Mijn net 4 jarige zoon heeft sinds vandaag een bril (+3.50 en +2.25) Nu was hij net stickers aan het plakken en gaf aan dat hij zijn stickers niet zag. Zijn bril zat hem echt in de weg. Ik neem aan dat dat een kwestie van wennen is? Weet iemand toevallig hoe lang zoiets ongeveer duurt? En hield jullie kind zijn/haar bril gelijk hele dagen op? Ik vond het zo sneu dat hij het niet goed kon zien, terwijl ik hem natuurlijk had verteld dat hij het beter zou gaan zien... Verder vroeg ik me af of jullie n.a..v de oogtest van de oudste, de jongste eerder hebben laten testen. Ik heb aan de oudste nooit iets gemerkt, pas bij de tweede oogtest van het cb 'zakte' hij. Terwijl hij waarschijnlijk wel al die tijd al slecht heeft gezien. Zouden jullie met de jongste dan ook tot de test van het cb wachten? Of kijken of het eerder getest kan worden?
ik heb mijn zoontje vanaf 14 maande oud laten testen bij oogarts.omdat in mijn familie lui oog voorkomt. hij hft bril vanaf nog geen 2,5 jaar oud.dus ik zou het wel doen. eerste dagen alleen bij het kijken naar little einstens(daar draagt leo ook n bril) dan vol tijd.duurde 2-3 weken totdat hij beter mee kon zien. zoontje hft cilindirische ogen-astigmatisch?-.
@Belize, merkte jij verder iets aan je zoontje op die leeftijd? Ik denk dat ik het bij het volgend bezoek eens aan ga kaarten bij het cb. Als het goed is moeten we weer rond haar tweede verjaardag. Op het stickerplakken na ging het best redelijk vandaag met zijn bril, beter dan ik had verwacht.
mijn dochter was 18 maanden dat ze dr bril kreeg maar zij was er snel aan gewend maar haar sterkte is ook best hoog +6,25 en +8,25 (nu dan ze begon met +7 en +8) wij hadden niks gemerkt maar omdat mijn man vroeger ook zeer slechte ogen had en haar pupil niet 100% in het midden staat hebben we haar toen laten testen,
nee, ik merkte helemaal niets!we hebben echt helemaal niks van gemerkt. maar hij slaapt nu bijvoorbeeld beter. hij had dus hoofdpijn van steeds moeten focussen. je moet wel als je iets merkt, als je iets op valt gewoon bellen en vertellen. ze vinden het niet erg of zo. juist wel goed. ze wennen wel snel hoor.wel belonnen/prijzen voor het netjes dragen van de bril.
@Sonja, 18 maanden al, dat is vroeg! Ik lees op internet overal van moeders die nooit iets gemerkt hebben. Daar hoef ik me dus niet schuldig over te voelen @Belize, ik heb nu idd met hem afgesproken dat hij voor iedere dag dat hij goed zijn best doet een sticker krijgt. Bij 7 stickers mag hij een cadeautje uitkiezen.