Die bovenste combimelder heb je echt helemaal geen zak aan. Co gaat naar het laagste punt en die melder moet dus op de plint Rook trekt naar het hoogste punt en moet tegen het plafond. Een combimelder melderr werkt dus nooit
Hihi. Hier mochten er ook alleen ABCF blussers komen en koppelbare melders. Ze zien het vaak zat mis gaan dus mischien is dat het
We hebben sinds kort ook een vluchtladder boven.. (Aldi 30 euro). Stel dat er brand uitbreekt, wij zijn boven en je kan niet meer naar beneden door de brand, had ik anders het raam moeten uitspringen met een baby op mn arm.. Nu gooi ik de ladder het raam uit en kom hopelijk veilig beneden.. Met baby en man.. Ook rookmelders en brandblussers hier..
Je "moet" minimaal elke verdieping een rookmelder hebben. Wij hebben er één beneden (benedenverdieping is 1 grote ruimte), twee boven op elke kamer 1. Maar offcieel wordt geloof ik aangeraden om hem op de overloop te hangen. Of geldt dat alleen als je er op de 1e verdieping maar één hebt en beneden geen? Want dan hangt hij bovenaan de trap wel het beste natuurlijk. Misschien dat één van de brandweerman-ehtgenotes dat zou willen navragen? Net als die van de combimelder. Ik dacht ook dat je daar niks aan zou hebben, maar ooit bij de bhv geleerd dat ze toch nuttig zijn. Ik weet niet meer waarom, ik geloof omdat de lucht toch wel circuleert en ze daardoor toch afgaan. Maar dat kan misschien bete goed beantwoord worden door een brandweerman. En dan hebben we er op zolder nog twee. Ik word alleen knettergek van die piepjes. Ik heb het gevoel dat we ongeveer om de paar maanden wel weer midden in de nacht het huis door kunnen op zoek naar de piepende brandmelder. Dat is natuurlijk het nadeel als je er wat meer hebt, haha. Ik geloof dat er ook brandmelders zijn die 15 of 20 jaar meegaan op 1 batterij ofzo. Tegen de tijd dat wij op zolder gaan slapen, wil ik me eens verdiepen in koppelbare brandmelders. Als we dan gaan vervangen, ga ik misschien wel gelijk die dingen halen die zo lang meegaan. Ook wel een veilig idee. Controleren jullie trouwens na een vakantie of je rookmelders het nog doen? Verder hebben we een branddeken. Ooit een blusser gehad voor in de auto. Maa aangezien ik die toch niet braaf op tijd vervang, begin ik daar niet meer aan.