Hoi meiden. Op 8-9-15 zijn wij opnieuw ouders geworden van een prachtige zoon met de naam Boris! 4535 gram en 56 cm. Beste kerel dus 😄 hihi Ik had al twee nachten niet geslapen ivm voor weeën. Op 8-9 zou ik worden ingeleid en zaten we om 7:00 in het ziekenhuis. Eerst even aan de ctg. Om half 8 gingen ze kijken of ik ontsluiting had. En dat had ik! Yes! Bij a 4 cm al. We konden gelijk gaan beginnen. Om 8 uur vliezen gebroken en om half 9 weeën opwekkers. Het was gelijk volle bak met de weeën. Pff dit was ik niet gewend van de vorige inleiding. Rond half tien kwamen ze even kijken. Mijn vriend vertelde al dat ik zo'n 7 weeën had per tien minuten. E vroeg me af hoe ik de dag ging volhouden. Zat al aan een ruggespraak te denken. Maar gelukkig bleek ik 10 cm te hebben en mocht ik gaan persen! Moest alleen nog even wachten op de gynaecoloog en kinderarts omdat ze een groot kind verwachten en gepoept in het vruchtwater. Die pers weeën wegvluchten viel echt tegen! En tegen tien voor tien eindelijk persen. Helaas toen het hoofdje stond vielen de weeën weg en moest ik het grote des op eigen kracht doen maar het is gelukt om 10:03 was hij er al! Helemaal blij. Viel allemaal best mee achteraf omdat het maar van korte duur was. Toen nog even gehecht waar ik vrij weinig ladt van heb gehad. Om 12:00 waren we heerlijk met zijn drieën op de kraamsuite. Toen ze om 13:00 kwamen voor de controles zag het er niet meer zo goed uit. Beentjes etc blauw/grijs. En gelijk aan de zuurstof. Hiel helaas niet genoeg. En hij werd opgehaald door kinderarts van het umcg. Waar hij is geïntubeert en beademd dus. Gelukkig kon hij het naar 2 dagen zelf. Jeej wat was dat schrikken en heftig! Hij heeft 10 dagen in het.zienhuis gelegen. Hij had een infectie maar ze konden niet vinden welke. Hij is door de hele medische mallemolen geweest maar gelukkig niets geks gevonden. Nu eindelijk thuis, lekker genieten met z'n viertjes!
Jeetje dat is schrikken na zo'n vlotte bevalling! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen, geniet ervan!
Heftig zeg. Maar gefeliciteerd. Fijn weer thuis. Hebben ze ook getest op streptokokken b? Daar moest ik meteen aan denken.
Van harte gefeliciteerd! Ik moest ook gelijk aan streptokokken b denken. Bij de geboorte van onze oudste bijna hetzelfde mee gemaakt. Gelukkig was ik er zelf snel bij en heeft ze alleen zuurstof gekregen en is ze niet geïntubeerd.