Brandwond

Discussie in 'De lounge' gestart door Arti13, 11 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb me 2 dagen geleden verbrand aan opspattende olie en heb hierdoor een aantal brandwonden op mijn arm. Er zitten op 2 nog een blaar met vocht, 1 is open geweest en daar zit een korstje op. Maar om alle wonden ontstaat nu een roze/rode cirkel. hoort dit bij de genezing of moet ik er toch even naar laten kijken morgen? Het doet verder geen pijn en de wonden zien er rustig uit.

Heb er even een foto bij gezet voor de deskundigen onder ons.

Alvast bedankt,
    Judith

2. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai

Leuk he eten koken ;)

Ik heb ook wel eens van die brandwonden gehad van eten koken etc. Volgens mij is het normaal dat er een rode rand is, deze is de rand van de brandwond...het wittere gedeelte (t binnenste van die rode plek) is t gedeelt waar de blaar gezeten heeft.

Niet aan krabben, pulken etc en de blaren drogen vanzelf uit en t korstje gaat ook weer vanzelf weg, op deze manier krijg je de minste littekens

succes :)

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wat Sweet al zei, maar de volgende keer zou ik wel even naar de huisarts gaan as je weer zulke grote brandwonden hebt. Die hebben zalf om de pijn te verzachten en de genezing te bevorderen. In geen geval het korstje eraf krabben of de blaren door prikken.

4. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    calendulan van vsm doet wonderen. iedere dag 2 a 3 keer smeren en dan trekt het mooi weg.

mocht je je zorgen maken dat het ontstoken is ga dan langs je ha, die hebben antibiotica zalf om erop te smeren

Deel Deze Pagina