Naar aanleiding van aflevering van Dr Phil (nu) over kindverbod in restaurants, was ik even benieuwd hoe dat bij jullie gaat. Nemen jullie je kind makkelijk mee uit eten? Gedraagt je kind zich goed als je uit eten gaat of is juist luidruchtig en vervelend? En wat doe je als je kind zich 'misdraagt' in het restaurant. Of een ander kind? Ik ben benieuwd
Wij doen het niet omdat onze kinderen niet goed eten. Die eten twee happen en het is klaar ( avond eten) Lunch doen we wel en dan gedragen ze zich gewoon goed. Ze krijgen kleurtjes meestal of er is wel iets te spelen. Als een ander kind vervelend is zou dat mij niks uitmaken..Volgens mij hoor ik dat al niet eens meer
In de zomer gaan wij altijd uit eten, de oudste mag dan gewoon mee ( hij is 5 ) hij kan zich gewoon netjes gedragen, de jongste is pas 2 en dat vind ik nog te jong om mee te nemen naar een restaurant.
Ik neem ze alleen mee naar restaurants die ingericht zijn op kinderen, dus met een speelhoek ofzo. Meestal nemen we dan ook wat speelgoed mee waarmee aan tafel gespeeld kan worden, (kleurtjes en boekjes enzo). Naar een 'echt' restaurant zou ik niet gaan met kinderen. Als ik daarheen ga, wil ik uitgebreid tafelen en dat is geen succes met kleine kinderen, dat is vanaf een jaar of 7-8 wel leuk en goed te doen, denk ik. Als ze zich niet gedragen, krijgen ze gewoon straf zoals ze dat thuis ook krijgen. Maar over het algemeen is een strenge stem en blik wel genoeg hier... Ik erger me in restaurants wel aan vervelende kinderen. Niet direct hoor, maar van die gezinnen waarbij 20 keer er iets van gezegd wordt en maar niet ingegrepen en het gejengel dus maar doorgaat en doorgaat en doorgaat.... pff.... Blijf dan thuis of vraag oppas, denk ik dan.
Ik neem onze kinderen gewoon mee uit eten. Ik zorg dat ze kleurpotloden en kleurplaten, of ander speelgoed hebben en dan gedragen ze zich over het algemeen erg goed. Als er meer kinderen bij zijn (van familie ofzo) en daar zitten een paar drukke/niet-luisterende/vervelende kinderen bij, trekken ze die van mij ook wel mee in dat gedrag, maar meestal is dat maar iets van een paar minuten want dan word er wat van gezegd door hun ouders of door mij. En dan gaat het weer goed
Ik zit het toevallig nu ook te kijken. De ene keer gedragen ze zich netjes (voor zover een kind dat kan) en de andere keer zijn ze zo ontzettend vervelend. Ik vind het (voor mezelf) lastig om als je al besteld hebt om dan nog op te stappen. Dan betaal ik 100 euro voor niks gegeten, dus blijf ik zitten en probeer het te beperken. Wel eten we dan sneller door om zo snel mogelijk alsnog weg te kunnen. Van andere vervelende kinderen zeg ik niks, gewoon omdat ik dat niet durf.
Wij gaan altijd met die kleine meid uiteten. Wel moet ik zeggen als wel naar de Tapas bar gaan neem ik er niet mee. Daar houdt ze niet van. Voor de rest uiteten vind ze leuk , ik neem kleurtjes en een kleurboek mee en ze is de hele avond zoet. Ook willen we nog wel eens gaan wokken dit vind ze super en dan kijkt ze de kleurtjes niet eens aan. Ze is nu 7 jaar en sinds een half jaartje als we met zijn 3e gaan zitten we altijd leuk te kletsen. Toen ze jonger was 3/4 namen we der ook vaak mee maar dan met een speelgoedje , kleurtjes etc. Ze is dus altijd rustig gewest. En een ander kind die zich misdraagt ach het zijn kinderen ik maak me daar nooit zo druk om.
Wij nemen onze kids geregeld mee uit eten. Gelukkig hebben ze zich tot nu toe gedragen. Ze spelen bij de tafel voor het eten, als het eten er is dan zitten ze netjes en gaan ze eten. Als we klaar zijn dan gaan ze weer een beetje spelen. Niet rondrennen ofzo, maar gewoon bij de tafel staan.. Ik maak me ook nooit zo druk om als een ander kindje zich misdraagt in het restaurant.
Ik neem m'n dochter dus ook mee uit eten, niet vaak, want ik ga niet zo vaak Maar ze vindt het zelf erg leuk en vraagt er vaak zelf om. We gaan dan naar een vd valk of een eetcafé/brasserie etc. Kleurplaatje mee en prima. De uitbarstingen zoals je op tv ziet of dat gillen en rondrennen heb ik m'n kind gelukkig nog nooit zien doen
Wij zijn laatst voor het eerst met de kids uiteten geweest en eerlijk gezegd was ik echt bang dat ze zich op een gegeven moment zouden misdragen. Maar het ging super!!! Was echt apetrots op mn kleintjes
Ik nam mijn kids rustig mee uiteten, zocht wel naar een kindvriendelijk restaurant waar ze evt kunnen spelen in een speelhoekje of speeltuintje. Mijn oudste dames, 12, 9, 8 jaar kunnen zich prima gedragen en ook langere tijd stil zitten. Mijn zoontje 6 jaar kan dat echt nog niet. Nu dat de baby er is ga ik liever niet uiteten. Ik wil rustig kunnen genieten van het eten en met flesjes en gejengel tussendoor geniet ik absoluut niet. Wel halen we af bij een goed restaurantje bij ons in de omgeving.
Zelf (nog) geen kinderen, de eerste is onderweg en wij zijn wel van plan om ons kind mee te nemen als wij gaan uiteten. Persoonlijk denk ik dat het helemaal niet zo verkeerd is om in bepaalde restaurants een "kind" verbod in te stellen. Ik kan me soms ook wel ergeren aan ouders met kinderen waarbij de kinderen niet alleen luid maar stront vervelend zijn en er niets aan doen, of waarbij de kinderen gewoon niet luisteren.
Tegenwoordig komen we niet verder als de wok. onze kleine man vind het daar super! en een beetje herrie is totaal niet erg daar. Vroeger gingen we regelmatig naar luxere restaurants. Ik zou daar niet zo snel ons zoontje mee naar toe nemen. Ben dan al snel bang dat hij anderen tot last is En dat zou ik niet willen , aangezien ik het destijds ook wel vervelend vond als een kindje constant liep te bleren.... (kijk een keertje vond ik niet zo erg hoor, maar de hele tijd door.... nee)
Ik vind het trouwens wel irritant als ik zelf een avondje vrij ben (kindvrij) dat ik met mijn partner lekker uiteten ga en naast me zit een gezin met jengelende vervelende kinderen. Dat gaan we al na 19.00 en naar een beter restaurant en dan kom je nog gezinnetjes tegen die "gezellig" tot laat zitten tafelen. Kinderen kunnen niet meer stilzitten en rennen langs je heen. pppff Voor die gezinnetjes denk ik dan, kies een andere tijd om te gaan en een ander soort restaurant.
Hier ook! Onze kinderen luisteren over het algemeen heel goed en ze eten ook altijd heel goed, maar ze kunnen niet zo goed lang stilzitten. Bij een wokrestaurant of pannenkoekenhuisje is het niet zo erg als de kindjes even een rondje gaan lopen ofzo, dus dit is voor ons prima. Naar een gewoon restaurant nemen we ze alleen mee als we op vakantie zijn en dan gaan we altijd ergens buiten zitten waar ze nog een beetje rond kunnen lopen (tussen het bestellen en het brengen van het eten).
Waarom? Omdat jij die avond '' kindvrij '' bent ? Ik kies gewoon het restaurant uit wat wij leuk en lekker vinden en tja jammer dan als er naast me iemand zit die even een avondje '' kindvrij '' is .. Wij vinden het ook gewoon leuk om uit te gaan. Vind het dan ook echt belachelijk dat je nu in amerika nergens meer naar toe mag met je kind.
Wij gaan weleens uiteten met onze zoon maar die is het gewoon snel zat en gaat dus beetje rondlopen enzo. Zolang hij bij de tafel in de buurt blijft mag dat best maar ik zit toch niet zo op mijn gemak. En anders zoeken we een restaurant met een speelhoek. Maar ik ga veel liever samen uiteten zodat we echt lekker kunnen zitten en natafelen want als de kleine man erbij is zijn we toch vaak weer snel weg en dat vind ik niet gezellig.