je het brengt😉
Ik heb tijdens een eerdere zwangerschap ook al eens aangegeven dat ik geen alcohol wilde drinken. De meesten wisten van ons verleden en dus vertelde ik dat ik gewoon wat gezonder wilde leven. Anderen die t niet wisten heb ik aangegeven dat ik graag een paar kilo's wilde afvallen en alcohol helpt daar niet bij. Enige nadeel daaraan is dat ik ook niks lekker mocht. Een vriendin die t wel wist verstopte af en toe wat lekkers voor me
Ik kan mij ook voorstellen dat je graag en wijntje mee zou willen drinken. Neem dan geen huismerk alcoholvrije wijn, want die is echt smerig. Faber heeft prima alcoholvrije wijnen. Natuurlijk proef je wel verschil, maar het is lekkerder dan druivensap en zo lijkt het net of je mee drinkt. Is verkrijgbaar bij oa gall en gall. Mocht je voor een ander merk kiezen, kijk dan op de verpakking of er echt geen alcohol in zit. In sommige zit alsnog een kleine hoeveelheid. Nog een tip: haal bijvoorbeeld brie (wel gepasteuriseerd natuurlijk) en vers gerookte zalm van de visboer (niet de vacuüm verpakte, die mag je niet) voor op toast of stokbrood bij de wijn. Zo lijkt het net of je alles nog kunt eten. Ga je naar een restaurant, ligt ze dan even in over je zwangerschap en dat je vriendinnen het nog niet weten. Ze kunnen dan heel discreet alternatieven aanbieden voor de dingen die je niet mag. Gebeurt veel vaker dan je denkt hoor. Succes!