Misschien een gekke vraag maar wat is de gedachte erachter om dit in voedsel te stoppen? Houdbaarheid,kleur,smaak? Ik snap het niet helemaal. Als het werkelijk schadelijk is dan mag dat toch niet en dan zou dat toch ook verboden moeten zijn in de Usa.
In Amerika nemen ze het niet zo nauw met voedsel en regels daarvoor. Kijk ook maar naar de zorg daar, is toch net zo erg. Die kippen krijgen gewoon arsenicum!! Het zal wel met geld te maken hebben dat dit gebeurd, goedkoop en snel dingen kunnen produceren ofzo?
De SP heeft ook een petitie. https://www.sp.nl/ttip Ik heb beide maar getekend. Amerika moet zich maar eens aan Europa gaan aanpassen wat betreft regelgeving. Wegens onze regels schijnen ze 27 miljard per jaar mis te lopen. In Europa zijn bijv. 82 soorten pesticiden verboden, maar mogen gewoon in Amerika. De kip schijnt daar met chloor gewassen te worden. Eet smakelijk. Hier nog een meer info. Dossier TTIP | OneWorld.nl
Ja klopt dat bedoel ik! Gelukkig komt er steeds meer aandacht voor en tekenen steeds meer mensen de petitie. Mn vriend had n andere gevonden die was al meer dan 1miljoen x getekend.