Hoelang deed jullie kindje over zwemles en hoe oud was hij zij toen hij zijn eraan begon??Ben even nieuwschierig!!Mvg Linda
Die van mij waren 5 en 6 en haalden hun zwemdiploma A (beide) en B (alleen de oudste) in 6 weken Was een spoedcursus in de zomervakantie dus telt eigenlijk niet mee
onze oudste was 3... duurt het wel langer, doordat ze de kracht en concentratie nog niet hebben... hij is nu ruim 4 en kan bijna zonder bandjes zwemmen.. zijn geswitst van school, dus daardoor iets vertraging opgelopen... (hij ging zo vroeg omdat hij uitdaging nodig had trouwens)
Mijn zoon zwemt September a.s 2 jaar. Hij is nog steeds bezig voor zijn A Diploma. Maar vanwege zijn A.S.S duurd zit wat langer. Hij zwemt bij een gewoon zwembad met zijn beste vriendje samen. Het gaat nu eenmaal niet snel maar volgens de zwemjuf gaat het hartstikke goed en zien ze hem langzaam groeien.
mijn dochter begon toen ze 4 was. Toen ze vijf en een half was had ze A en toen ze 6 was B Maar mijn zoontje gaat pas met 5 jaar op zwemles. ik vond 4 jaar eigenlijk iets te vroeg. Ook omdat ze toen net naar de bs ging werd het een beetje veel allemaal
Mijn zoon is half oktober begonnen. Hij was toen nét 4 jaar oud. We verwachten dat hij zo rond oktober mag afzwemmen. Hij zwemt trouwens 1 x per week 45 minuten in een kleine groep.
Mijn dochter is in maart 5 geworden en nu gaat ze over 2 weken beginnen in het buitenbad 300 meter bij ons vandaan...Ben erg benieuw..
Mijn zoon ging vrij laat op zwemles. Hij was zeven en heeft er 1.5 jaar over gedaan moet er wel 3 maanden aftrekken van ziek zijn oorontsteking en vrij van zwemles inverband verbouwing zwembad tijdens de grote schoolvakantie. Zijn b heeft hij gehaald 5 maanden na zijn a. Dat ging vrij snel. 7 november werd hij 8(2008) en 8 november mocht hij afzwemmen was een leuk verjaardags kado voor hem b in april (2009)
hoe vroeger je begint hoe langer je er over het algemeen over doet. een kindje kan pas met ongeveer 6 meestal een behoorlijk krachtige beenslag maken en zijn aandacht voldoende bij de les houden.
mijn oudste is begonnen toen hij 5 was. en had hem binnen een half jaar. en b een paar weken later. mijn jongste was 3.5 toen hij op zwemles ging, hij is nu bijna 10 maanden verder en mag over een paar weken voor A afzwemmen. als ie zo doorgaat heeft ie A B en C nog voordat hij 5 is. ik vind het wel belangrijk om kinderen vroeg te leren zwemmen. dan doen ze gemiddeld over A diploma een jaar. je ziet wel dat ze, als ze een jaar of 7 zijn, A binnen een paar maanden hebben. maar ik wilde niet zo lang wachten, aangezien ik nogal drieste kinderen heb die ook het water wel inspringen zonder bandjes etc.
dat bij de les kunnen blijven is idd waar, ik zie dat mijn jongste nog heel erg speels is. en als juf niet oplet is hij meer aant spelen dan netjes te zwemmen.
Hangt echt af van kind tot kind hoor... Heb zelf 12 jaar zwemles gegeven aan kindjes vanaf 4/5 jaar en het ene kind is meteen weg met schoolslag, een ander heeft meer feeling met crawl of rugslag.... Wij gaven dan ook vanaf het begin de mix van de 3... Lessen duurden een uur: 50 min les en 10 minuten spelen. Vond het heerlijk en dankbaar om te doen!
Met mijn zoon met 5 jaar begonnen en heeft 2 jaar over zijn A gedaan. Mijn dochter is met 5,5 begonnen en zit er nou anderhalf jaar op en zit nou net in het diepe dus ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren. Succes met de zwemlessen, als ze het maar leuk vind dat is het belangrijkste!! En neem zelf een doos geduld mee.
Eerste dochter met 5 jaar op zwemles, 1 uur per week, binnen 9 mnd A diploma. Tweede dochter met bijna 5 jaar op zwemles ook 1 uur per week achter elkaar maar die deed er toch wel anderhalf jaar over, bleeehhhh.
als kindjes in een buitenbad gaan lessen, duurt het meestal 2 seizoenen voor ze hun A hebben, simpelweg omdat het seizoen niet héél lang is. Tenzij ze al een flinke basis hebben. Kindjes die in een buitenbad leren zwemmen, zijn overigens meestal wél wat sterker uiteindelijk dan kinderen in een binnenbad. Maar oke, hier nog geen zwemles kinderen (qua leeftijd)... de oudste zit op ouder en kind zwemmen, met oma - kan nu inmiddels wel een minuut op de rug drijven en een meter of 5 op buik en rug 'zwemmen' . Ik hoop dat het straks wat scheelt met de zwemles
Als ik alle reacties lees ben ik blij dat de 2 oudsten een spoedcursus hebben gehad. Kost ff een schoolvakantie, maar dat wekelijkse gesjouw naar het zwembad met 2 kinderen...pfff. Over 2,5 jaar doen we dat met de jongste ook
wij kuneen in de zomervakantie altijd nog voor spoedcurses gaan .Dus als het een beetje goed gaat ben ik dat wel van plan ,het liefst ben ik er ook in 1 seizoen af...maar als het niet zo is dan houdt het op natuurlijk.