Vorige week ging ik naar mn HA voor mn lange, onregelmatige cycli. Ik heb met hem ook besproken dat mn man vroeger geopereerd is, en dat hij daardoor twijfelt aan zijn vruchtbaarheid. Ik kreeg een brief en een potje mee voor een sperma-analyse. Gister de uitslag gekregen: t was niet goed! Het is toch wel raar, ik had het echt niet verwacht! Misschien was mijn instelling toch wat te positief. Nu dus naar de fertiliteitsarts. Ik ben benieuwd wat ons straks allemaal te wachten staat. Ik moest het even kwijt! Liefs saffie
Hai Saffie, Dat is een tegenvaller zeg, kan me voorstellen dat je er de balen van hebt. Waren jullie allang op "eigen houtje" bezig? 5 rondes zie ik, op zich wel goed dat je nog redelijk snel naar de HA bent gegaan. Als ik het goed begrijp is het zaad niet goed, maar jouw cylci helpen vast niet echt mee. Ik hoop dat ze een goede aanpak voor jullie weten, succes alvast!
Saffie, sterkte ermee! Ik had precies hetzelfde: een lange cyclus en dacht dat de HA daar wel iets mee kon. Maar hij zei: controleer eerst het zaad maar. Ik vond het een hele gekke gedachte, want ik kwam toch voor mij? Maar goed, zo gezegd zo gedaan en blijkt het ook niet goed te zijn. Een grote domper dus! Wij gaan na onze vakantie (volgende week gaan lekker 17 dagen weg) ook maar richting fertiliteitsarts. Was dit de eerste meting? Ze doen er nl altijd twee, aangezien eentje niet betrouwbaar genoeg is. Dan doen ze die over 2/3 maanden nog een keer. Hoe erg was het? Sterkte ermee! Groetjes Mia
uhm ik ben nog niet zo bekend met al die begrippen, maar ik geloof 9% zaadjes waarvan de beweeglijkheid 35% is? Maar pin me er niet op vast, ik kan me vergissen. Maar ik heb nog niks gehoord over een tweede meting.
zoiets verwacht je natuurlijk nooit,ik hoop dat de 2de zaadtest wat positiever is. ik wens jou en je mannetje veel succes! gr mounia
Wat een domper zeg! Misschien kan je aansluiting vinden bij het "vruchtbaarheidsbehandelingen" onderdeel? Succes met het vervolg meid! Soms is een tweede check beter omdat mannen eens in de 3 maanden een nieuw voorraadje aanmaken. Hopenlijk was dit gewoon een slechte "lichting"
Saffie, Wij hadden bij de eerste keer zaadonderzoek ook niet zulke goeie resultaten.. 2e keer was het super! Dus er kan nog van alles gebeuren! Ik ging van alles opzoeken op internet hoe je de zwemmers kunt verbeteren en heb dus mn vriend ook foliumzuur en selenium zink tabletjes laten slikken, weet niet of dit de reden is dat zn zaad beter was, maar baadt het niet dan schaadt het niet.. Succes!
Foliumzuur voor de man? dat wist ik niet, maar we kunnen het proberen. Misschien nog wat extra vitaminepilletjes erbij, wie weet.
Ja hoor, wie weet kan het helpen! Heb het ergens gelezen.. Heb mn vriend aan de vitaminetabletjes gezet.. Ik moet er ook dingen voor laten dus doet hij ook met alle liefde mee!haha!
Sterkte meis, dit hoop je natuurlijk niet te horen. Maar wel goed dat de arts het ging testen. Een lange cyclus doet ook een gyn niets aan is mijn ervaring. Dat is nml niet een teken dat je dan ook maar geen eisprong zal hebben. Pas na een jaar gaan ze iets ondernemen. Succes in de MMM.
Hier zeiden ze toen: foliumzuur, zink en selenium. Het heeft bij ons 0,0 effecht gehad, proberen kan altijd. Elmo
Hmmm, nou dan maar even afwachten wat de fert.arts zegt. Het zal vast ook nog wel even duren voor we daar terecht kunnen.
Foliumzuur, zink, selenium en vitamine C zijn goed voor het zaad van de man. Je kunt hem ook gewoon een multivitamine voorzetten, hoeft hij maar 1 pil te slikken.