brandpreventie

Discussie in 'De lounge' gestart door emje, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emje

emje Niet meer actief

sinds we hier wonen hebben we eigenlijk nog niks aan brandpreventie in huis. nu zitten we eraan te denken om de brandpreventiebox te kopen. daarin zit: 3 koppelbare rookmelders, koolmonoxidemelder en een blusdeken. mijn partner vind dat 1 rookmelder wel genoeg is en dat ik een beetje overdrijf. maar het geeft me een beter gevoel als dit in huis hangt.

nu vroeg ik me af wat jullie aan brandpreventie in huis hebben?

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Op iedere verdieping een rookmelder, in de keuken een blusdeken en op zolder bij de ketel een brandblusser en beneden staat er ook 1.

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    3 rrokmelders, verder niets. Ik wil wel graag meer, bijv. een blusdeken en een vluchtplan. Maar ja, dat blijft erbij. Stom.

4. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Op elke etage een rookmelder.
    Op elke etage een brandblusser.
    Bij de cv nog een COmelder.
    Blusdeken in de keuken.

Het liefst zou ik nog zo'n oprolbare vluchtladder op zolder hebben.

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Bij de meterkast een COmelder.
    In t trapgat van de beneden verdieping een rookmelder (open trap) en tussen de slaapkamers op de overloop een rookmelder.

Aangezien wij al een midden in de nacht brand hebben gehad is brandpreventie erg belangrijk. Wij hadden in dat huis niks en als ik niet wakker was geworden van een nachtmerrie waren mn man en ik er niet meer geweest:$

Vorige x wilde ik ook een vluchtladder en brandblusser halen maar die was niet meer in de schappen dus moet daar nog voor terug;)

6. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Wij krijgen binnekort in elke ruimte een rookmelder, de eigenaar van ons appartement zei dat dat in brussel verplicht is. Verder niks ma ik zou wel graag nog een brandblusser en een blusdeken hebben. Wij hebben op de gang bij de lift een brandblusser hangen

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee ik vind helemaal niet dat je overdrijft.

Ik zou dat allemaal aanschaffen

Wij hebben een blusdeken, 4 rookmelders

We moeten nog een blusaparaat ( geen poeder) en nog een koolstofmonoxidemelder.

Goed dat ik dit topic zie dan ga ik vandaag weer even kijken

8. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Wij hebben in iedere ruimte een rookmelder, behalve in de badkamer en de toiletten. Een co2melder bij de cv, een blusdeken in de keuken en een brandblusser in de hal. Die brandmeldertjes kosten niks en het geeft mij een veiliger gevoel..

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben op elke verdieping een rookmelder en een brandblusser.
    In de keuken hebben we een branddeken liggen, en een burn shield.
    Daarbij hebben wij in het washok en in de meterkast en die buisjes hangen die boven de ( dacht ik ) 84 graden openspringen en zo'n 10 m3 kunnen blussen.

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Wij wone gelijkvloers. Er hangen drie rookmelders, één co2 melder een branddeken en een blusser ( geen poeder)

11. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Wij hebben niks in huis maar wij hebben dan ook een huurhuis en geen kinderen.

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Maar ook dan kan er brand uitbreken en is het slim om brandmelders te plaatsen. Als er 's nachts brand uitbreekt, dan wordt je daar vaak niet wakker van en als je er wel wakker van wordt is het vaak al te laat. Ik zou er dus zeker over na gaan denken, ook al is het een huurwoning. Wij hadden ze ook in onze huurwoning hangen en die zijn nu met de verhuizing gewoon weer meegenomen.

13. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik weet wel dat het verstandig zou zijn, maar doordat we geen kinderen kunnen krijgen boeit me dat dus helemaal niks. Als ik morgen dood zou gaan door brand in huis dan zij dat zo. Ik heb toch geen doel meer om voor te leven, dus we zien wel hoe ver we in het leven komen.
    (klinkt waarschijnlijk idioot, maar sta maar eens in onze schoenen dan denk je er ook zo over)

14. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ja, als je er zo over denk moet je het idd niet doen, maar is natuurlijk wel onverstandig.;)
    Ik sta niet in jullie schoenen en vind het ook verschrikkelijk voor jullie, kan het me ook niet voorstellen hoe het moet zijn. Maar als ik jou hierboven zo hoor, zou ik je toch echt aan willen raden om hier iets mee te doen, klinkt ontzettend depressief. (heb je natuurlijk ook alle reden toe, maar je hebt wel zelf in de hand hoe je de rest van je leven doorgaat) Weet niet of jullie al hulp hebben, maar zo niet, zou ik daar toch zeker eens over na gaan denken.
    Iig een dikke knuffel

15. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hier (wonen in een flat) in elke kamer een rookmelder, onze slaapkamer een koolmonooxidemelder omdat de ketel daar hangt, keuken een hittemelder en blusdeken. En in de gangkast een brandblusser. En nog een brandblusser in de schuur.. (mn man is vrijwilliger bij de brandweer dus extra fanatiek met brandmelders enz.

16. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    1e verdieping rookmelder met koolmonixide 17 euro (blokker)
    2e verdieping normale rookmelder 4 euro (action)
    Een branddeken kost bij big bazar of action 10 euro totaal kom je dus uit op 31 euro weet niet wat die doos kost?

17. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Brandmelder op elke verdieping is echt niet overdreven. Wordt zelfs door brandweer en brandwondenstichting aangeraden!
    Daarnaast CO melders.
    Blusdeken in de keuken en wij hebben ook een poederblusser staan.

Lees vaak dat ze zelfs nog adviseren om in de babykamer ook een brandmelder te plaatsen omdat baby's veel gevoeliger zijn voor de rook en het dus beter is als het daar zo snel mogelijk gemeld wordt. Moet zeggen dat wij dat (nog) niet hebben hangen.

18. AugustusMama

AugustusMama Bekend lid

9 jan 2013
    864
    0
    0
    Veluwe
    Hier 2 rookmelders, één op de eerste verdieping en één op zolder
    En een blusdeken in de keuken

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

Wij hebben in ieder verblijf een rook en co melder. Iedere verdieping een deken en6 kilo ABCF blusser

20. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    manlief is brandweerman dus we hebben alles

Deel Deze Pagina