Brandon wil gewoon niet drinken :(

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door wendii88, 8 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendii88

wendii88 Niet meer actief

Hallo,

Brandon was altijd al een moeilijke drinker, we hebben hem vanaf het begin al een beetje moeten 'pushen' om zijn flesjes leeg te drinken..
    Maar 2 weken geleden begon hij opeens goed te drinken nadat we een nieuwe fles van Avent met stand2 speen hadden gehaald voor hem.
    Dan dronk hij 4x200 ml (180+6) en 1x 130ml (120+5)
    Maar sinds afgelopen zondag moet hij na 80ml drinken opeens niks meer van zijn fles hebben en draait hij zijn hoofd weg, slaat met zijn handjes en als ik dan toch probeer om hem te laten drinken word hij erg boos.
    Ook valt hij vaak in slaap tijdens de fles terwijl hij dan nog niet eens zo lang wakker is.
    Ik weet echt niet wat ik hier nou mee moet..
    Hij dronk dus altijd al minimaal maar nu is het steeds erger aan het worden..

2. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Rond de 3 maanden hebben heel veel kindjes een "drinkdip". Ik heb het met allebei mijn kinderen gehad en hier op het forum zie je ook dat heel veel kindjes die slecht drinken zo rond de 3 maanden oud zijn. Het kan een paar dagen, maar ook enkele weken duren voordat het drinken weer goed gaat...Op een gegeven moment pakken ze gewoon de fles weer en drinken ze hem weer op...

3. wendii88

ik hoop het zo dat dat het is en dat hij straks weer gewoon 'normaal' drinkt!
    kan er soms wel van huilen da ie niet wil drinken..
    maar kan het er moeilijk in gieten ;)
    voel mezelf zo machteloos dan!

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik ken dat machteloze gevoel hoor. Misha was ook zo'n moeilijke drinker en rond de 3 maanden was ze helemaal een ramp :x Daarbij zat ze met haar lengte bovenin de curve, maar haar gewicht zakte steeds verder naar beneden, maar ik kreeg er ècht niet meer in....Met 3 maand en 3 weken ben ik over gegaan op 4 flessen. Eigenlijk te vroeg naar mijn zin, maar voor de fles van 23.00 uur kreeg ik haar met geen 10 paarden meer wakker..Pas toen ze een maand of 4 was ging ze weer goed drinken en gingen bijna alle flessen weer leeg..

Succes, en als je het ècht niet vertrouwd, bijvoorbeeld of je kleine wel voldoende binnenkrijgt en/of goed groeit kun je altijd even je cb bellen, mss hebben zij nog wat tips voor je..

5. wendii88

ik moet hem ook echt elke avond om 23.00 wakker maken maar dat is bijna niet voor elkaar te krijgen!
    wat ook ook doe hij houdt zijn oogjes stijf dicht :p
    en ik maar proberen en proberen omdat ik toch wil dat hij IETS binnen krijgt..
    hele gevechten dus :oops:

6. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ben het met de andere meiden eens, ik heb nu 3 kids en bij alle 3 was het met een maand of 3 ook een ramp dat ik wel eens met mijn handen in het haar zat en me zorgen maakte omdat ze ineens minder dronken, en ik dacht dat ze ziek waren of werden, bij de jongste bleek het wel zo te zijn dat ze ziek werd maar bij de andere 2 heeft dit een week of 3-4 geduurd en toen leek er zo ineens niets meer aan de hand en dronken ze weer hartstikke goed, beter nog dan ze daarvoor gedaan hadden. dus maak je geen zorgen meid, gewoon even goed in de gaten houden dat het geen kleine ziektetje onder de leden is. want dat kan natuurlijk altijd.

daarbij wat er ook al werd gezegd als je hier lang op het forum rondzwerft zie je dat heel heel veel kinderen rond deze periode of ineens heel veel drinken, of ineens stukken minder, lijkt net of dat ze deze periode gebruiken om hun drinkgedrag te stabiliseren ofzo ;)

7. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Hier ook ineens deze week verandering in het drinkgedrag. Hier werd de fles er bijna bijop gedronken zo goed dronk Quinten altijd.

Nu laat ie ineens zomaar 60-70 cc staan bij z'n tweede en vierde fles. Hij heeft dit echt nog nooit gedaan. Ook loopt hij echt met die fles te klieren...erin eruit en maar draaien met dat hoofd van links naar rechts.Ook heeft hij wat meer last van lucht dan normaal wat hij dan moeilijk kwijt kan.

Het gevolg is wel dat we na 2,5 a 3 uur lopen te krijsen van de honger...echt om moe van te worden.

Het gaat hier wel gepaard met een snelle ontwikkeling. Het begon vorige week met het slaan naar speeltjes maar nu krap een week later kan hij al een speeltje vastpakken. Ook uit het mondje komen ineens hele andere geluidjes. echt kraaien en gillen is het.Ik ga er dan ook maar vanuit dat het alles met ontwikkeling te maken heeft.

Bovendien dronk hij toch al veel voor zijn gewicht dus een keer wat minder is hier niet zo erg.

succes ermee....het gaat vast wel weer over :)

Deel Deze Pagina