Branderige pijn tijdens het vrijen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door prin6je, 29 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prin6je

prin6je Lid

24 mrt 2007
    8
    0
    0
    Hallo dames,

Wie kan mij antwoord geven op mijn vraag?

Sinds een paar dagen heb ik een pijnlijk branderig gevoel tijdens het vrijen. Het is alleen tijdens de sex, dus niet met plassen.

Is dit 1 van de symptomen die bij een zwangerschap hoort of kan het iets heel anders zijn? Mijn vriend en ik hebben absoluut geen sexueel contact met anderen gehad. Ook nog nooit eerder een SOA o.i.d. Ik wil heel graag antwoord op deze vraag.

Wie kan mij helpen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Prin6je,

een pijnlijk gevoel tijdens het vrijen kan komen doordat door de zwangerschapshormonen je vagina droger is dan normaal. Dit is simpel op te lossen door er een glijmiddel bij te gebruiken.
    Ook kan het zijn dat doordat de baarmoedermond goed doorbloed is, er eerder een vaatje kan knappen of de oppervlakte gevoeliger is, waardoor je aanraking binnenin als pijnlijk of onprettig ervaart.
    Heeft je vriend ook pijn tijdens het vrijen?
    Je kunt voor de zekerheid toch even langs de huisarts gaan om te laten testen op bijvoorbeeld Chlamydia. Ik weet wel dat je zegt geen seksuele contacten met anderen te hebben, maar je zou echt de eerste niet zijn, die toch stiekem een SOA met zich meedraagt. Niets om je voor te schamen, ook zeker niet als je om zo'n onderzoekje vraagt, want het is heel erg goed en belangrijk om dit even uit te laten zoeken.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina