Hallo, Vanochtend op mijn werk werd ik ineens erg moe en bleek. Daarna voelde ik dat ik moest flauwvallen, maar meestal trekt dat wel weer weg (al jaren geen last meer van gehad trouwens). Ik zat gewoon op mijn stoel, had net ontbeten en gedronken, temperatuur was goed, maar ineens viel ik weg. Ik werd 4 minuten later wakker op de grond met mijn collega's om me heen. De bloedtest was goed, bloeddruk een beetje verhoogd, maar niet veel en suiker was goed. Ik ben nu 4 maanden en heb mijn laatste echo met 8.4 weken gehad. Pas over een maand heb ik mijn 20 weken echo en pas volgende week een afspraak met de verloskundige. Ik heb geen last van mijn buik of iets, maar ben toch een beetje ongerust omdat het zo plotseling kwam. Zou ik aan de verloskundige moeten vragen of ik een extra echo kan krijgen voor mijn gemoedsrust (heb de baby tot nu toe nog niet gevoeld) of op z'n minst naar het hartje laten luisteren? Of stel ik me dan aan? Ik ben verder helemaal gezond en mijn bloeddruk is altijd goed.
hoi ik snap je ongerustheid maar die is niet nodig. Met de baby is niks aan de hand hoor. Het is normaal dat je die nog niet voelt bewegen. Door een lager bloedsuiker en lagere bloeddruk (op het moment van flauwvallen) kun je eerder flauwvallen. Dat zien we vaker in de zwangerschap en kan verder geen kwaad. Het is wel vervelend. Probeer over de dag verspreid steeds kleine beetjes te eten. En zorg dat je het niet te warm hebt. Blijf in beweging en sta rustig op als je langer hebt gezeten. Hartje luisteren of echo is niet nodig. Maar als je heel erg zorgen hebt mag je natuurlijk wel vragen of je even extra langs kunt komen om alleen het hartje even te horen. Mirjam
Bedankt voor de reactie. Normaal zou ik me ook geen zorgen maken, het was gewoon erg vreemd dat het gebeurde terwijl ik rustig op mijn stoel zat, 10 minuutjes ofzo, net gewoon had ontbeten en water had gedronken en dat er verder niets aan de hand was. Voelde me prima, niet snel opgestaan, niets. Nogmaals bedankt!
Hallo, Toch nog een vraagje. Vannacht werd ik wakker en werd ik opeens weer helemaal misselijk en zwaar en slap, begon heel erg te zweten etc. etc. Van daarna herinner ik me niks meer, maar volgens mij ben ik even flauwgevallen en daarna weer in slaap gevallen, het was erg vreemd. Het was niet warm op de kamer, want de airco stond aan. Enig idee hoe het mogelijk is dat je 's nachts ook flauwvalt? Toen ik de vorige keer van mijn stoel ben flauwgevallen, was mijn bloeddruk en alles in orde. Ik weet dat flauwvallen in de zwangerschap normaal is, alleen zoek ik wel heel vreemde momenten uit om het te doen, haha.
Hallo, Voortaan kan je beter je nieuwe vraag in een nieuw kopje stellen en niet eronder want dan heb je kans dat wij de vraag niet zien omdat er al een 1 achter staat. Lag je op je rug te slapen? Dan kan het veroorzaakt worden door de druk van de buik op je bloedvaten waardoor je een flinke daling met de bloeddruk maakt waardoor je met deze klachten wakker word. Niet erg, wel vervelend voor jou. Groetjes Ineke
Bedankt! Ik slaap inderdaad op mijn rug, want als ik op mijn linker- of rechterzijde ga liggen, krijg ik erg veel last van mijn darmen.