brandplek, wat te doen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Zeilboot, 27 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo,

onze dochter heeft zich gisteravond gebrand aan de deksel van de bbq.
    we hebben goed gekoeld, en in eerste instantie leek het een schaafplekje, en geen brandplek. maar na het koelen was het wel degelijk een brandplek.
    heb met mijn moeder gebeld, en die zei verbind het maar met een natte compres en verband erom heen. hebben we gedaan. savonds belde moeders nog even en zei toen dat het niet verstandig was om het te verbinden. maar ja, ze sliep al lekker. vanmorgen hebben we het er af gehaald, en zat er allemaal etter op het compres, en nu is mijn vraag dus wat ik nu moet doen:

1. laten drogen
    2. contact met huisartspost wat te doen
    3. weer verbinden.

het doet haar nog erg veel pijn.

2. Zeilboot

foto is niet zo duidelijk,

rondom is het rood.
    in het midden bruinig
    en rechtsboven zijn 3 open plekjes.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou naar de huisartsen post bellen...

4. Zeilboot

bedankt voor je reactie, heb net met ze gebeld en kan om 10.40 terecht, ben benieuwd.

5. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    En hoe is het gegaan ? Als het dicht is kan je het na het koelen gewoon zo laten, evt wat vaseline maar als het kapot is, is het handiger om even naar de HA te gaan. Ben benieuwd wat die ermee gedaan heeft !!

Groetjes Monique

6. Zeilboot

hallo,

nou vanmorgen dus bij de dokters wacht geweest, en deze heeft het verbonden met een betedine gaas en steriel gaasje en verband. als ze in de zandbak zou spelen of onder de douche mocht er een water pleister op, deze hebben we gehaald bij de apotheek. ze is in badje geweest vanmiddag maar die pleisters helpen niks.

vanavond weer met de dokters wacht gebeld, want wist nu niet zo goed of ik het moest drogen of moest verbinden.
    die assistente zei dat ik het 3 dagen moet verbinden met de betadine pleister en als het begint te helen, laten drogen, dus ben vanavond nog naar de apotheek geweest voor de verband spullen, (had niks in huis) en nu moeten we naar afwachten,

het doet haar wel pijn, maar ze kan veel hebben.

7. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Sterkte ermee

8. Tink

Tink Niet meer actief

Oei sterkte, dat doet zo gemeen pijn.
    Toen onze zoon een paar jaar terug de zijkant van zijn handje brandde aan een hete pan, werd ons op de HAP verteld dat je met een brandwond groter dan een kwartje (denk even terug aan de guldentijd :)) altijd langs moet komen.
    En zeker als het een blaar wordt, want dat is tweedegraads.
    Goed koelen, afdekken met een steriel gaasje en verder NIKS erop smeren was ook nog het advies.
    Op de HAP werd er speciale zalf op gedaan (flammazine heet dat geloof ik?), ik kreeg ook een tube mee en moest 1x per dag het verbandje vervangen en nieuwe zalf aanbrengen.
    Duurde gelukkig niet erg lang en het is mooi genezen.

9. Zeilboot

gisteren de hele dag verbonden gehad met de betadine gaas en een verband, en smiddags bedacht ze haar niet en ze ging in het badje zitten, koud water maar toch willen zwemmen, toen het verband nat werd gilde ze het uit, zo'n pijn deed het.
    heb het verband eraf gehaald en we hebben het laten drogen, nu is het een korstvormige gedeelte, zal als ze uit de peuter komt er even een foto van maken.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit houden we op het werk ook aan, tenminste: Groter dan een euro stuk.. ietsje groter dus.. Bij 2e graads of erger sowieso langs de huisartsen post.
    Verder zelf alleen koelen met lauw water en niet vanalles er op smeren.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ons is dit vorig jaar gebeurt, alleen een grotere brandwond.
    20min gekoeld en naar de HApost gegaan, verbonden en met speciale zalf enzo..zijn we wel een paar weken zoet mee geweest.
    Je kleintje heeft nog mazzel gehad.

Deel Deze Pagina